Maddisen80 skrev 2009-04-03 21:55:55 följande:
Vanadiz det är ibs ,sen är de annat som spökar med mina buksmärtor,feber,illamående, men vet inte vad så jag har jättesvårt att äta så jag lever på smärtstillande panodil.tramadol och sen även sömntablett +hjärtklappningstablett så jag ska kunna sova. + Förstoppad har inte kunnat bajsa på 5 dagar fast jag dricker laxeringsmedel,frukt och fiber, linfrö mm Men jag söker inte akut igen för man känner sig bara förnedrad
iaf i lund ,de tror att man kommer dit för man vill ha någon att prata med :( det säger att det är psykisktJag har så ont så jag vet inte vart jag ska ta i vägen .Sen har jag uvi fick jag reda på idag, fortfarande hörselgånginflammation sen 6 mars
Usch usch!! Jag vet hur jobbigt det är att ha magproblem.. Har själv gått omkring med buksmärtor (ibs) och helvete i flera år! Nu i augusti började min mage svälla upp, den svällde så fruktansvärt mycket så det känndes som jag svalt en fotboll och folk trodde att jag var gravid i typ 7-8 månaden!!! Sen fick jag anfall av något slag, åkte in med ambulans för jag trodde jag fått en hjärtinfarkt! Skrämde slag på min karl så han törs knappt gå på jobbet nå mer. Tog ett bra tag innan en liten läkare ansåg att det var bäst att ta och kolla om jag hade magsårsbakterien och det hade han rätt i. Fick äta två dunderkurer med antibiotika och nexium, vilken skillnad på magen! Den blev dock inte bra men bättre, tills här en dag när jag missat att ta mina mini-piller, så nu skiter jag i dem och mår fruktansvärt bra! Har haft halsbränna tidigare i veckan men inte mer än så..
Jag tycker verkligen att du ska tjata på läkarna att kolla upp dig! Det tog 7 läkarbesök på loppet av en månad för mig innan han kom fram till att ta ett litet blodprov som visade bakterien! Så sjukt och det "bästa" rådet jag fått av läkaren var ändå, "Ta 4 alvedon om dagen mot smärtan så ska du se att det blir bättre." Han dumförklarade jag på engång!! Alla människor vet väl att om man har magproblem ska man inte äta smärtstillande! *mutter*
Nä, jag tycker att du ska tjata och tjata, tills de fattar att du har ont!
Hoppas du får ordning på det här nu