• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • madlo

Jag är en av dom! Haha. Jag går hos xtravaganza och får hjälp därifrån, detta är ju deras koncept och det har ju funkat och är bevisat. Det går att hålla vikten även fast man går ner allt på pulver. En svår med för mig den lättatse vägen att gå ner.

• yennie84

Ja men jag föstår att man går ner har själv gjort den gått ner 20 kg sen gått upp det när jag börjat äta vanlig mat. Eftersom kroppen SUGER åt sig allt fett den kommer åt. Jag förstår inte hur man skall kunna hålla det? Vad är deras/din tanke?

• Amber1975

Yennie84, nej det är en myt att kroppen skulle suga åt sig allt fett när man slutar kura. Om du går över till en hälsosam mathållning så funkar det jättebra. Det är precis som med alla andra dieter, går man tillbaka i gamla vanor så lägger man självklart på sig igen.

MyLoveLiam, jag tror oxå att du gör helt rätt. Va duktig du är.

Jag har gått ner 1.6 kilo den här veckan och känner mig nöjd med det. Behövde lite motivation och det fick jag.

Kämpa på alla och stor kram till er!

• yennie84
    Amber1975 skrev 2009-02-06 15:28:22 följande:
    Yennie84, nej det är en myt att kroppen skulle suga åt sig allt fett när man slutar kura. Om du går över till en hälsosam mathållning så funkar det jättebra. Det är precis som med alla andra dieter, går man tillbaka i gamla vanor så lägger man självklart på sig igen.MyLoveLiam, jag tror oxå att du gör helt rätt. Va duktig du är.Jag har gått ner 1.6 kilo den här veckan och känner mig nöjd med det. Behövde lite motivation och det fick jag.Kämpa på alla och stor kram till er!
    Ja dat kan nog vart så att ajg gick tillbaka till mathållningen jag hade innan jag började med kuren...jävla skit Men det rä så otroligt lätt...nu kör jag vv och lär mig vad jag skall äta...vad man skall undvika etc...känns kanon att ajg akn fortsätta med det här sen. Man får ju äta allt, i lagom mängd!
  • MyLoveLiam
    yennie84 skrev 2009-02-06 15:34:55 följande:
    Ja dat kan nog vart så att ajg gick tillbaka till mathållningen jag hade innan jag började med kuren...jävla skit Men det rä så otroligt lätt...nu kör jag vv och lär mig vad jag skall äta...vad man skall undvika etc...känns kanon att ajg akn fortsätta med det här sen. Man får ju äta allt, i lagom mängd!Det är ju så himla lätt att man faller tillbaka i "gamla vanor". Jag har själv gjort det ett antal gånger. Man tycker att man varit så duktig, så "nu kan man unna sig"....för mej gäller det ni att ändra livsstil - helt klart!
  • yennie84

MyLoveLiam skrev 2009-02-06 15:37:32 följande:

Det är ju så himla lätt att man faller tillbaka i "gamla vanor". Jag har själv gjort det ett antal gånger. Man tycker att man varit så duktig, så "nu kan man unna sig"....för mej gäller det ni att ändra livsstil - helt klart!
    Mmm och det är ju det som är så svårt. Jag måste ta tag i VARFÖR jag äter...och tyvärr äter ajg för allt när jag är ledsen, glad, skall fira, är ensam, har tråkigt....ja du vet ALLT!

Men än så länge är det - 11.4 på vågen...heja mig
  • MyLoveLiam

yennie84 skrev 2009-02-06 15:38:53 följande:

MyLoveLiam skrev 2009-02-06 15:37:32 följande:
    Mmm och det är ju det som är så svårt. Jag måste ta tag i VARFÖR jag äter...och tyvärr äter ajg för allt när jag är ledsen, glad, skall fira, är ensam, har tråkigt....ja du vet ALLT!Men än så länge är det - 11.4 på vågen...heja mig
    Ja, verkligen - HEJA DEJ - jätte duktigt!
    Jag är likadan, en del slutar äta när de mår dåligt, men itne jag, då äter jag desto mer. Eller som jag brukar säga"Jag äter bara EN gång per dag, jag börjar när jag vaknar och slutar när jag somnar"
  • Molly i Skåne

Känner mig sååå deppig! Har PMS och har svullnat upp så mkt att jag inte ens får på mig skorna!
    Har nu ätit 600-1000 kal /dag sen den 2 januari-och står still med 3 kg viktminskning!!!!
    Det känns verkligen så himla hopplöst!
    Just hemkommen från låååångpromenad-känner mig som en flodhäst!
    VAD ska man göra?????

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • yennie84

MyLoveLiam skrev 2009-02-06 15:56:10 följande:

yennie84 skrev 2009-02-06 15:38:53 följande:
    Ja, verkligen - HEJA DEJ - jätte duktigt!Jag är likadan, en del slutar äta när de mår dåligt, men itne jag, då äter jag desto mer. Eller som jag brukar säga"Jag äter bara EN gång per dag, jag börjar när jag vaknar och slutar när jag somnar"
    Hahahaha....mmm så kan det vara. När jag väl börjat slarva ser jag ingen anledning att sluta....har jag ätit en chokladboll kan jag likagärna äta 5 till lixom
  • Amber1975

Det är ju superbra att gå och lära sig äta rätt. Tror att vv är kanon eftersom man får äta allt som du säger.
    Jag har oxå gått ner en massa med pulver och sedan upp igen. Man blir så arg på sig själv. Men förra gången så höll jag det jag gått ner och nu håller jag på att gå ner mer. Känns bra. Som att jag fått ett annat sätt att äta på nu. Förrut var det pulver vs svulla och det är ju INTE bra. Nu äter jag vettigt när jag äter.7

Amber1975 skrev 2009-02-06 15:28:22 följande:
    Ja dat kan nog vart så att ajg gick tillbaka till mathållningen jag hade innan jag började med kuren...jävla skit Men det rä så otroligt lätt...nu kör jag vv och lär mig vad jag skall äta...vad man skall undvika etc...känns kanon att ajg akn fortsätta med det här sen. Man får ju äta allt, i lagom mängd!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt