• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Matsina

Hej.. Ja måste bara säga att ja e en riktig slarver =) har ätit både grädde i maten å ett helt påskägg som ja fick av min man. Men idag får ja ta tag i mig själv å va lite nyttigare. Gick på 1½ timmes promenad i går så de va ju bra.

Savanna 2008-11-26
  • Moder Jord

Vaknade av att familjen sjöng för mig och gav mig te och smörgås på sängen..jag fyller ju nämligen år i dag. Fast det är ju egentligen inget att fira längre...herre gud...två år kvar till 40! {#lang_emotions_surprised}

Ja ja I dag är det som sagt nya tag med kosthållningen..inget godis...ev. en liten bit tårta....men annars är det STOP! Basta!!

Ska snart ut på långpromenad med hunden och sedan ska jag göra klar tårtan till dotterns barnkalas som börjar kl. 14. Vi har sådan tur med vädret, så alla 20 barn kan vara ute under kalaset! Vi ska leka kull, ha orienteringstipspromenad, äta tårta och aå fri lek så klart.

Det blev förrresten 16 750 steg på stegräknaren i går. Nytt rekord för mig!{#lang_emotions_smile}

{#lang_emotions_flower}Önskar er alla en skön annandag påsk! {#lang_emotions_flower}

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Tidvis

Trots slarv under påsken har jag gått ner 2 kilo första veckan Känns bra!!!!

• Ulle75

Moder Jord: Grattis på födelsedagen.
    Låter som ett roligt barnkalas. Ha nu en riktigt bra dag.

• Ulle75

MrsK: Börja med en veckoplanering och handla hem mat. Själv brukar jag använda måbra´s recept. Jag handlar hem till olika maträtter men sen bestämmer jag inte vilken dag jag skall äta vad. Men jag har en lista där jag bockar av.
    Med motionen tror jag det enklaste oxå är att man planerar in det, att gå på vattengympa på mån och onsdag. För mig blir ju det oxå socialt oftast går ju samma personer där. Kan ju vara ett sett att lära känna nya människor. Tycker du att du sitter för mycke framför datorn så ha bestämda tider eller helt data fria dagar tex.

Lycka till, vi finns här och stöttar.

• Tussilagon

Grattis på födelsedagen önskar jag med!!

• Ulle75

Påsken gick inget bra, jag är verkligen en allt eller inget människa. Tänkte jag skulle köra lite pulver ett tag så man får en rejäl nedgång som förhoppningsvis sporrar.Hur var det är det nån här som kör pulver?? Hur går det för er?

Tidvis: Grattis, härligt med ett stort minus!!!

• FilleCilla

Halloj, alla. Hoppas ni haft en trevlig påsk. Här var det bra, men lite för mycket gottis känns det som. Hade vägdag i fredags vilket visade -0,8 kg så nu har jag 0,7 kvar till första 10kilos sträcket. Eller hade, får väl se hur det ser ut på fredag efter helgens slarv. {#lang_emotions_sealed}
    Nåja slut på högtider för denna gång, ny vecka nya hårda points räkningar är vad som gäller nu!
    Ha en bra dag alla!

• Tidvis

Grattis på födelsedagen Moder Jord!!!!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt