• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • AnnelieTyresö

Hejja hejja hejja alla tjejer!

Här har det ätits tacos idag, lagom mkt å inget suge efter en anadra portion, perfekt!

• Amber1975

Haha nä jag förstår att mamma inte blev glad. Jag måste nog börja väga mig på andra folks vågar, man kanske får en glad överrasking

Hoppas att du känner dig bättre när du ätit. Jag var själv yr och illamående efter att jag promenerat och städat. Sedan tog jag en shake, fick nya krafter och nu har jag stått en timme på crosstrainer. Gick mycket bättre än igår då jag höll på att dö efter 30 minuter.

Moder Jord skrev 2009-02-25 17:22:26 följande:

Är såå trött i dag! Så där att jag känner mig yr i huvudet. Ska snart börja med maten och sen ska jag träna. Hoppas att det gör mig piggare. Vädret gör än väl inte gladare direkt!Förresten vägde jag mig på mina föräldrars våg i går...synd att det inte det är den jag normalt väger mig på för den visade nästan 3 kg mindre! Men mamma vart ju inte så glad att höra att trott att hon vägt mindre än vad hon gör!
  • Amber1975

Lycka till imorgon, det kommer säkert att gå jättebra. Själv är jag sån fegis att jag brukar vägra väga mig hos läkare.

maskrosfjäril skrev 2009-02-25 17:32:42 följande:
    Usch det blir officiell vägning i morgon. Jag har en inbokad tid för hälsokontroll via jobbet.Kan inte tvärsäkert säga att jag gått ner i vikt, även om jag känner mig smalare.Däremot har jag fått bättre kondition. På lördag om det är bra väder ska vi fara iväg ett gäng till pulkabacken och åka pulka. Blir nog stjärtlapp eller sopsäck för min del.Det har kommit så mycket snö så det ska bli jätteskoj.Kram på er alla. Kämpa på! Det här fixar vi!
  • PetraD

inte skrivit här på några dagar nu
    men bra med peppning
    började med cambridge idag

nu dags att ta fram maten (till barnen)

• Amber1975

Så kul att du är här oxå Petra Känner igen dig från CK-tråden.

PetraDeliu skrev 2009-02-25 18:31:35 följande:
    inte skrivit här på några dagar numen bra med peppningbörjade med cambridge idagnu dags att ta fram maten (till barnen)
  • AnnelieTyresö

ÅH jag har vart hos dr idag,, å det är så skönt nu, var såå uppe i varv :O
    så vi har ätit tacos å tom ätit en semla,,
    Men det gö ringet känner jag, har gjort ett sånt hästjobb som kom iväg idag :D

• kiiza
    junibarn76 skrev 2009-02-25 14:14:58 följande:
    kiiza - Men oavsett om du går upp eller ner så kanske din kropp mår bättre av att du försöker tänka på mat och motion? Snart är det vår. Fokusera på det och skit i resten Tänk...värme, sol och snödroppar! *kram*
    Ja solen är härlig,våren är härlig...men matlusten har jag tappat. Mår illa,magen känns konstig,foten är svullen (har ej gjort illa mig) så jag kan inte promenera...har inte så breda skor. Sen kan jag int e gå så långt,blir nödig,är ovanligt trött...
    Så vi får se hur det ter sig framöver
  • AnnelieTyresö

Usch då kiizam det låter som om kroppen vill vila,, ge den några dgr å ha foten högt,, blir lite ororlig bara det kan inte vara en blodpropp el nåt??

• kiiza

nej då ingen gfara...fick svullna fötter då jag var gravid...som resulterade i missfall
    Sen äter jag vätskedrivande. Jag har inte tränat så himelskt hårt,bara mest promenader med vovven och lite orbitrek för att få upp flåset bättre...känner att något skumt är på gång...

• AnnelieTyresö

Ja du msåte vara varsam med dej själv!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt