• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Tidvis skrev 2009-04-14 18:16:43 följande:
    Moder Jord skrev 2009-04-14 18:14:51 följande: Nej, det är bäst att inte ha något hemma! Iaf för mig som inte kan låta bli om det finns hemma
    Skönt att det finns fler som mig....vi får öva oss i att motstå...

Jag längtar efter att komma under 90, men det lär ju dröja...{#lang_emotions_cry} Skit, att det ska vara så svårt!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975
    MrsK skrev 2009-04-14 16:27:55 följande:
    Jag ska nog prova mig på de där.

CK, hur är den i smaken? Är den okej el är de som man måste ge de ett tag så man vänjer sig? Jag har lite funderingar att prova CK bara för att få lite fart på viktnergången.
    Cambridge är den pulverdiet som smakar i särklass bäst enligt mig.
  • Evve81

Ni har verkligen kämpat bra. SJälv har jag gottat mig i både det ena och det andra men nu är det tillbaks till vardagen igen så nu är det hårsdkörning har i alla fall gått några promenade så det är jag nöjd med!

• Tidvis

Moder Jord skrev 2009-04-14 18:20:12 följande:

Skönt att det finns fler som mig....vi får öva oss i att motstå... Jag längtar efter att komma under 90, men det lär ju dröja... Skit, att det ska vara så svårt!
    mitt första mål är att väga under 100. Vill totalt ner till 70 (är 175 lång)
    men får ta lite i taget. Tar det lugnt också. Det får ta den tid det tar, bara det går på rätt håll Tror det är lättare att hålla vikten om man inte tar det lite lugnt.
  • Tidvis
    Tidvis skrev 2009-04-14 23:10:49 följande:
    Moder Jord skrev 2009-04-14 18:20:12 följande: mitt första mål är att väga under 100. Vill totalt ner till 70 (är 175 lång) men får ta lite i taget. Tar det lugnt också. Det får ta den tid det tar, bara det går på rätt håll Tror det är lättare att hålla vikten om man inte tar det lite lugnt.
    Där blev det fel, tror det är lättare att hålla vikten OM man tar det lugnt ska det ju va
  • Amber1975
    Iväntastider skrev 2009-04-14 15:55:08 följande:
    Oj vad duktig du är. Vad aivs man blir på dig. Jag kan inte riktigt köra en renkur...Känner att jag nog måste använda tänderna =)
    Tack så mycket, va snäll du är Inte så mycket att vara avis på dock. Jag är tyvärr fortfarande en tjockis.
  • MammaTillHarry
    Amber1975 skrev 2009-04-14 23:41:52 följande:
    Tack så mycket, va snäll du är Inte så mycket att vara avis på dock. Jag är tyvärr fortfarande en tjockis.
    Ja men du har kommit långt. Hur har du gjort?
    Stolt mamma till Harry 10/1-09
  • Ulle75
    Evve81 skrev 2009-04-15 06:22:36 följande:
    Mitt första mål är under 95 sedan har jag 5 kilos etapper.Jag har inte gått upp nåt i påsk så det känns JÄTTEBRA!!!!!
    Att inte gå upp under påsken är ju jättebra. Fortsätt kämpa så har nu snart nått ditt delmål!!
  • Ulle75
    Tidvis skrev 2009-04-14 23:11:53 följande:
    Där blev det fel, tror det är lättare att hålla vikten OM man tar det lugnt ska det ju va
    Jag har provat att gå ner både snabbt och långsamt, och inte upplevt det svårare att hålla vikten när det gått snabbt. Tror att det viktigtaste är att man väljer ett sätt som passar en och självklart att när man är nöjd att man då inte går tillbaka till livet innan.
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt