• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • FilleCilla

Hej alla

Får man "joina" eran lilla tråd? Har en hel del kg att bli av med, närmare 70:-O så jag har lång väg att gå.

Jag har självklart varit på G mågna gånger i tappra försök att gå ner i vikt,  men faller alltid tillbaka.

Ända tills för 3 veckor sedan då jag vaknade mitt i natten av att det krampade i hjärttrakten. Då blev det liksom "Nu måste du göra något åt detta annars dör du".

Jag har nu kört Gi i 3 veckor och gått ner 4,2 kg på den tiden. Dessvärre har jag fått jätteont i gallan av allt fett man ska trycka i sej där så nu går jag över till att pointsräkna. Känner mej verkligen jättetaggad att det ska funka detta.
    Har ju turen också att ett par av mina närmsta vänner är också igång med VV så då får man ju en himla massa pushing och stöd.

• Moj Katile
    FilleCilla skrev 2009-02-09 20:50:31 följande:
    Hej allaFår man "joina" eran lilla tråd? Har en hel del kg att bli av med, närmare 70:-O så jag har lång väg att gå. Jag har självklart varit på G mågna gånger i tappra försök att gå ner i vikt,  men faller alltid tillbaka. Ända tills för 3 veckor sedan då jag vaknade mitt i natten av att det krampade i hjärttrakten. Då blev det liksom "Nu måste du göra något åt detta annars dör du". Jag har nu kört Gi i 3 veckor och gått ner 4,2 kg på den tiden. Dessvärre har jag fått jätteont i gallan av allt fett man ska trycka i sej där så nu går jag över till att pointsräkna. Känner mej verkligen jättetaggad att det ska funka detta. Har ju turen också att ett par av mina närmsta vänner är också igång med VV så då får man ju en himla massa pushing och stöd.
    Välkommen!!

Ang GI så trycker inte jag i mej fett men jag använder inte lätt/light produkter längre utan tex vanlig grädde, fet ost, fet fil osv
    Det fungerar bra hitills. Sen vet vi ju alla att +energi inte får överstiga -energi för att man ska ner i vikt. LITE koll måste man ha när man äter även GI
  • Moder Jord
    Hej alla Får man "joina" eran lilla tråd? Har en hel del kg att bli av med, närmare 70:-O så jag har lång väg att gå.Jag har självklart varit på G mågna gånger i tappra försök att gå ner i vikt,  men faller alltid tillbaka.Ända tills för 3 veckor sedan då jag vaknade mitt i natten av att det krampade i hjärttrakten. Då blev det liksom "Nu måste du göra något åt detta annars dör du". Jag har nu kört Gi i 3 veckor och gått ner 4,2 kg på den tiden. Dessvärre har jag fått jätteont i gallan av allt fett man ska trycka i sej där så nu går jag över till att pointsräkna. Känner mej verkligen jättetaggad att det ska funka detta. Har ju turen också att ett par av mina närmsta vänner är också igång med VV så då får man ju en himla massa pushing och stöd.
    Välkommen hit! Själv ska jag ner 35 kg till!

Jag följer väl GI till en del. Jag undviker fråmst vetemjöl, komjölk, socker och fläskkött i min kost. Tack vare det och motion har jag gått ner 10 kg sen mitten av november.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moj Katile

Jusst det! Jag fuskar åxå för tar i stort sett bara bort allt mjöl, bröd, pasta, ris, potatis, socker, sötsaker och annat uppenbart onyttigt!
    Och äter regelbundet 3 mål och 2 mellanmål om dagen

• FilleCilla

Tack Jo jag har reggat mej på GI viktkoll för jag ville känna mej säker på att jag åt rätt så här i början och mina staplar kom aldrig upp ens till hälften på någon kategori!  Helknäppt. Spelade ingen roll vad jag åt och fyllde i kändes det som!

Så nu kör jag liten hemsnickrad variant med pointsräkning från VV och en del inspriation och recept från GI Har ju trotts allt betalat mitt medlemskap på den sidan ju

I det stora hela så handlar det ju om att hitta ett sätt som passar bäst för en själv för alla här ju olika och har olika förutsättningar liksom

• FilleCilla

Ja det är ju det där med att äta regelbundet, motionera och hålla sej borta från socker och snabbmatsfällorna som är viktigast.
    Jag äter både bröd och pasta men endast med högt fiberinnehåll. Potatis försöker jag undvika. Ris äter jag ibland.
    Annars blir det mest grönsaker och nån form av kött/kyckling/fisk

• Moj Katile
    FilleCilla skrev 2009-02-09 21:09:08 följande:
    Ja det är ju det där med att äta regelbundet, motionera och hålla sej borta från socker och snabbmatsfällorna som är viktigast.Jag äter både bröd och pasta men endast med högt fiberinnehåll. Potatis försöker jag undvika. Ris äter jag ibland. Annars blir det mest grönsaker och nån form av kött/kyckling/fisk
    Jag har glutenallergi så tja... inte svårt att välja bort pasta och mjöl direkt!
    Glutenfria alternativ e lagom goda Fundersam
  • FilleCilla

Hehe  nä då är det ju inte svårt att hålla sej från pasta och bröd. Själv är jag och sonen laktosintoleranta så allt är laktosfritt.

• MyLoveLiam

Hej allaFår man "joina" eran lilla tråd? Har en hel del kg att bli av med, närmare 70:-O så jag har lång väg att gå.
    Jag har självklart varit på G mågna gånger i tappra försök att gå ner i vikt,  men faller alltid tillbaka.
    Ända tills för 3 veckor sedan då jag vaknade mitt i natten av att det krampade i hjärttrakten. Då blev det liksom "Nu måste du göra något åt detta annars dör du". Jag har nu kört Gi i 3 veckor och gått ner 4,2 kg på den tiden. Dessvärre har jag fått jätteont i gallan av allt fett man ska trycka i sej där så nu går jag över till att pointsräkna. Känner mej verkligen jättetaggad att det ska funka detta. Har ju turen också att ett par av mina närmsta vänner är också igång med VV så då får man ju en himla massa pushing och stöd.
    Hej

Så kul att du hittat hit!! Ju fler vi blir desto mera erfarenhet att utbyta med varandra.
    Jag har idag varit jätteduktig och simtränat/motionerat igen. Har totalt med prommenader fått ihop 80 min motion idag
    Bra- eller hur? MEN - nu sitter jag här och trycker i mej glass....*blä*
    Men jag kände mig yr, och lite illamående....det var som om min kropp skrek efter något sött....
    Händer detta er andra och isåfall - vad gör ni då?
  • FilleCilla

Oj vad duktig du är med träningen Själv har jag inte kommit igång ännu och eftersom jag har en väldigt tung kropp så kan man inte göra vad som helst. Prommenerar gör jag ju en del förstås, har ju barn och hund. Skulle vilja börja simma lite men hmm.. jag och min kropp i baddräkt är inte riktigt överens

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt