• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MizzTez
    Maddisen80 skrev 2009-04-03 21:55:55 följande:
    Vanadiz det är ibs ,sen är de annat som spökar med mina buksmärtor,feber,illamående, men vet inte vad så jag har jättesvårt att äta så jag lever på smärtstillande panodil.tramadol och sen även sömntablett +hjärtklappningstablett så jag ska kunna sova. + Förstoppad har inte kunnat bajsa på 5 dagar fast jag dricker laxeringsmedel,frukt och fiber, linfrö mm Men jag söker inte akut igen för man känner sig bara förnedrad iaf i lund ,de tror att man kommer dit för man vill ha någon att prata med :( det säger att det är psykisktJag har så ont så jag vet inte vart jag ska ta i vägen .Sen har jag uvi fick jag reda på idag, fortfarande hörselgånginflammation sen 6 mars
    Usch usch!! Jag vet hur jobbigt det är att ha magproblem.. Har själv gått omkring med buksmärtor (ibs) och helvete i flera år! Nu i augusti började min mage svälla upp, den svällde så fruktansvärt mycket så det känndes som jag svalt en fotboll och folk trodde att jag var gravid i typ 7-8 månaden!!! Sen fick jag anfall av något slag, åkte in med ambulans för jag trodde jag fått en hjärtinfarkt! Skrämde slag på min karl så han törs knappt gå på jobbet nå mer. Tog ett bra tag innan en liten läkare ansåg att det var bäst att ta och kolla om jag hade magsårsbakterien och det hade han rätt i. Fick äta två dunderkurer med antibiotika och nexium, vilken skillnad på magen! Den blev dock inte bra men bättre, tills här en dag när jag missat att ta mina mini-piller, så nu skiter jag i dem och mår fruktansvärt bra! Har haft halsbränna tidigare i veckan men inte mer än så..
    Jag tycker verkligen att du ska tjata på läkarna att kolla upp dig! Det tog 7 läkarbesök på loppet av en månad för mig innan han kom fram till att ta ett litet blodprov som visade bakterien! Så sjukt och det "bästa" rådet jag fått av läkaren var ändå, "Ta 4 alvedon om dagen mot smärtan så ska du se att det blir bättre." Han dumförklarade jag på engång!! Alla människor vet väl att om man har magproblem ska man inte äta smärtstillande! *mutter*
    Nä, jag tycker att du ska tjata och tjata, tills de fattar att du har ont!
    Hoppas du får ordning på det här nu
  • Moder Jord

Usch... + 0,1 kg fick jag.. {#lang_emotions_cry} Jag trodde faktiskt att det skulle vara minus....Jag skyller på att  jag börat styrketräna...de sägs ju att muskler väger mer en fett! {#lang_emotions_wink}

Jag har minskat et par cm på kroppen i alla fall!

Nu ska vi snart åka i väg till vår vovves uppfödare. Frostie ska få träffa sin syster Russin, mormor Cessna, mamma Jiggly och halvsyster Zingla. Vi ska träna Agility!

Må så gott! :-9

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord

Må så gott! :-9

Det skulle ju vara

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975

Moder Jord, attans då! Men vet du, jag tror faktiskt att det är precis som du säger om musklerna. Jag har 5 kilo kvar till mitt smalaste jag varit nu och jag kan redan ha kläderna jag hade då. Endel är tom lite stora. Tror helt klart det beror på att jag har muskler nu. Kämpa på bara så kommer vågen snart att ge med sig oxå

Vanadiz, ja det var ju verkligen dåligt. Det borde de väl ha lärt sig första dagen på läkarutbildningen att man inte ska ta smärtstillande för magen.

Prommis, va duktig du är. Heja heja! Jag är ingen morgonmänniska alls. Vill aldrig röra mig på förmiddagen hihi.

• Maddisen80

Vanadiz
    Hejsan jo de är jättejobbigt ,man har inget liv man orka inte vara med kompisar man bara äter smärtstillande och sover. Så du hade magsårsbakterier de är inte roligt. Jag har omeprazol för fick nexium men den va inte snäll mot min mage. Så de kanske va p-pillerna du mådde dåligt av? jag har tjatat i flera år sedan 2007 orka inte mer :( varit hos alla kirurger+läkare snart,men ska till citykliniken 4 maj ,sen varit hos flera gynekologer. Jag får ju äta tramadol :( 4 ggr om dan för att må bra

• Maddisen80

Moder Jord
    Ja men de va inte mycket du ha gått upp,du lär gå ner de , grattis till minus centimetrar

• FilleCilla

Moder jord: Attans då, men du har ju tappat centimetrar å det är minst lika bra det ju
    Själv har jag lyckas få årets första solbränna efter 5 timmars parklek idag! Underbart!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt