• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Stark Längtan

PetraDeliu skrev 2009-03-01 13:22:19 följande:

om du känner dig trött och har ont överallt är det väl absolut bättre att du tar ett avbrott från ck.har du kört ren? annars kanske kombi ett tag.. om du är rädd för att gå upp igen. visst kan du gå upp något kilo igen, men de går du snabbt nerlycka till oavsett vad du bestämmer dig förStark Längtan skrev 2009-03-01 13:16:34 följande:
    jag har kört två veckor rent nu. har ju även en son att ta hand om, just nu funderar jag på om jag är en bra mamma, jag orkar inte fullt ut. ska till konsulenten på tisdag, kanske ska köra med att ta bort ett mål om dagen, typ lunchen som ändå består av en snabb smörgås i blöjträsket
  • MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-01 12:14:30 följande:
    Åh, va kul Men ni bor i Sverige? Var kommer han från?
    Japp, vi bor i Öjersjö (Partille). Han kommer från London. Var i UK bor du?
  • FilleCilla

Oj vad det har skrivits sen jag var här inne senast i onsdags. Skoj att ha lite att läsa Vi i sthlm har ju haft sportlov så jag och barnen har varit hos syrran i några dagar

Kämpat på med pointsen men lite slarv blev det igår då maken tyckte vi skulle gå ut och käka thaimat gela familjen. Kunde inte motstå att beställa 4 små rätter och friterad banan och ett glas ciderGenerad. Nåja det är ju inte var och varannan dag man käkar ute så. Men antar att det inte blit någon större skjuts på vågen på onsdag, har röda veckan på G med. *Gnäll gnäll*

• Moder Jord

God söndag på er allesammans!

Vi har precis kommit hem efter ett besök på IKEA. Våra köksstolar höll på att falla sönder, så nu har vi köpt 4 nya. Nu får barnen INTE vicka på stolarna! Det blev t ju lite annat smått och gott så klart {#lang_emotions_laughing}....så nu är det köpstopp för resten av månaden! Vi måste spara pengar till utlandsresan i september nämligen.

Nu ska vi snart äta lunch och sedan blir det långpromenad med hunden. Det gäller nog att klä på sig ordentligt för det blåser ute! *brr*

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Moder Jord
    FilleCilla skrev 2009-03-01 13:29:58 följande:
    Oj vad det har skrivits sen jag var här inne senast i onsdags. Skoj att ha lite att läsa Vi i sthlm har ju haft sportlov så jag och barnen har varit hos syrran i några dagar Kämpat på med pointsen men lite slarv blev det igår då maken tyckte vi skulle gå ut och käka thaimat gela familjen. Kunde inte motstå att beställa 4 små rätter och friterad banan och ett glas cider. Nåja det är ju inte var och varannan dag man käkar ute så. Men antar att det inte blit någon större skjuts på vågen på onsdag, har röda veckan på G med. *Gnäll gnäll*
    Det är klart man ska unna sig någon gång, men bara inte för ofta och att man efter "unnandet" verkligen tar tag i det igen! Jag hoppas att du njöt av maten! {#lang_emotions_kiss}
  • FilleCilla

Moder Jord: Ja ibland bbehövs det köpas nytt Vad härligt att ha en resa att se fram emot, måste vara en bra lock morot i viktminskningen Vart ska ni åka?

Förresten de va suuuper gott . Men ja som du säger nu blir det hårdkörning igen, fram till påskafton hade jag tänkt, den dagen blir inget pointsande

• Hemmamamma

Moder Jord: Ja det var sk-tkallt ute imorse... o snart ska jag ut igen med hunden. Jag dagdrömmar av Våren... vore bra om varmare väder var på gång...

• Amber1975

Nightangel, härligt att det går bra.

Petra, gud va bra. Grattis!

Hemmamamma, ja jag förstår att det blir så. Hade jag varit i Sverige nu hade jag garanterat saknat England

MyLoveLiam, va trevligt. Vi bor i North Yorkshire.

• Amber1975

Nightangel, härligt att det går bra.

Petra, gud va bra. Grattis!

Hemmamamma, ja jag förstår att det blir så. Hade jag varit i Sverige nu hade jag garanterat saknat England

MyLoveLiam, va trevligt. Vi bor i North Yorkshire.

• Moder Jord
    FilleCilla skrev 2009-03-01 13:47:33 följande:
    Moder Jord: Ja ibland bbehövs det köpas nytt Vad härligt att ha en resa att se fram emot, måste vara en bra lock morot i viktminskningen Vart ska ni åka? Förresten de va suuuper gott . Men ja som du säger nu blir det hårdkörning igen, fram till påskafton hade jag tänkt, den dagen blir inget pointsande
    Vi ska till Kreta. Det är första gången barnen är utomlands (om inte Danmark räknas) och första gången de får  flyga. Jag vill verkligen ha gått ner åtminstone 10 kg till, men om det ska fortsätta på det här viset så kommer det ju aldrig att gå! Ja ja...det är bara att kämpa på!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt