• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • kiiza

det är ju de också...min förbränning är lååååångsam. Men jag får även ta lyfta skrot så jag får muskler åtmistonde

• AnnelieTyresö

Ät ofta ofta ofta Kiiza!

• kiiza

de jag har försökt med,lite men ofta...men det har inte gett något vidare resultat på dessa år,men jag har kämpat med min vikt sen jag var 8 år så detta är inget nytt för mig. Men har alltid gett upp i slutändan,för att jag har aldrig haft någon som peppat mig.

• AnnelieTyresö

Ok, ja jag äter ju med 2 h intervall, å det funkar för mej, men det är ju så, allt kan inte funka på alla :)
    Har du PCO?

• kiiza

Nej det har jag inte. Men är njurtransplanterad sen 1990

• AnnelieTyresö

mm,, det minns jag,, drar det ner förbränningen?
    Tänkte att du kämpat mot övervikt hela ditt liv, vad beror det på?

• kiiza

Ja kortisonet jag äter dels de andra mediciner jag ätit/äter

• AnnelieTyresö

ok,, ja jag har ju haft min astma sen jag var 12,, men jag blev tjock först när jag flyttade hemifrån å kunde äta vad jag ville.

• FilleCilla
    Moder Jord skrev 2009-02-23 19:37:42 följande:
    Jag är också ensam med kämpa på med vikten...och jag går inte heller på några pulver/soppor utan tänker på vad jag äter och motionerar. Vi kommer ockå lyckas även fast det tar längre tid.
    Jag kör ju också den lite längre vägen, dock VV men det är ju inte så att man kommer rasa i hast inte. Men vi är alla dutkiga här vilka metoder vi än använder och kämpar oss igenom
  • Stark Längtan

Då är denna hemska dag över!!! försökta baka hand och fotkakor idag till dopet, men ALLA gick sönder!!! BVC ringde och frågade varför vi ej va där, vi fick springa dit direkt för vaccinering, liten var helt förstörd här på eftermiddagen, men åt sin första grötportion då han är så pass stor,trots sina tre månader, men så klart kom magknipen som ett brev på posten, nu sussar han iallafall gott..

imorgon ska vi till konsulenten.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt