• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord

I morse var jag ute och skottade blöt snö. Oj så jobbigt det var! Jag kommer nog ha träningsverk i morgon.{#lang_emotions_smile}

Jag har bakat två sorters matbröd. Det går åt så mycket bröd här hemma och eftersom bröd är dyrt att köpa, tänker jag börja baka eget matbröd. Får se om jag orkar baka en sort till senare! {#lang_emotions_smile}

Nu ska jag kommit in från en 30 min rask promenad med hunden och alldeles strax ska jag börja tränaWii Fit.

Nästa lördag ska jag ha gått ner minst 0,5 kg. Så är det bara!{#lang_emotions_wink}

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • maskrosfjäril

vi får börja ha wii fit utmaning i tråden så det blir roligare. Vilka övningar brukar du köra när du kör 30 min? Jag gillar rytmboxning, rockringar och step.

• madlo

4 veckor i fredags på min pulverkur! -10 kg :)

• MyLoveLiam

madlo skrev 2009-02-22 14:51:11 följande:

4 veckor i fredags på min pulverkur! -10 kg :)
    Grattis!!
    Är det första gången du kör pulverkur?
  • Sala69

hej alla, har läst hela tråden nu o är imponerad av er alla. alla olika metoder o vikter o sjukdomar/mediciner osv. O ni klarar minskningen så bra trots/pga allt!! Duktiga!

Själv har jag inte så mycket att tappa - 12 kilo till ca, har tappat 4 på 4 veckor med itrim i Enskede (EvaN! var går du?)

Sitter nu o funderar på vad jag ska hitta på att äta idag - hm, kött fisk eller kyckling o grönsaker... spännande varje dag. Eller inte.

Snön vräker ner så jag tänker strunta i att gå ut o gå eller träna idag - hinner ändå mina tre pass till nästa lördag som är startdag i min vecka.

Hänger gärna på här med :D
    Sara

• MyLoveLiam

Sala69 skrev 2009-02-22 16:06:57 följande:

hej alla, har läst hela tråden nu o är imponerad av er alla. alla olika metoder o vikter o sjukdomar/mediciner osv. O ni klarar minskningen så bra trots/pga allt!! Duktiga! Själv har jag inte så mycket att tappa - 12 kilo till ca, har tappat 4 på 4 veckor med itrim i Enskede (EvaN! var går du?)Sitter nu o funderar på vad jag ska hitta på att äta idag - hm, kött fisk eller kyckling o grönsaker... spännande varje dag. Eller inte. Snön vräker ner så jag tänker strunta i att gå ut o gå eller träna idag - hinner ändå mina tre pass till nästa lördag som är startdag i min vecka. Hänger gärna på här med :DSara
    Kul att du hittat hit - välkommen
  • Stark Längtan

Moder Jord skrev 2009-02-22 14:33:27 följande:

I morse var jag ute och skottade blöt snö. Oj så jobbigt det var! Jag kommer nog ha träningsverk i morgon.Jag har bakat två sorters matbröd. Det går åt så mycket bröd här hemma och eftersom bröd är dyrt att köpa, tänker jag börja baka eget matbröd. Får se om jag orkar baka en sort till senare! Nu ska jag kommit in från en 30 min rask promenad med hunden och alldeles strax ska jag börja tränaWii Fit.Nästa lördag ska jag ha gått ner minst 0,5 kg. Så är det bara!
    OJ vad du är aktiv och duktig idag vilken energi!! *hurrar*

*skäms över min slöhet*
  • Moder Jord
    maskrosfjäril skrev 2009-02-22 14:40:56 följande:
    vi får börja ha wii fit utmaning i tråden så det blir roligare. Vilka övningar brukar du köra när du kör 30 min? Jag gillar rytmboxning, rockringar och step.
    Samma här! I dag körde jag  rockringar 10 min. rytmboxning 10 min och step 4 * 5 min...hmm...det blev visserligen 40 min. Sen brukar jag köra lite balans ibland eller yoga och muskler. Fast i dag blev det bara fettförbränning.

Jag har äntligen börjat få ordning på både armar och ben i steppen. {#lang_emotions_smile}
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975

Wii fit låter så himla kul. Va duktiga ni är som kör. Jag har just kört en timme på crosstrainer. Helt otroligt hur snabbt man blir van. Orkar mycket mer nu än bara för en vecka sedan. Det är fantastiskt vad ens kropp kan göra

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt