• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • minasöner
    Stark Längtan skrev 2009-02-23 14:17:06 följande:
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-23 13:38:39 följande: Oki det är ju bra. men faaan vad jag är hungrig.. trodde det skulle bli bättre i ketos!??
    första veckan kan man känna sig hungrig trots ketos, magsäcken är ju van med mer utfyllnad. Drick mer vatten så ska du se att det blir bättre
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • kiiza

I vilket fall så ska man dricka mycket vatten...det är det bästa för kroppen. Plus att det verkligen dämpar hungerkänslan...

• junibarn76

Hej tjejer!
    Får jag vara med här?

Jag har drygt 20 kilos övervikt och började på Itrim för två veckoer sedan. Äter 2 mål mat om dagen och 2 shaker. Går 10 000 steg och tränar tre gånger i veckan.

Finns det fler här som går på Itrim? Sala69 känner jag igen från en annan tråd så jag vet att hon går där. (hej hej)

• AnnelieTyresö

Du får säkert vara med :)

välkommen :)

• junibarn76

AnnelieTyresö skrev 2009-02-23 16:38:22 följande:

Du får säkert vara med :)välkommen :)
    Tack
  • Amber1975

Välkommen hit

junibarn76 skrev 2009-02-23 16:33:06 följande:
    Hej tjejer!Får jag vara med här?Jag har drygt 20 kilos övervikt och började på Itrim för två veckoer sedan. Äter 2 mål mat om dagen och 2 shaker. Går 10 000 steg och tränar tre gånger i veckan.Finns det fler här som går på Itrim? Sala69 känner jag igen från en annan tråd så jag vet att hon går där. (hej hej)
  • junibarn76
    minasöner skrev 2009-02-23 14:44:28 följande:
    Det blev ingen äggdeff för mig, testade igår igen och fick ont åt gallan igen, så jag kämpar på med kombinerad CK. Då får jag avnjuta middagen tillsammans med familjen också
    Har du gallsten? Jag opererades för gallsten i september och vet hur förbannat ont det gör. Gå och få ett ultraljud gjort så att du vet om du har stenar. Har du det så finns det bara opertion som utväg. Det positiva är att det är en väldigt enkel op. och man är helt återställd efter knappt en vecka.
  • minasöner
    junibarn76 skrev 2009-02-23 16:46:44 följande:
    Har du gallsten? Jag opererades för gallsten i september och vet hur förbannat ont det gör. Gå och få ett ultraljud gjort så att du vet om du har stenar. Har du det så finns det bara opertion som utväg. Det positiva är att det är en väldigt enkel op. och man är helt återställd efter knappt en vecka.
    jag vet inte, men jag har inte behövt åka in akut, utan det har släppt efter en stund om jag legat på vänstersida
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • junibarn76
    minasöner skrev 2009-02-23 16:59:59 följande:
    jag vet inte, men jag har inte behövt åka in akut, utan det har släppt efter en stund om jag legat på vänstersida
    Okej. Jag åkte inte heller in akut men hade ont väldigt ofta och länge. Det kan vara värt att kolla upp på sikt för har du väl fått gallsten så försvinner de inte. Du ska ju inte behöva gå omkring och ha ont heller. Testa voltaren. Det ska fungera smärtstillande om det är gallan. Man får liknande suppar när man fått gallsten kontaterat. Diklofenak heter dom men det är samma verksamma ämne som i voltaren.

Aaaaaanyway, det var väl ett sidospår Du är kanske inte i tråden för att prata gallsten. Jag släpper ämnet
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt