• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Vilkan

Hej hopp alla glada!
    Är nu inne på min 4:e dag med pulverdiet. Hoppas på att det ska kännas lite bättre idag, igår var lite småjobbigt... Var väldigt hungrig och lite yr, men de säger ju att efter tre dagar så ska "ketonfasen" sätta in så att man känner sig lite bättre... Hoppas på det! Kämpa på allihop! Vi SKA klara det!!!!! {#lang_emotions_sunny}

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Evve81
    Vilkan skrev 2009-03-20 08:29:23 följande:
    Hej hopp alla glada! Är nu inne på min 4:e dag med pulverdiet. Hoppas på att det ska kännas lite bättre idag, igår var lite småjobbigt... Var väldigt hungrig och lite yr, men de säger ju att efter tre dagar så ska "ketonfasen" sätta in så att man känner sig lite bättre... Hoppas på det! Kämpa på allihop! Vi SKA klara det!!!!!
    Klart vi SKA klara det!!!!!
  • FilleCilla

Men va f*n. Nu börjar jag verkligen tappa motivationen. Först tar det mej 2 veckor att ens gå ner 0,5 kg och nu har jag gått upp dessa denna vecka. Visst det är inte mycket men för mej så gör det att jag tappar motivationen rejält. Tränar crosstrainer, går på hundprommenader, och käkar mina vv points men ingenting händer längre...

• maskrosfjäril

Fortsätt kämpa FilleCilla, det är jättejobbigt när vikten står stilla, men rätt vad det är så kommer du att tappa ett par kilon. Du fixar det!

Kram!

• junibarn76
    Amber1975 skrev 2009-03-19 16:39:33 följande:
    Åh va gott allt lät. Hur gör du färsfyllda auberginer?
    Eh...jag gör dem lite på en höft faktiskt men jag gröper ur auberginerna och steker innanmätet med lite lite olivolja och salt. Jag steker köttfärs och lök och blandar i vitlök, kryddor och lite tomatpuré och blandar i det stekta innamätet av auberginen. Sen häller jag på lite krossade tomater och låter det puttra. I en annan kastrull häller jag ner resten av de krossade tomaterna och kryddar efter smak. Sen lägger jag Auberginhalvorna i ugnsfast form och lägger i färsröran och sist häller jag över tomatsåsen och häller den även runt. Jag brukar faktiskt lägga på en ostskiva på auberginen sist....eller lite smulad feta.

Sist åker det in i ugnen på ca 225 grader. Hur länge vet jag inte för jag brukar kolla och känna efter så att auberginen blivit mjuk men det tar nog 20 minuter eller så.

Sallad till det.
  • Maddisen80

madlo nope jag var med där för flera år sedan ,men tyvärr det är fördyrt, kostar 3000 i månad med träning och jag får 6000

• Maddisen80

skorpan84
    Välkommen hit,hoppas att du kommer trivas här , har du provat kromtabletter ? Sen reductil är bra men då måste du be din läkare skriva ut det.
    När du är sugen på nåt prova dricka te med lakritssmak, vanilj,mint,pepparmynta de hjälps för mig eller ät ölkorv

• Maddisen80

KittyÄngel här är de inte så bra har vätskebrist + lågt salthalt i kroppen som gör att jag får svimattacker så måste försöka dricka mer vatten + äta mer salt

• Maddisen80

Lena 79
    Välkommen hit,hoppas att du kommer trivas här ,lycka till med kosten och viktminskning.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt