• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975

Vilken härlig blogg det är.

Fantastisk skrev 2009-02-08 18:19:29 följande:
    Oh, en tråd för mig! Själv har jag som mest vägt 140kg (höggravid), gick ner till 126 innan jag lyckades ta mig ner till 99. Efter det slöade jag till och gick upp till 120 igen. Där började jag senaste omgången och är nu nere på 114 men det går trögt för tillfället.För att hjälpa mig på min viktresa bloggar jag, hjälper mycket faktiskt! Nån mer som har en viktblogg?www.bantarbritta.blogg.se
  • Marayah

Sådär ja nu var helgen och allt syndande över. Hihi.. Imorron är vi tillbaka på rätt spår igen.. Kändes skönt ändå att få släppa loss i helgen. Hoppas ni haft det trevligt med.

Marko 031103, Filip 080621
  • AnnelieTyresö

Man ska gå 15 000 för att gå ner i vikt, 10 000 ska var normal, eller ett riktmärke :)

Jag har haft en superfin helg, en sallad från pizzerian igår till melodifestivalen. Sen blev dte igårng, drack 3 st små cider, 33 cl.
    Men oj vad de smakade sött, så sött att jag var tvungen att beställa in vatten med citron å äta upp citronen,, :O
    Vet inte om smaklökarna har ändrats på dessa 2 v..
    Har hänt att jag tyckler saker e för söta förut,, men det igår var nästan smärtsamt jobbigt att dricka upp, för snål som man e så gör man ju det ;)

Vägde mej idag :)
    Hade gått ner 2 kilo till, så 4 kg på 2.5 v är helt ok :D

• Moder Jord
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-09 00:23:50 följande:
    Man ska gå 15 000 för att gå ner i vikt, 10 000 ska var normal, eller ett riktmärke :)Jag har haft en superfin helg, en sallad från pizzerian igår till melodifestivalen. Sen blev dte igårng, drack 3 st små cider, 33 cl.Men oj vad de smakade sött, så sött att jag var tvungen att beställa in vatten med citron å äta upp citronen,, :OVet inte om smaklökarna har ändrats på dessa 2 v..Har hänt att jag tyckler saker e för söta förut,, men det igår var nästan smärtsamt jobbigt att dricka upp, för snål som man e så gör man ju det ;)Vägde mej idag :)Hade gått ner 2 kilo till, så 4 kg på 2.5 v är helt ok :D
    Jag gjorde en utrensningkur innan jul. Åt inget sött i överhuvudtaget under 4 veckor. Sen när jag tog min första satsumas...mm...den var himmelskt god....Visst har det varit gott förr men aldrig så gott! {#lang_emotions_laughing}

4 kg på 2,5 v är verkligen mycket! Grattis! {#lang_emotions_laughing}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Tingli

jag har ett problem....frukost
    jag äter typ aldrig frukost. vet inte vad jag ska äta liksom....är för lat helt enkelt. äter jag frukost så blir de nån bulle eller så. inge bra alls!

så jag undrar om ni har tips på frukost som mättar länge? och som är nyttigt....

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Tingli

kan tillägga att jag har svårt för frukost. kan inte äta samma mer än 2ggr i rad....

• yennie84

Vuoluterä 84 skrev 2009-02-09 11:10:55 följande:

jag har ett problem....frukost jag äter typ aldrig frukost. vet inte vad jag ska äta liksom....är för lat helt enkelt. äter jag frukost så blir de nån bulle eller så. inge bra alls! så jag undrar om ni har tips på frukost som mättar länge? och som är nyttigt....
    Havregrynsgröt, tar max 2 minuter att göra och kan bli vädligt gott med osockrad sylt o lite mjölk
  • Moder Jord
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-09 11:29:40 följande:
    kan tillägga att jag har svårt för frukost. kan inte äta samma mer än 2ggr i rad....
    Råggröt i mikron. 1 dl vatten, ½ dl råggryn, klipp i lite torkad frukt och lite cashewnötter. Urgott!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Tingli

problemet är att jag kväljer mig av grötFundersam

yennie84 skrev 2009-02-09 13:14:04 följande:
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-09 11:10:55 följande: Havregrynsgröt, tar max 2 minuter att göra och kan bli vädligt gott med osockrad sylt o lite mjölk
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt