• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

FilleCilla tackar så mycket,det går försnabbt ner egentligen ,men men så är det när man äter förlite.

• Maddisen80

Mum of love
    Hej välkommen tillbaka ,jo man är inte riktigt motiverad när man inte mår bra eller har annat att tänka på . usch inte roligt att bli utan jobb :/ Jag har aldrig haft jobb lever på 6000 :/
    Jo gym är väldigt bra och man blir motiverad . 20 min är ju jättebra.

• MrsK
    Moder Jord skrev 2009-03-30 17:03:03 följande:
    Jobbar du? Har du arbetskamrater att prata med? Om du inte jobbar så har kanske din man någon trevlig arbetskamrat med respektive som ni kan bjuda hem. Det är på så sett jag lärde känna min vän.
    Jag är sjukskriven sedan nästan 10 år och har få av mina vänner kvar.
    Dom flesta har gått vidare i livet och jag står och stampar på samma ställe hela tiden.
    Min man har inte sådär jättre bra arbetskompisar tyvärr och dom gånger som vi försökt få kontakt, så har de slutat med att dom fått barn och att vi då inte har passat in typ.
    Tyvärr är de extra hårt när man är barnlös också och känner att tiden bara rinner iväg.

Får ta en dag i taget.

De positiva idag var att vågen visade inte så fasligt mycket plus denna veckan och de känns lite bra.
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • lisenlil

Det här är tråden för mig har mycket vikt att gå ner. Men det känns lite som nu ska det bli av jag vill inte låta vikten styra mitt liv. Jag kör den vanliga tallriksmodellen och försöker undvika sötsaker. Har en del andra besvär som försvårar viktminskningen men ska klara det ändå. Det som jag tycker är jobbigt när man ska ner mycket är att det känns som en sån lång kamp därför ska jag glädjas åt varje hekto.

• MyLoveLiam
    lisenlil skrev 2009-03-31 10:36:39 följande:
    Det här är tråden för mig har mycket vikt att gå ner. Men det känns lite som nu ska det bli av jag vill inte låta vikten styra mitt liv. Jag kör den vanliga tallriksmodellen och försöker undvika sötsaker. Har en del andra besvär som försvårar viktminskningen men ska klara det ändå. Det som jag tycker är jobbigt när man ska ner mycket är att det känns som en sån lång kamp därför ska jag glädjas åt varje hekto.
    Välkommen hit! Hoppas du ska trivas hos oss
  • MyLoveLiam

I måndags var jag på mitt första besök på överviktsenheten på Sahlgrenska. Det var en hel timmes provtagning och tidsbokningar till andra undersökningar.

Det som var i måndags var olika blodprover, vikt, längd, midjemått, urinprov och enkäter att fylla i. I nästa vecka redan så blir det en skicktröntgen av buken, och över påsk ska jag låna en apne mätare som ska visa om jag har andningsuppehåll under sömnen.

Därefter väntar besök hos dietist och slutligen ett besök hos läkaren där det ska bestämmas HUR jag ska gå ner i vikt.

Känns ju bra att få göra alla dessa undersökningar som tydligen är rutin när man börjar på överviktsenheten, men samtidigt känns det ju lite oroligt, tänk om dom hittar något allvarligt fel som jag inte är medveten om?

Sedan måste jag ju säga att det känns skönt att jag redan innan jag nu blir inskriven har lyckats gå ner 18,7 kg av mina 50 jag vill ner

Är det någon av er andra här inne som är inskriven på någon överviktsenhet?

• maskrosfjäril

MyLoveLiam: Det kommer säkert att gå bra. Önskar dig lycka till. Grattis med viktminskningen.

Själv har jag kollat ungefär hur mycket jag går varje dag och jag snittar ungefär
    7000 steg per dag. Ska bli skönt när all is och snö tinar bort från vägarna så man kan
    vara ute och gå utan att bli våt till knäna.

I morgon är farmors begravning. {#lang_emotions_cry}

Ha en bra vecka allihop.

• Amber1975

MyLoveLiam, jättebra att de är så noga. Förstår att du känner dig lite orolig, det blir jag oxå i såna situationer. Tror absolut att det kommer att gå hur bra som helst.

Maskrosfjäril, beklagar din farmors bortgång. Hoppas att det kommer att bli en fin begravning imorgon.

• minasöner

91,5 kg stannade vågen på imorse, har haft en svacka men nu är jag tillbaks och under vikten jag hade innan svackan!!! -33,5kg nu .. snart börjar vikten på en 8!!!

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt