• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Linnea1986

Imorn drar jag igång med mina shakes, kommer bli jobbgigt att ta dom då jag jobbar och kan inte ta den direkt på morgonen utan måste vänta några timmar innan jag tar första för att inte bli allt för hungrig. Men ja ska verkligen klara av detta.

• Amber1975

Två kilo fixar du igen Det viktiga är ju faktiskt att kroppen mår bra. Större lungvolym och bra blodtryck är ju superbra.

maskrosfjäril skrev 2009-02-28 10:26:59 följande:
    Jag hade gått upp de 2 kg som jag hade tappat visade det sig på hälsokontrollen, så nu blir det att ta nya tag igen. Däremot hade jag större lungvolym och blodtrycket såg fint ut.Börjar äntligen känna mig pigg igen nu.Trevlig helg allihop.
  • Amber1975

Usch ja, så himla jobbigt när man går ner så långsamt. Jag hade bara gått ner 0,4 igår. Rusade ner för trappan och gapade på min sambo att jag aaaaaaldrig skulle träna crosstrainer igen Provade iaf min jeansjacka i storlek 40 och jag kunde ha den nu. Alltid nåt.

Började min dietistutbildning igår. Det kände sååå bra.

Moder Jord skrev 2009-02-28 12:35:08 följande:

Jaha: Bara - 0,2 kg denna veckan. 0,5 kg på två veckor. Det är för sorgligt! Ja ja. Det går neråt i alla fall....104,3/94,1/60 (start 18/11 - 08/nu/målviktNu ska maken och jag på långpromenad med hunden. Hoppas att solen tittar fram igen!
  • MyLoveLiam
    Linnea1986 skrev 2009-02-28 12:47:51 följande:
    Imorn drar jag igång med mina shakes, kommer bli jobbgigt att ta dom då jag jobbar och kan inte ta den direkt på morgonen utan måste vänta några timmar innan jag tar första för att inte bli allt för hungrig. Men ja ska verkligen klara av detta.
    Ja, du kommer att klara detta!!!
    Har du mycket du vill gå ner? Hur länge hade du tänkt köra med pulver?
  • Linnea1986
    MyLoveLiam skrev 2009-02-28 13:57:36 följande:
    Ja, du kommer att klara detta!!!Har du mycket du vill gå ner? Hur länge hade du tänkt köra med pulver?Jag har beställt för 2 veckor nu först, men kommer nog beställa för en eller två veckor till, jag vill gå ner ca 25-30 kg.
  • Moder Jord
    Amber1975 skrev 2009-02-28 13:32:46 följande:
    Usch ja, så himla jobbigt när man går ner så långsamt. Jag hade bara gått ner 0,4 igår. Rusade ner för trappan och gapade på min sambo att jag aaaaaaldrig skulle träna crosstrainer igen Provade iaf min jeansjacka i storlek 40 och jag kunde ha den nu. Alltid nåt. Började min dietistutbildning igår. Det kände sååå bra. Moder Jord skrev 2009-02-28 12:35:08 följande:
    Tappade också lusten för träning, men som min älskade make säger så väger muskler mer än fett...och så mycket som jag tränar så.  Härligt med storlek 40! Jag längtar till storlek 46-48 jag!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Sala69

hihi,... här kommer felskrivningskontrollanten igen... storlek 40 o längtar till 46-48? Kanske 36-38? Såg lite kul ut bara :D Inge illa ment alls - det blir lite roligt att läsa när det blir fel ibland ;)

Står still trots måltidsersättning 2 ggr per dag (frukost o middag me familjen) o träning. Har iofs fuskat med semla o provsmakar lilltjejens mat när jag lagar åt henne - men va f... tråkigt är det iaf. Har gått o gått idag o det känns ju fastare i kroppen så hoppas på att det är fett bort o muskler på. Nya friska tag!

• Cedergren

hej jag vill gärna vara med här

har nyss fott en liten son och gick upp MASSOR plus att jag va överviktig sen innan .

har ca 40 kg att gå ner . ska börja med Allevo på måndag. kommer köra pulver diet och frukt ett bra tag sen är målet att äta enligt talriksmodellen.

väger mig på måndag så jag vet startvikten. vill inte utgå från det jag vägde som högravid .

jag ammar inte därför kan jag börja på diet redan nu. anars hade jag inte gjort det. har så många kg att gå ner så det är lika bra att ta tag i det direkt kommer nöja mig med att gå ut med barnvagnen till en början sen får jag se hur jag gör med träningen. nu är det fullt upp med lill killen här .

• Sala69

låter lagom med barnvagnen tycker jag - lycka till o vi hörs :)

• Sala69

o KittyÄngel - dietistutbildning, låter superkul. Är själv lärare men sugen på att skola om o då skulle dietist, hälsoterapeut el dyl vara mitt val. Man har hyfsat bra koll på en del såna saker efter alla år man läst (slukat) allt som har med kropp o mat att göra. Lycka till!

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt