• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Linnea1986
    MyLoveLiam skrev 2009-02-28 22:08:45 följande:
    Det kommer att gå bra!!!På måndag går jag in på min tredje och sista (?) vecka av ren kur Lycka till!!Ahh de hoppas jag verkligen, har haft ett par jeans på mig idag för jag var på kalas och jag kan säga att det var skönt att få av sig dom när jag kom hem.
  • Moder Jord
    AnnelieTyresö skrev 2009-02-28 16:44:24 följande:
    Kittyängel hade strl 40 på sin jeansjacka står det.
    Precis vad jag menade!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Cedergren

tack tror jag kommer trivas bra här ni verkar så positiva .

imorgon ska det inhandlas Allevo. gick ner 15 kg med den metoden innan jag blev gravid. så jag känner mig peppad.

jag ska på 18års kalas på Fredag så den dagen kommer jag få ta som ätar dag . har tänkt att jag ska ha en dag i veckan som jag ska äta . inte övedrivet mycket men ändån en midda. man får ju se det långsiktigt aja det löser sig nog på något vis

• PetraD

var går du dietistutbildning någonstans?? finns den som distans? funderar på det också, har också kollat utbildning till hälsocoach... får se hur det blir. bra att lära sig själv extra också

Amber1975 skrev 2009-02-27 00:20:43 följande:
    Imorgon börjar jag dietistutbildningen och jag är sååå nervös. Alla kommer säkert att vara skitsmala oxå Kommer väga massor på vågen imrg tror jag. Har druckit hela dagen, men inte kissat. Har mens så det är väl det kanske, men vill ändå inte att det ska synas på vågen. Vill ju bli glad och peppad imorgon.
  • Amber1975

Jag bor i England, min sambo är engelsman. Trivs bra, men är just inne i en saknasverigeperiod.

MyLoveLiam skrev 2009-02-28 22:05:55 följande:
    KittyÄngelHoppas det är ok att fråga - men bor du inte i Sverige?
  • Amber1975

Oj va duktig du har varit alltså. Jag är imponerad.

MyLoveLiam skrev 2009-02-28 22:08:45 följande:
    Linnea1986 skrev 2009-02-28 22:07:43 följande:
    Det kommer att gå bra!!!På måndag går jag in på min tredje och sista (?) vecka av ren kur Lycka till!!
  • Amber1975

Jag läser i England, så jag vet tyvärr inte hur det funkar i Sverige. Hälsocoach låter ju jättebra. Jag jobbade tidigare som cambridgekonsulent och det var kul, men man vill ju gärna ha lite mer kunskaper om det.

PetraDeliu skrev 2009-02-28 23:05:21 följande:
    var går du dietistutbildning någonstans?? finns den som distans? funderar på det också, har också kollat utbildning till hälsocoach... får se hur det blir. bra att lära sig själv extra också
  • PetraD

ja just det, läst innan ju att du bor där. *tillfälligt bortglömt*
    ja, får hoppas att jag kommer in och trivs (om jag bestämmer mig för det)
    kunskaper kan man ju aldrig få för mycket av

Amber1975 skrev 2009-03-01 00:13:27 följande:
    Jag läser i England, så jag vet tyvärr inte hur det funkar i Sverige. Hälsocoach låter ju jättebra. Jag jobbade tidigare som cambridgekonsulent och det var kul, men man vill ju gärna ha lite mer kunskaper om det.
  • Hemmamamma

Hej,

Jag tror inte på pulverdieter.... jag tycker om man äter mindre portioner och rör på sig minst 45 min om dagen, då ska det funka. Det har funkat i alla deccinier...

• MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-01 00:10:11 följande:
    Jag bor i England, min sambo är engelsman. Trivs bra, men är just inne i en saknasverigeperiod.
    Jag är gift med en engelsman
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt