MrsK skrev 2009-03-30 00:35:02 följande:
Ibland blir jag bara så arg på mig själv. Hur svårt ska de vara att sluta med sötsakerna? Jag kommer på mig hela tiden med något söt el ett enormt sötsug. Nu har jag dock sagt till min man att han måste hjälpa mig och stötta mig. Kännas som att jag inte klara detta annars. frågade honom till och med här i helgen om han tyckte jag skulle snacka med läkaren om en såndär viktop trots att jag själv är imot de pga att jag är livrädd och har släktingar som fått massa problem efteråt. Ibland önskade jag att man hade någon man kunde bara ringa och den kom över och stöttade. Känner mig så ensam och de blir min värsta fiende. tyvärr. Imorgon är de ny vecka och nya tag.
...men då vet du kanske vad som orsakar ditt sötsug...Ensamhet är svårt...Jag har inte heller så speciellt många vänner. Flyttade hit för 9 år sedan och har väl en kompis jag kan ringa till. Jag har kontakt med några av vännerna "där hemma", men det är så klart inte som förr. Sen så trivs jag hemskt bra på jobbet och de stöttar mig i min kamp.
Jobbar du? Har du arbetskamrater att prata med? Om du inte jobbar så har kanske din man någon trevlig arbetskamrat med respektive som ni kan bjuda hem. Det är på så sett jag lärde känna min vän.