• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-09 21:18:40 följande:

Oj vad duktig du är med träningen Själv har jag inte kommit igång ännu och eftersom jag har en väldigt tung kropp så kan man inte göra vad som helst. Prommenerar gör jag ju en del förstås, har ju barn och hund. Skulle vilja börja simma lite men hmm.. jag och min kropp i baddräkt är inte riktigt överens
    Haha...då skulle se mej i baddräkt *fniss* men vet du, jag försöker totalt övertyga mej om att det inte är någon som tittar på mej
    Men jag håller med, det är prommenader och simmning som en tung kropp klarar, iallafall i början.
    Jag har oxå hund, rättare sagt 4 st
  • Moj Katile
    FilleCilla skrev 2009-02-09 21:18:40 följande:
    Oj vad duktig du är med träningen Själv har jag inte kommit igång ännu och eftersom jag har en väldigt tung kropp så kan man inte göra vad som helst. Prommenerar gör jag ju en del förstås, har ju barn och hund. Skulle vilja börja simma lite men hmm.. jag och min kropp i baddräkt är inte riktigt överens
    Min styvmor fick pga sådana tankar hjälp med simning på vårdcentralens bassäng en ggn i veckan. Kanske värt att kolla upp?? Hon vägde ungefär som dig. Idag väger hon 70kg men med hjälp av en GBP. Hon gick ner allt på ett år.
  • FilleCilla

Tack för tipset.. Ska kolla upp det där med vårdcentralen. Annars blir det nog ett kort till simhallen i slutet på denna månad trots allt. Bara trycka in fläsket i korvskinnet då

• MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-09 21:26:42 följande:

Tack för tipset.. Ska kolla upp det där med vårdcentralen. Annars blir det nog ett kort till simhallen i slutet på denna månad trots allt. Bara trycka in fläsket i korvskinnet då
    Var bor du?
    Själv bor jag i Partille och simmar på Valhalla..
  • Moj Katile
    FilleCilla skrev 2009-02-09 21:26:42 följande:
    haha åk til en närliggande simhall så är dr iaf ingen du känner
    Jag är nyinflyttad och känner INGEN här! Jättebra!! hahahaha
  • MyLoveLiam

Moj Katile skrev 2009-02-09 21:28:44 följande:

haha åk til en närliggande simhall så är dr iaf ingen du känner Jag är nyinflyttad och känner INGEN här! Jättebra!! hahahaha
    Äsch, vet ni vad?? Vi ska INTE skämmas för oss själva - inte NU - vi ska vara STOLTA att vi faktiskt tar itu med vår vikt. Det är av den anledningen vi är i simhallen! Det är dom som ser ut som oss och INTE tar tag i det som (om någon) borde skämmas lite....
  • FilleCilla

Jag bor i Södertälje och den enda simhallen är är ett stort ävenytsbad, med motions och träningsdel såklart, så det är alltid massa folk där. På helgerna barnfamiljer och på vardagarna skolklasser. 
    För tillfället är jag arbetslös p g a att företaget jag jobbat på gick i kk så egentligen har jag ju världens guldläge att åka och simma de 3 dagarna i veckan som sonen är på dagis. Kanske man ska ringa sjukhuset. Vet att dom har bassänger där för sjukgymnastik, var där några ggr när jag var gravid.

• Moder Jord

...modiga ni är...Jag har ingen som heslt lust att visa mig i badkläder för att inte tala om, i duschen efteråt.  Jag vet att det är fånigt...och simning är en så himla bra för en knubbis som mig...

Maken har lovat barnen att de ska åka och bada i helgen...skulle kanske följa med....

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • FilleCilla

Tack för pratstunden tjejer.. här kommer jag komma in och hälsa på rätt ofta känns det som
    Nu ska jag ta dagens sista motionspass, dvs rasta jycken sen är det läggdax för min del..

C ya

• Fantastisk

Ingen från Sundsvall här? Vore trevligt att träffa andra i trakten och kanske kunna promenera ihop eller hitta på andra aktiiteter? :)

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt