• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Evve81 skrev 2009-03-29 21:13:37 följande:
    Nu har jag varit och tränat och jag måste erkänna att det var SEGT efter att ha åkt tåg+buss 4,5h idag
    Var har du varit i dag då?
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord

I dag har jag gått 10375 steg...men eftersom jag styrketränat och påtat i trädgården, så är det väl OK....( jag har ju bestämt mig för minst 12 000 steg om dagen).

• Amber1975

Åh va duktiga ni är, heja heja!

Jag har promenerat 90 minuter idag och kört 70 träning, men tyvärr har jag käkat lite godis ikväll. Känns inte så bra, men det blir nya tag imorgon.

• MrsK

Ibland blir jag bara så arg på mig själv.
    Hur svårt ska de vara att sluta med sötsakerna?
    Jag kommer på mig hela tiden med något söt el ett enormt sötsug. Nu har jag dock sagt till min man att han måste hjälpa mig och stötta mig. Kännas som att jag inte klara detta annars. frågade honom till och med här i helgen om han tyckte jag skulle snacka med läkaren om en såndär viktop trots att jag själv är imot de pga att jag är livrädd och har släktingar som fått massa problem efteråt.

Ibland önskade jag att man hade någon man kunde bara ringa och den kom över och stöttade. Känner mig så ensam och de blir min värsta fiende. tyvärr.

Imorgon är de ny vecka och nya tag.

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Evve81
    Moder Jord skrev 2009-03-29 21:43:39 följande:
    Var har du varit i dag då?
    I helgen var jag på Fl träff i STockholm Så veckans resultat är bara -0,1 kg.......
  • Cedergren

-3,4kg har kört Allevo i en vecka nu. har faktiskt ätit mat i helgen så det blev ju lite kombinerat. men ändån nöjd med viktminskningen.

blir Allevo idag med men kommer äta en tonfisksallad till midda. trodde jag skulle klara ren kur men det är jobbigare än jag trodde. bara jag går ner i vikt så är det huvudsaken .

kämpa på ni är super duktiga

• Moder Jord
    Mum of love skrev 2009-03-29 19:44:32 följande:
    Hej igen har inte skrivit på ett bara tag nu för ja det har varit lite mycke annat och ja jag har inte kännt mig riktigt motiverad men ja nu har jag börjat känna lite motivation igen, vist är det fortfarande mycket, blir eventuelt utan jobb nu snart igentligen skulle min sista dag varit nu den sista men har fått jobb en månad innom samma företag men på en skola (ej heltid) men ja alltid nått, känner otrolig stress att inte veta hur det blir mm (kontrollfrek ) eller hur de nu stavas   inte roligt om man blir utan jobb, men ja samtidigt kan man ju inget göra, men oroar mig för vår ekonomi mm .. Så ja mitt fokus har inte legat på att motionera så mycket men har försökt tänka lite på vad jag ätit (har gått lite upp och ner) men idag fick jag en liten kik av motivation igen så idag har jag trampat på min orbitrek i 20 minuter och vist blev man svettig , var ju ett taag sen man stod på den, men nu ska jag försöka stå på den några gånger /vecka i alla fall ska även pröva köpa ett gymkort (bara för 1 månad) för och se om jag kan komma igång, sen om det känns bra kommer jag fortsätta träna på gymm annars fåår man under sommarn försöka trampa på både inne och ute så mycket man kan och hinner, längtar tills man får börja cykla... Ha en fortsat skön söndag..
    Frstår att det är svårt att fokuera på hälsan när annat ligger och oroar. Hoppas att du får behålla jobbet.
  • Moder Jord
    MrsK skrev 2009-03-30 00:35:02 följande:
    Ibland blir jag bara så arg på mig själv. Hur svårt ska de vara att sluta med sötsakerna? Jag kommer på mig hela tiden med något söt el ett enormt sötsug. Nu har jag dock sagt till min man att han måste hjälpa mig och stötta mig. Kännas som att jag inte klara detta annars. frågade honom till och med här i helgen om han tyckte jag skulle snacka med läkaren om en såndär viktop trots att jag själv är imot de pga att jag är livrädd och har släktingar som fått massa problem efteråt. Ibland önskade jag att man hade någon man kunde bara ringa och den kom över och stöttade. Känner mig så ensam och de blir min värsta fiende. tyvärr. Imorgon är de ny vecka och nya tag.
    ...men då vet du kanske vad som orsakar ditt sötsug...Ensamhet är svårt...Jag har inte heller så speciellt många vänner. Flyttade hit för 9 år sedan och har väl en kompis jag kan ringa till. Jag har kontakt med några av vännerna "där hemma", men det är så klart inte som förr. Sen så trivs jag hemskt bra på jobbet och de stöttar mig i min kamp.

Jobbar du? Har du arbetskamrater att prata med? Om du inte jobbar så har kanske din man någon trevlig arbetskamrat med respektive som ni kan bjuda hem. Det är på så sett jag lärde känna min vän.{#lang_emotions_smile}
  • Maddisen80

Vilkan light dricka triggar igång sötsuget och även hungern även tuggummi,halstabletter så när jag gick på ren kur fick man inte dricka lightläsk tyvärr.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt