• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    Hemmamamma skrev 2009-03-01 14:37:28 följande:
    Moder Jord: Ja det var sk-tkallt ute imorse... o snart ska jag ut igen med hunden. Jag dagdrömmar av Våren... vore bra om varmare väder var på gång...
    Det var kallt nu med..om det bara kunde låta bli att blåsa!

Längtar till våren...värmande sol, blommor som kikar upp ur marken, lite varmare vindar...sitta i lä vid husväggen och bara njuta...mm...längtar....
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • MyLoveLiam

Moder Jord skrev 2009-03-01 16:47:10 följande:

Det var kallt nu med..om det bara kunde låta bli att blåsa!Längtar till våren...värmande sol, blommor som kikar upp ur marken, lite varmare vindar...sitta i lä vid husväggen och bara njuta...mm...längtar....
    Jag längtar oxå tills våren kommer....men faktum är att vi nästan haft lite "vår väder" eller åt det hållet här i Partille nu över helgen. Solen har visat sig och det har hållit upp. Kallt på nätterna iofs....
    Men ALLT blir så mycket lättare när våren kommer, man blir gladare, orkar mera.....
  • Moder Jord
    MyLoveLiam skrev 2009-03-01 17:56:09 följande:
    Moder Jord skrev 2009-03-01 16:47:10 följande: Jag längtar oxå tills våren kommer....men faktum är att vi nästan haft lite "vår väder" eller åt det hållet här i Partille nu över helgen. Solen har visat sig och det har hållit upp. Kallt på nätterna iofs.... Men ALLT blir så mycket lättare när våren kommer, man blir gladare, orkar mera.....
    I går var det sol här och jag fick lite vårkänsla, men i dag har det varit mulet och blåsigt. 
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • MyLoveLiam

Ska bli spännande att se min vikt imorgon bitti, då efter TVÅ pulver veckor. Men jag vet ju redan nu att det inte kommer att komma i närheten av vad jag gick ner den första veckan....6,4 kg...men bara det ÄR neråt är jag nöjd!!!

• AnnelieTyresö

Denna v som gått har vart lite si å så med :S
    Hehe, men jag haft ett jobbigt läkarbesök, så jag e sååå göad att jag klaarde av det iaf!
    Denna v bjuder på en rätt så jobbig kväll imorrn, hyfsat jobbaigt tisdag, in till stan på onsdag, vilket e jobbigt, å sen terapi på fredag,, hehe det atr aldrig slut,, men det är väl detta som är livet gissar jag :)

Var å handlade igår kv för 1600 så nu har vi massa rolig mat hemma iaf, köpte mej fördärvad på olika creme fraicher,,, mums!

• Ulle75

Hejsan.
    Hoppas det är okej att hoppa in här till er. Jag har dryga 35kg att gå ner. Började förra veckan med xenical och det funkar bra för mig. Har gått ner 2,1kg och har inga problem med magen om jag äter fettsnål mat. Då mitt stora problem har varit att jag vet hur jag skall äta och gör det ofta men så faller jag för nån frestelse och fortsätter äta dåligt för det är ju redan förstört. osv.
    Jag tränar, både på gym och i simhallen.
    Vi har en minskamåttet grupp på jobbet via företagshälsa vilket är toppen bra.

Så nu med lite stöd från er så kommer jag att lyckas!!

Ulle

• MyLoveLiam

Ulle75 skrev 2009-03-01 19:08:44 följande:

Hejsan.Hoppas det är okej att hoppa in här till er. Jag har dryga 35kg att gå ner. Började förra veckan med xenical och det funkar bra för mig. Har gått ner 2,1kg och har inga problem med magen om jag äter fettsnål mat. Då mitt stora problem har varit att jag vet hur jag skall äta och gör det ofta men så faller jag för nån frestelse och fortsätter äta dåligt för det är ju redan förstört. osv. Jag tränar, både på gym och i simhallen. Vi har en minskamåttet grupp på jobbet via företagshälsa vilket är toppen bra. Så nu med lite stöd från er så kommer jag att lyckas!!Ulle
    Välkommen - kul att du hittat hit Ulle!!!
  • MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-03-01 18:08:29 följande:

Denna v som gått har vart lite si å så med :SHehe, men jag haft ett jobbigt läkarbesök, så jag e sååå göad att jag klaarde av det iaf!Denna v bjuder på en rätt så jobbig kväll imorrn, hyfsat jobbaigt tisdag, in till stan på onsdag, vilket e jobbigt, å sen terapi på fredag,, hehe det atr aldrig slut,, men det är väl detta som är livet gissar jag :)Var å handlade igår kv för 1600 så nu har vi massa rolig mat hemma iaf, köpte mej fördärvad på olika creme fraicher,,, mums!
    När det är annat jobbigt runt omkring är det svårt att orka med att tänka på att äta rätt oxå. Men ta nya tag nu denna veckan så ska du se att det kommer att gå bättre.

Jobbar du eller är du sjukskriven? Det låter som om du har en hel del jobbigt kring dej. Styrkekram från mej.
  • AnnelieTyresö

Jag e pensionär nu, men vart sjukskriven i 5.5 år.
    Ja du vet läkarbesök å allt sånt,, jag blir helt slut, suger musten ur mej,, även om jag vet att det gör gott i längen, så får jag ångest av det.

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-03-01 19:26:44 följande:

Jag e pensionär nu, men vart sjukskriven i 5.5 år.Ja du vet läkarbesök å allt sånt,, jag blir helt slut, suger musten ur mej,, även om jag vet att det gör gott i längen, så får jag ångest av det.
    Ja, jag förstår det. Men kämpa på
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt