• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • AnnelieTyresö

Jag ska kolla på Army wives på 4+ :)
    Väntar på att riset ska koka upp...

• Amber1975

Tack Den är ungefär stor som en träningscykel. Vår går inte att vika ihop, men det gör inget för jag använder den hela tiden Än så länge iaf

Moder Jord skrev 2009-02-20 19:41:22 följande:

Du är också duktig! Hur stor plats tar en crosstrainer? Går det att vika ihop den?
  • Moder Jord
    MyLoveLiam skrev 2009-02-20 19:40:47 följande:
    Moder Jord skrev 2009-02-20 18:35:16 följande: Känn inte så med kärleksmumsen, du är bara människa. Att äta "fel" varje dag ger utslag på vågen, inte om det är vid ett enstaka tillfälle Jag tror på ett bra resultat imorgon!
    Hoppas det!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    maskrosfjäril skrev 2009-02-20 19:57:49 följande:
    tips till lets dance, man kan ju ställa in fit på free step och köra ett tag under tiden lets dance går.
    Synd at jag inte såg ditt tips innan. Ska tänka på et till i morgon kväll till melodfestivalen!
  • Stark Längtan

Dag tre avklarad, en heldag på stan med massa kompensations shopping
    vi brukar dessa standagar äta på kina, gå och fika mm, men denna gång blev det endast kaffe och shake, känns konstigt att bryta en vana bara sådär, men vad duktig man känner sig sedan.. lycka till i helgen alla

• PetraD

precis
    och även om man inte måste laga maten och tillaga den (oftast måste man ju, men kan ju någon annan göra), men ändå måste man ju äta. f.d. alkoholister måste ju inte dricka lite varje dag. men matmissbrukare MÅSTE ju äta

EvaN skrev 2009-02-20 08:54:24 följande:
    Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada".....Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk...SÅ keep on going.Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....
  • PetraD

glömde ju säga GRATTIS till ett jättebra resultat

EvaN skrev 2009-02-20 08:54:24 följande:
    Hej tjejer och grattis alla till fina resultat. Vi är alla riktiga kämpar. Jag tänker ofta på hur jäkla svårt det är...jag vet att jag är matmissbrukare och mitt mål är att få en sund relation till mat. Tänk er in en alkoholist situation, som bestämt sig för att sluta. Inte tusan utsätts han på samma sätt som jag...jag måste gå in i mataffärer och handla maten och sen hem och laga den. Mycket socialt kretsar kring mat, "kom och fika", "ska vi luncha idag", "kan ni inte komma hem till oss och titta på melodifestivalen och äta middag!. Alla de här situationerna är svåra för mig. Tänk er då en alkoholist under avvänjningen: Gå in på systemet men du får bara köpa mineralvatten, hem och bjud hela familjen på olika viner varje dag, att alla hela tiden tycker " jo men en liten sup kan du väl ta, det kan ju inte göra någon skada".....Förstår ni hur jag menar....inte fasiken är det en lätt kamp vi har? MEN då menar jag VERKLIGEN INTE att en människa som är missbrukare av andra saker som alkohol eller droger har en lättare kamp. Men det är HELT annorlunda från ett matmissbruk...SÅ keep on going.Igår hade jag gruppträff och vägning på itrim. Min coach gjorde ett litet glädjeskutt vid vågen och sa, Men herregud Eva, du fullkomligt rasar i vikt" Och jag tittade på vågen och såg att nu visar den 15,7 kilo ner sen 15 januari. I LÖÖÖÖÖV. Min kläder börjar hänga lite nu och jag älskar att se det i spegeln, däremot tycker inte plånboken om det.....
  • PetraD

fruktsallad är faktiskt mycket godare

Moder Jord skrev 2009-02-20 18:35:16 följande:

Sitter här med en fruksallad framför mig. De andra i famijen äter ostbullar och chips...men vet ni...Jag tycker faktiskt att fruksallad är mycket godare! Fast jag har ett glas vin också. I morgon är det vägdag och jag är supernervös...Det känns verkligen inte som om jag gått ner i vikt..jag unnade mig faktiskt en "kärleksmums", som de bakat på jobbet här om dagen. Det luktade så himla gott så jag kunde inte låta bli..men nu känns det som det förstörde allt! *suck* ..där av vinet...Hur som helst är det skönt att de är fredag och två lediga dagar framför mig. Det var hemskt segt på jobbet i dag...bara chefen, jsg och en personal på dagiset som jobbade. 3 av vaktmästarna var också i tjänst, men de tittar ju bara in någon gång då och då.Har förresten tränat 50 minuter på Wii Fit i kväll och gått en halvtimmes promenad med hunden.Klockan 8 är det dax för Lets Dance och jag håller tummarna för Morgan Alling!Ha en trevlig kväll!
  • PetraD

det är ju alla vanor man har som är svårast att bryta tycker jag

Stark Längtan skrev 2009-02-20 22:43:13 följande:

Dag tre avklarad, en heldag på stan med massa kompensations shopping vi brukar dessa standagar äta på kina, gå och fika mm, men denna gång blev det endast kaffe och shake, känns konstigt att bryta en vana bara sådär, men vad duktig man känner sig sedan.. lycka till i helgen alla
  • Moder Jord
    PetraDeliu skrev 2009-02-21 02:52:37 följande:
    fruktsallad är faktiskt mycket godare
    Ja, mycket godare!{#lang_emotions_tongue_out} Det får kanske bli det i kväll framför melodifestivalen!

Dagens resultat blev endast - 0,3. {#lang_emotions_cry} Nu är det totalt - 10 kg i alla fall.{#lang_emotions_smile}

Skönt att jag mår bättre nu i alla fall, så att jag kan träna som förr.

Nu ska jag duscha och sen ska jag ut och skotta snö!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt