• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-09 13:33:48 följande:
    problemet är att jag kväljer mig av gröt
    Jag klarar inte av havregryn, men rågröten går bra. Den ska förresten micras i ca 3 min.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • anli00

Hej Moj Katile, jag äter Xenical...var trött på min vikt och gick till doktorn och begärde hjälp, fick den tabletten.
    Pappa vet jag åt den och han gick ner massor i vikt.
    Än så länge har den hjälpt, undviker att äta fett, blir hemsk i magen annars *S*
    2,4 sen onsdags?? grattis, endast Gi eller hur kör du?+

• Moj Katile
    anli00 skrev 2009-02-09 14:29:03 följande:
    Hej Moj Katile, jag äter Xenical...var trött på min vikt och gick till doktorn och begärde hjälp, fick den tabletten.Pappa vet jag åt den och han gick ner massor i vikt.Än så länge har den hjälpt, undviker att äta fett, blir hemsk i magen annars *S*2,4 sen onsdags?? grattis, endast Gi eller hur kör du?+

Oj! jag har åxå haft Xenical men klarade inte av den-oavsett om jag åt eller inte så satt ajg på dass i stort sett dygnet runt!!

Ja jag kör bara GI men inte jättestrikt! Om jag tex känner som igår att jag pluggat 9 timmar i sträck så behöver jag något och kan ta tex en glutenfri knäckemacka med grönsaker på eller 1dl cornflakes och fil eller liknande.

Har tidigare på 5 månader gått ner 27 kilo med GI men fick sen problem med hormonrubbningar och gick upp 34 på 2 månader

• Moder Jord

Deppig!

Nackdelen med Wii Fit är att jag gör bodytest varje dag...har gått upp 1 kg sen i lördags!{#lang_emotions_surprised} Och jag som tycker att jag skött mig så bra! {#lang_emotions_cry}

Maken blir arg på mig för att jag blir så fixerad vid vågen....men det är inte så himla lätt att låta bli när det blir så här!

• Tingli

kanske mens på G? man går upp nått kilo då.
    sen får du tänka att muskler väger mer än fett

Moder Jord skrev 2009-02-09 17:41:39 följande:
    Deppig! Nackdelen med Wii Fit är att jag gör bodytest varje dag...har gått upp 1 kg sen i lördags! Och jag som tycker att jag skött mig så bra! Maken blir arg på mig för att jag blir så fixerad vid vågen....men det är inte så himla lätt att låta bli när det blir så här!
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Moder Jord
    Vuoluterä 84 skrev 2009-02-09 17:50:43 följande:
    kanske mens på G? man går upp nått kilo då. sen får du tänka att muskler väger mer än fett
    hmm...jag har inte mens längre pga av hormonspiral, men kroppen reagerar kanske lite ändå...jag får väl skylla på musklerna då!  Jag går upp och mäter mig, så får vi se om jag tappat någoncm sen den 31:a! Återkommer!
  • Moder Jord

...ja, någon cm blev det...1 ynka cm runt midjan...det är så man kan gråta....{#lang_emotions_cry}

• Moj Katile
    Moder Jord skrev 2009-02-09 18:08:45 följande:
    ...ja, någon cm blev det...1 ynka cm runt midjan...det är så man kan gråta....
    Deppa inte ihop!!! Nya tag och kämpa på!!!
    Släng ut vågen eller in i en garderob och stenhård vägning ENNNN gång/vecka!!!
    Vikten kan skifta 2-5 kilo mellan morgon och kvällsvikt bara ju!!
  • Moder Jord
    Moj Katile skrev 2009-02-09 18:11:30 följande:
    Deppa inte ihop!!! Nya tag och kämpa på!!! Släng ut vågen eller in i en garderob och stenhård vägning ENNNN gång/vecka!!! Vikten kan skifta 2-5 kilo mellan morgon och kvällsvikt bara ju!!
    Ok...från och med nu ska jag bara väga mig på lördagar! Jag struntar i BodyTesten varje dag. Wii Fit får skälla på mig bäst den kan. Flört Huvudsaken är att jag tränar ju!
  • Moj Katile
    Moder Jord skrev 2009-02-09 18:18:13 följande:
    Ok...från och med nu ska jag bara väga mig på lördagar! Jag struntar i BodyTesten varje dag. Wii Fit får skälla på mig bäst den kan. Huvudsaken är att jag tränar ju!
    BRA!!!!!! Kanon beslut!!!!!
    Nu ska du se att det är bättre!! Då slås man itne ner om man väger liiite mer någon dag!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt