• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner

Nu är det slut på allt påskgotta för min del. Idag är det ren kursom gäller igen. Hej och hå 

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • qlurig

Har klarat mig ifrån godiset, eller tagit totalt 4 bitar från skålen under påsk.
    MEN käkade liten barnmeny från grillen inatt efter pokerturneringen. Hungrig som attans men orkade inte ens äta klart 45 grams burgare och tog kanske 10-12 pommes. Snacka om att man inte klarar fettet längre.

Mamma till Prinsessan Nova och Prinsen Oliver 07-10-01
  • Maddisen80

Moder Jord Vad duktig du är som har skött dig ,jag har ätit lite godis som jag tål,sen potatis,sill men jag har iaf gått ner 2 kg :)

• Maddisen80

ni som har klarat er från godisar,vad duktiga ni är :) jag k larade mig inte, men jag har ändå lyckats gått ner ,åt potatis fast ja inte skulle för äter lchf

• Tidvis

Har inte gått bra nu i påsk och jag som precis börjat
    Nya tag från och med idag. Första vägningen imorgon, men det lär ju inte ha hänt så mycket, för jag har kladdat i 2 dagar nu.
    Nya tag nu ssm sagt, ska ta med mig lillan och vagnen nu och gå en lång runda, sen ska jag ägna eftermiddagen åt att baka bröd till barnen som har påsklov här nästa vecka..

• Maddisen80

Tidvis bli nya tag idag ,lycka till med viktminskning ,hoppas att du ha gått ner ändå ,de har jag fast jag har fuskat.

• Tidvis
    Maddisen80 skrev 2009-04-12 11:53:56 följande:
    Tidvis bli nya tag idag ,lycka till med viktminskning ,hoppas att du ha gått ner ändå ,de har jag fast jag har fuskat.
    Vi får se imorgon Jag hoppas med, men annars är det inte hela världen. Får ju skylla mig själv.
  • maskrosfjäril

Är tillbaka efter en underbarg helg på hotell.
    Tyvärr var all massage fullbokad, men jag har badat i bubbelpool en massa och
    åkt vattenrutchbana.
    Påskmiddagen gick bra, jag har nog aldrig ätit så mycket grönsaker.
    Mycket tomat och gurka blev det.

I morse åt jag naturell yoghurt med blåbär till.
    Så grovt bröd med ost, ett ordentligt fat med gurka och tomat.
    Enda onyttiga var ett glas apelsinjuice, så jag känner mig rätt nöjd över mig själv.
    Ute är det strålande sol och 8 grader varmt nu  {#lang_emotions_laughing}

Ha det bra allihop!

• Moder Jord

I dag känns det inte bra...jag har varit duktig tills i dag...Idag har både en och två godis tagit vägen in i min mun och så har jag förberett dotterns tårta inför barnkalaset i morgon...så även grädde blandat med hallonsylt och marsankräm har nått min mage...{#lang_emotions_embarassed}

Jaja... vi var i alla fall och styrketränade i morse och i dag kunde jag lägga på lite mer vikt på nästan alla maskinerna. Vi har även gått en långpromenad med hunden och efter maten är det dax för en promenad till. Har än så länge gått 13 573 steg. {#lang_emotions_laughing}

I morgon blir det nya tag med kosten! Skönt med ännu en ledig dag i morgon!

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • MrsK

Sitter här och funderar på hur man ska komma igång.
    De som jag tycker är svårast är att få igång allt, mattider, motion osv. De värsta är att jag är så begränsad också pga min förbannad rygg.

När ni känner osäkerheten, vad gör ni då?
    Hur får man igång allt?
    Nu för tiden är jag så beroende av nätet, som att de är min källa till de sociala. Bort på en liten ort och har enormt svårt att hitta vänner. Dom få vänner jag har bort långt bort och man träffar dom inte så ofta tyvärr.
    Hur minskar man datorn och lägger in mer motion, för de känns som de skulle behövas. Mattider har vi börjat få in lite bättre, men en del dagar tar de evigheter att komma på vad man ska äta.
    Hur göra ni?
    Har ni någon matsedel el liknade för varje vecka? el tar ni de som de kommer och de ni känner för just då?

Ibland önskade man att man hade en mentor att bolla alla sina tankar och osäkerhet med.

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt