• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • maskrosfjäril

Jag har precis fyllt i listan. Tror det är ganska bra att sätta upp mål.
    Så är det så trevligt med den här tråden. {#lang_emotions_laughing}
    Har precis bestämt att åka bort och bo på hotell över påsk, det ska bli jätteskoj.
    Det finns äventyrsbad och spa. Trevlig kombination!

• Linnea1986

Var längesen ja skrev här, har jobbat ganska mycket så ja har inte suttit här så mycket, vägde ju 100 sist ja skrev, idag på morgonen stog den på 98,2 kg. Har alltså gått ner lite, men det är mycket kvar.

• Tussilagon

Åh vilken bra tråd, får man vara med här?

Jag har massor av övervikt och behöver gå ner.
    Men det är så svårt.
    Jag äter LCHF och har kämpat i 6 månader snart. Jag har gått ner 7 kg sedan starten och är så glad.

Många som är duktiga här inne ser jag. Kul att få inspiration och peppning.

• Ulle75

Hej på er.
    Har varit sjuk feber och förskyld. Är bättre men har fortafarnade förskylningen kvar i kroppen. Är så sugen på att komma i väg och träna men det får vänta. Maten har inte blivit så bra, har inte varit så sugen på lagad mat så mycke macka och yoggi. Motivationen är i botten just nu, så peppa mig gärna. Har dock veckohandlat efter viktväktar recept och det underlättar.

Välkommen alla nya och grattis till er som gått ner i vikt.

Maskrosfjäril: Beklagar sorgen.

• Maddisen80

ulle75 tråkigt att vara sjuk,vet hur de känns, jag har ine kunnat tränat på 3 månader pga buksmärtor,feber så man vet inte hur man ska komma igång sen .

• Ulle75
    Maddisen80 skrev 2009-03-16 19:54:02 följande:
    ulle75 tråkigt att vara sjuk,vet hur de känns, jag har ine kunnat tränat på 3 månader pga buksmärtor,feber så man vet inte hur man ska komma igång sen .
    Känns ju lite löjligt att beklaga sig över att vara förskyld då det är inget i jämnförelse hur du har det. Men det är ju trist ändå.
  • Moder Jord

Grattis till alla bra resultat! {#lang_emotions_smile}

Själv har jag inte vägt mig i helgen...var borta fredag till lördag eftermiddag och sedan var vi bortbjudna på kvällen...och ni vet ju hur det blir då! {#lang_emotions_embarassed}

I går tränade jag på Wii Fit 50 minuter + promenader på totalt 1 h.

I dag har jag faktiskt inte tränat, men promenerat i totalt 1 h och 40 minuter.
    Jag började med stegräknare i dag och har hittills gått 13353 steg. 10000 steg togs på promenaden nu i eftermiddag...en 5 km motionsslinga. Det var ett underbart väder; sol från en klarblå himmel och 8,5 grader varmt! Härligt!{#lang_emotions_smile}

Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt