• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • kiiza
    junibarn76 skrev 2009-03-18 16:33:41 följande:
    But why?! Har det hänt något som fått dig att tappa allt?
    Människor här på FL (inte ni i denna tråd),som även gör livet surt för en utanför FL.
    Så jag kommer nog ta en paus en vecka eller två...är inte glader längre,men jag hejjar på er andra!

Kram
  • MizzTez
    kiiza skrev 2009-03-18 19:05:56 följande:
    Människor här på FL (inte ni i denna tråd),som även gör livet surt för en utanför FL. Så jag kommer nog ta en paus en vecka eller två...är inte glader längre,men jag hejjar på er andra!Kram
    Nej nej!! Låt inte någon förstöra för dig!! Aldrig någonsin!! Små djävlar finns överallt men det är oftast inte värt att bry sig vad de tycker, säger eller tror! Visst sjutton finns det mycket som de kan ställa till med men man måste ta sig i kragen, räta på ryggen och hoppas på det bästa. Nu vet jag inte exakt vad som hänt dig men vet att folk kan vara riktiga svin ibland och det som biter hårdast tillbaka på dem är just att man är envis och håller huvudet högt!
    Hitta ditt positiva humör nu, tappa inte suget eller orken, jag har ett bra motto som jag lever efter "Sköt dig själv och skit i andra" Det har jag fått säga till vissa personer mer än engång, men naturligtvis gäller det dock inte om någon far illa eller så.

Nåja, jag försöker peppa dig liiiite iallafall! Nu kommer ju våren och solen fram, ny energi och längre härliga dagar! *peppar allt vad jag kan*

Kram på dig!! {#lang_emotions_flower}
  • Amber1975

Åh av tråkigt att höra. Tyvärr är jag likadan. Sambon är ledig i veckan och nu efter kryssningen till Amsterdam är motivation borta.

kiiza skrev 2009-03-18 16:06:00 följande:
    Här har ni en som tappat lust och motivation i huvudtaget...   Allt är som bortblåst...suck!Men grattis till alla ni som gått ner,vad kul
  • madlo

Ne kom igen nu brudar! En resa ska j pigga upp! Peppa varann istället för att deppa varann :)

Nu ligger jag på -17kg på 7 veckor, ska väga mig igen på fredag då har det gått 8 veckor. Denna veckan har varit helvetisk, men kom igen nu alla vinnarskallar :) Beach 09 väntar juuu.. Pamela behöver lite konkurens..

• Vilkan

Skrev en liten rad här, förra veckan tror jag att det var, om att jag behövde hitta motivationen... Nu har jag gjort det! Började igår med ren pulverkur: God Balans -e ungefär samma sak som Camebridge, och har nu kört två dagar! Jag e sååå stolt över att jag fått tummen ur och att jag har lyckats hålla mig de här två dagarna! Nu SKA jag lyckas!!! Invägningsvikt: 97,1 kg. BMI:32. Mål: Vet inte riktigt men vill gärna ner till ca 75 kg eller så...

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Amber1975
    Vilkan skrev 2009-03-18 22:03:29 följande:
    Skrev en liten rad här, förra veckan tror jag att det var, om att jag behövde hitta motivationen... Nu har jag gjort det! Började igår med ren pulverkur: God Balans -e ungefär samma sak som Camebridge, och har nu kört två dagar! Jag e sååå stolt över att jag fått tummen ur och att jag har lyckats hålla mig de här två dagarna! Nu SKA jag lyckas!!! Invägningsvikt: 97,1 kg. BMI:32. Mål: Vet inte riktigt men vill gärna ner till ca 75 kg eller så...
    Åh va roligt att höra. Hoppas jag ska hitta min imorgon oxå. Har sagt till sambon att vi måste vara duktiga igen nu. Det är så mycket lättare när man är två. Vi ska dessutom gifta oss om inte alltför länge, så man vill ju vara fin.
  • Vilkan

Wow, då har ju du värdens motivering till att kämpa! Stort lycka till! {#lang_emotions_sunny}

Amber1975 skrev 2009-03-18 22:07:07 följande:
    Åh va roligt att höra. Hoppas jag ska hitta min imorgon oxå. Har sagt till sambon att vi måste vara duktiga igen nu. Det är så mycket lättare när man är två. Vi ska dessutom gifta oss om inte alltför länge, så man vill ju vara fin.
    Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • minasöner

nu har jag bestämt mig för att gå över till CK igen, jag vill ha snabba resultat dockmår jag superbra på LCHF, men det går för segt, men jag kommer hoppa på det igen när jag börjar närma mig mål. Grattis till alla viktminskningar... fasen vad bra vi är allihopa!!!!!

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • minasöner
    madlo skrev 2009-03-18 21:02:42 följande:
    Ne kom igen nu brudar! En resa ska j pigga upp! Peppa varann istället för att deppa varann :)Nu ligger jag på -17kg på 7 veckor, ska väga mig igen på fredag då har det gått 8 veckor. Denna veckan har varit helvetisk, men kom igen nu alla vinnarskallar :) Beach 09 väntar juuu.. Pamela behöver lite konkurens..
    haha, klart Pamsan ska få konkurrens.. men bara om du lovar att jag slipper få silikonlökar på kuppen?
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • angelika sjödin
    Tussilagon skrev 2009-03-18 16:50:15 följande:
    Jag har inte saknat kolhydraterna en enda dag, det är så skönt. Jag känner mej så mätt och glad med bara det andra. Det har hänt jag ätit kolhydrater vi enstaka tillfälle och då känner jag direkt att jag inte mår bra av dem. Jag äter mycket feta ostar, smör, kött, ägg och grönsaker istället.
    Vad kan man äta om man inte får äta kolhydrater?
    Patrik 4mars -06, Theresia 27aug -07 & Andreas 24nov -08, skulle aldrig byta bort mitt liv
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt