• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • FilleCilla
    maskrosfjäril skrev 2009-02-20 14:14:53 följande:
    Nån fler än jag som tycker att åtminstone en måltid antingen fredag eller lördag får vara speciell? Annars har man ju ingenting att se fram emot på veckorna?
    Klart man får unna sej ibland, det gör ändå skillnad än om man vräker i sej massa onyttigt varje dag.
    Jag kör ju viktväktarna och pointsar varje dag utom en dag, oftast har jag i o f sparade points till den dagen men ändå. Brukar bli antingen fredag eller lördag Idag blir det lite godis till let´s dance, så i morgon när det är melodifestval kör jag på grönsaker å dip gjort på creme fraiche istället

Tjuvvägde mej idag( har vägdag onsdagar annars) eftersom jag varit så depp över veckans icke nedgång å jag har gått ner 1 kilo sen i onsdags!! Det lossnade när jag böjrade käka upp alla mina points, sparade ju 4 varje dag förra veckan så då åt jag antaglgen för lite varje dag.
    Väntar med spänning på vad nästa onsdag visar nu då . Ska försöka hålla mej borta från vågen hehe.
  • MyLoveLiam

Hej tjejer!!!

Kom precis hem från jobbet och läser alla fina resultat ni skrivit in här under dagen!!
    Så duktiga ni har varit allihop! Det sporrar så otroligt att se att det faktiskt GÅR
    För min del är det dag 5 med pulver idag, min vägning är på måndags morgon...då får vi se vad denna vecka gett....*håller tummarna*

Just nu käkar resten av familjen en god fredagsmiddag i köket....det doftar ljuvligt.....själv ska jag alldeles strax gå och fixa min Allevo Taisoppa

• FilleCilla
    MyLoveLiam skrev 2009-02-20 17:57:40 följande:
    Hej tjejer!!!Kom precis hem från jobbet och läser alla fina resultat ni skrivit in här under dagen!!Så duktiga ni har varit allihop! Det sporrar så otroligt att se att det faktiskt GÅR För min del är det dag 5 med pulver idag, min vägning är på måndags morgon...då får vi se vad denna vecka gett....*håller tummarna*Just nu käkar resten av familjen en god fredagsmiddag i köket....det doftar ljuvligt.....själv ska jag alldeles strax gå och fixa min Allevo Taisoppa
    Ska bli spännande å se resultatet då Smaklig måltid med den mumsiga soppan. Dröm dej bort under palmerna på en solig strand på Koh Samui i Thailand eller nåt så smakar den ännu godare
  • MyLoveLiam

FilleCilla skrev 2009-02-20 18:04:43 följande:

Ska bli spännande å se resultatet då Smaklig måltid med den mumsiga soppan. Dröm dej bort under palmerna på en solig strand på Koh Samui i Thailand eller nåt så smakar den ännu godare
    hahaha....du fick mej att skratta iallafall, det är mycket värt
  • Moder Jord

Sitter här med en fruksallad framför mig. De andra i famijen äter ostbullar och chips...men vet ni...Jag tycker faktiskt att fruksallad är mycket godare! Fast jag har ett glas vin också. {#lang_emotions_embarassed}

I morgon är det vägdag och jag är supernervös...{#lang_emotions_foot_in_mouth}Det känns verkligen inte som om jag gått ner i vikt..jag unnade mig faktiskt en "kärleksmums", som de bakat på jobbet här om dagen. Det luktade så himla gott så jag kunde inte låta bli..men nu känns det som det förstörde allt! *suck* ..där av vinet...

Hur som helst är det skönt att de är fredag och två lediga dagar framför mig. Det var hemskt segt på jobbet i dag...bara chefen, jsg och en personal på dagiset som jobbade. 3 av vaktmästarna var också i tjänst, men de tittar ju bara in någon gång då och då.

Har förresten tränat 50 minuter på Wii Fit i kväll och gått en halvtimmes promenad med hunden.

Klockan 8 är det dax för Lets Dance och jag håller tummarna för Morgan Alling!

Ha en trevlig kväll!{#lang_emotions_kiss}

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • AnnelieTyresö

Jag har vart på Terapi i 3 h,, puh!
    Sitter å tar en shake, sk aäta korvstroagnoff till midda, men det får min kille ordan, dett amed korven :P
    Gillar inte att röra vid den, å han är å äter på McD nu, så jag får glatt vänta på min midda :)

• Amber1975

Va duktig du är. Jag körde crosstrainer medans min sambo käkade middag. Kändes härligt faktiskt. Tror inte du behöver vara orolig. Du har ju inte direkt svullat. Tror att det kommer att vara bra resultat imorgon. Njut av ditt vin.

Moder Jord skrev 2009-02-20 18:35:16 följande:

Sitter här med en fruksallad framför mig. De andra i famijen äter ostbullar och chips...men vet ni...Jag tycker faktiskt att fruksallad är mycket godare! Fast jag har ett glas vin också. I morgon är det vägdag och jag är supernervös...Det känns verkligen inte som om jag gått ner i vikt..jag unnade mig faktiskt en "kärleksmums", som de bakat på jobbet här om dagen. Det luktade så himla gott så jag kunde inte låta bli..men nu känns det som det förstörde allt! *suck* ..där av vinet...Hur som helst är det skönt att de är fredag och två lediga dagar framför mig. Det var hemskt segt på jobbet i dag...bara chefen, jsg och en personal på dagiset som jobbade. 3 av vaktmästarna var också i tjänst, men de tittar ju bara in någon gång då och då.Har förresten tränat 50 minuter på Wii Fit i kväll och gått en halvtimmes promenad med hunden.Klockan 8 är det dax för Lets Dance och jag håller tummarna för Morgan Alling!Ha en trevlig kväll!
  • MyLoveLiam

Moder Jord skrev 2009-02-20 18:35:16 följande:

Sitter här med en fruksallad framför mig. De andra i famijen äter ostbullar och chips...men vet ni...Jag tycker faktiskt att fruksallad är mycket godare! Fast jag har ett glas vin också. I morgon är det vägdag och jag är supernervös...Det känns verkligen inte som om jag gått ner i vikt..jag unnade mig faktiskt en "kärleksmums", som de bakat på jobbet här om dagen. Det luktade så himla gott så jag kunde inte låta bli..men nu känns det som det förstörde allt! *suck* ..där av vinet...Hur som helst är det skönt att de är fredag och två lediga dagar framför mig. Det var hemskt segt på jobbet i dag...bara chefen, jsg och en personal på dagiset som jobbade. 3 av vaktmästarna var också i tjänst, men de tittar ju bara in någon gång då och då.Har förresten tränat 50 minuter på Wii Fit i kväll och gått en halvtimmes promenad med hunden.Klockan 8 är det dax för Lets Dance och jag håller tummarna för Morgan Alling!Ha en trevlig kväll!
    Känn inte så med kärleksmumsen, du är bara människa. Att äta "fel" varje dag ger utslag på vågen, inte om det är vid ett enstaka tillfälle Jag tror på ett bra resultat imorgon!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-02-20 19:21:47 följande:
    Va duktig du är. Jag körde crosstrainer medans min sambo käkade middag. Kändes härligt faktiskt. Tror inte du behöver vara orolig. Du har ju inte direkt svullat. Tror att det kommer att vara bra resultat imorgon. Njut av ditt vin. Moder Jord skrev 2009-02-20 18:35:16 följande:
    Du är också duktig! {#lang_emotions_smile} Hur stor plats tar en crosstrainer? Går det att vika ihop den?
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • maskrosfjäril

tips till lets dance, man kan ju ställa in fit på free step och köra ett tag under tiden lets dance går.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt