• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • kiiza

Ja här blir det inte mycket gjort...passar upp min man som ligger i magsjuka,fast nu är det bättre än vad det var tidigare i morse/natt...

• Amber1975

300 gram är ju bra. Allt minus är bra. 300 gram godis i en påse är ganska mycket om man tänker efter. Och tänk att när det går långsamt ett tag så brukar det rasa efter ett tag. Heja på!

Moder Jord skrev 2009-02-21 09:40:27 följande:

Ja, mycket godare! Det får kanske bli det i kväll framför melodifestivalen!Dagens resultat blev endast - 0,3. Nu är det totalt - 10 kg i alla fall.Skönt att jag mår bättre nu i alla fall, så att jag kan träna som förr. Nu ska jag duscha och sen ska jag ut och skotta snö!
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-02-21 11:53:08 följande:
    300 gram är ju bra. Allt minus är bra. 300 gram godis i en påse är ganska mycket om man tänker efter. Och tänk att när det går långsamt ett tag så brukar det rasa efter ett tag. Heja på! Moder Jord skrev 2009-02-21 09:40:27 följande:
    Tack för uppmuntran! {#lang_emotions_smile} Bara det är minus så är det ju bra....Ibland funderar jag på en pulverkur, men då får jag väl ont i magen och/eller så går jag upp allt igen.

Nä, jag kämpar på med nya kosten och massor av motion, så ska det väl bli mycket minus på lång sikt! 35 kg kvar!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Amber1975

Ja man ska kämpa med det som känns bra för en själv. Även om jsg själv kör pulver så tror jag innerst inne att det är mycket sundare och bättre att göra det via koständringar. Tycker du är superduktig. Jag har 25 kilo kvar. Vi fixar detta.

Moder Jord skrev 2009-02-21 13:39:14 följande:

Tack för uppmuntran! Bara det är minus så är det ju bra....Ibland funderar jag på en pulverkur, men då får jag väl ont i magen och/eller så går jag upp allt igen.Nä, jag kämpar på med nya kosten och massor av motion, så ska det väl bli mycket minus på lång sikt! 35 kg kvar!
  • kiiza

Oj vad inspererad jag känner mig...in gen är hemma och min man är sjuk och har ingen bil. För det är nått fel på förarsätet,går ej att styra fram. Är en kort människa ju.
    Ingen vill se Melodifestivalen med en
    Jag som har längtat för en gång skull till helgen...

• EvaN

Melodifestival och självklart gick fel låtar vidare
    Jag har precis haft mitt fredagsmys: gurkstavar och pepsi max. MUMS MUMS! Låter väl fantastiskt gott Njae om man jämför med hur det var innan så kunde en lördagskväll se ut som såhär: full middag, gärna kött pommes och nån sås och sallad med dressing till, kanske lite glass till det och så läsk eller vin till. Sen kunde det slinka ner en och annan ostbit efter maten om jag drack vin..Sen lägga barnen och förbereda kvällens snacks, både chips och godis och mer att dricka till. Sen till sängen och krypa ner alldeles alldeles för mätt. Inte konstigt att jag ser ut som jag gör.. Jag längtar tills jag ska börja trappa upp mitt pulvrande med ett mål mat om dagen, men jag är livrädd för att falla tillbaka. Men jag har 5 veckor kvar på mitt progam och det känns så tryggt att veta att jag kommer fortfarande ha individuellt stöd och gruppstöd i samband med att jag börjar äta igen. Det är det som kommer att vara skillanden den här gången. och jag hoppas att det är sista gången jag "bantar". Må väl och KÄMPA på! Pepkram!!!!

• emmmm

Hej jag hänger på här jag med :) Behöver gå ner 20kg för att jag ska bli nöjd och få en hälsosam vikt. Men går inte efter något speciellt. är ute och går minst 30min om dan och äter inge godis, läsk bullar osv. Har gått bra denna vecka ätit godis 1 dag och det är lite, brukar äta godis mer än varannan dag annars såå.. Väger mej dock inte, men kommer att göra det senare när jag har märkt resultat, roligare då :)

• Amber1975

Välkommen hit emmmm

Vet ni en sak. Jag säger ju alltid hur jag inte ser nån skillnad, så igår tog min sambo en helkroppsbild på mig. Fasen va förvånad och glad jag blev. Skickade den till mamma som sa samma sak En bra dag. Idag blir det två timmars promenad, ska gå till svärmor. Så ska jag köra lite crosstrainer oxå. Har blivit en vana att göra det varje dag innan duschen nu. Det är så härligt. Men ikväll ska jag äta middag. Sambon ska laga söndagsstek. Ska bli vansinnigt gott.

• maskrosfjäril

Välkommen emmmm!

Låter härligt KittyAngel. Glad

Jag har varit ute på en minipromenad.
    Är fortfarande lite snuvig.
    Hoppas vara ordentligt återställd så jag kan träna till helgen.
    Har ingen aptit nu och det är ju nåt bra i alla fall.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt