• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • låjsan1

Bea: skönt att höra om framgångar med Leo! Bra att han visar lite humör det skadar aldrig Sköt om
     er, kram

• Hjärteprinsen 2006

idag kom vi iväg till fågelbärstigen eft kortisbodende eftersom han inte får börja på fsk så är de betydligt mycket bättre, inte alls lika mycket barn som på en fsk. han ska vara där två dagar i veckan o en natt.
    såå vi har tänkt att Filip ska börja där nu i Aug-09
    det kändes väldigt bra o posetivt. kommit ett steg till här i Trollhättan.

Snart ska vi träffa hans nya hjärtläkare med på NÄL. ska bli spännade han har vissligen träffat han några gånger innan men de var när han bara var 3-4 mån.
    Nu blir de ju hans "egna" hjärtläkare mer.

förövrigt är Filip pigg o en jätte busig 2½åring

• Lill Trollet 1975

Willsam - tack för de uppmuntrande orden ang fastandet :) Det är sant att det faktiskt går att avleda lillskrutten på ett annat sätt än när han var riktigt liten, så det ska säkert gå bra. Nu väntar jag bara på att de ska ringa och ge oss en tid för hjärtkat. men det verkar vara väldigt ont om tider....

• Spicy Women

I går var Felix på hjärtkontroll. Allt såg bra ut. Pyshålet det hade växt igen. Om två år ska vi på kontroll nästa gång. Ser det bra ut då. Blir han förklarad hjärtfrisk

• Johannas mamma
    Spicy Women skrev 2009-03-24 15:10:43 följande:
    I går var Felix på hjärtkontroll. Allt såg bra ut. Pyshålet det hade växt igen. Om två år ska vi på kontroll nästa gång. Ser det bra ut då. Blir han förklarad hjärtfrisk
    Skönt att allt såg bra ut för Felix. Hoppas allt är bra med lillebror också.
  • willsam

Lill Trollet 1975 skrev 2009-03-24 13:43:10 följande:

Willsam - tack för de uppmuntrande orden ang fastandet :) Det är sant att det faktiskt går att avleda lillskrutten på ett annat sätt än när han var riktigt liten, så det ska säkert gå bra. Nu väntar jag bara på att de ska ringa och ge oss en tid för hjärtkat. men det verkar vara väldigt ont om tider....
    Ja dom hamnade ju efter när den där läkaren häktades. det tog en vecka innan dom började söva igen...=/ vi fick ny tid ganska fort, skönt!
    Nu är det snart dags för op. inom dom närmsta veckorna ska vi ner till lund. Dom ringde igår och sa att vi snart skulle få åka. så nu väntar jag på samtal från lund...
    Känns bra för felicia mår lite sämre.
  • Lill Trollet 1975

Willsam- pratade med sköterskorna på ALB idag o det verkar som om vi kommer att få göra hjärtkat. snart, skönt! Då kanske vi är i Lund samtidigt för vi får sannolikt också en tid inom några veckor. Håller tummarna för att ni får en tid snart så att er lilla prinsessa kan börja må bättre!
    Kram till er från mig och Jonathan

• Klunsen111

Idag var vi på kontroll. Allt såg bra ut så nu behöver vi inte dit på sex månader!! SKÖNT!!

Vi måste ju dock ha lite hjälp med matningen så vi får bort sonden.

• Farbror Matik
    Klunsen111 skrev 2009-03-26 17:49:21 följande:
    Idag var vi på kontroll. Allt såg bra ut så nu behöver vi inte dit på sex månader!! SKÖNT!! Vi måste ju dock ha lite hjälp med matningen så vi får bort sonden.
    6 månader? De gör då inte lika på olika ställen i landet. För oss blev det sagt ca 4 månader till nästa kontroll. Men härligt att det såg så bra ut!
  • Klunsen111

Nu har vår store grabb fått feber och troligtvis ögininflammation :(
    Bara han blir frisk snabbt och ingen mer får det så inte dopet kan bli av på söndag. Vi har ju redan väntat så länge...

Svar på tråden Hjärtebarn