• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Farbror Matik

Shanti: Vår Imre var inte heller mindre än normalt när han föddes.

• Farbror Matik

Shanti: Förresten, välkommen i tråden!

• Lill Trollet 1975

Shanti, vår Jonathan som nu är 6 1/2 mån och föddes med Fallots anomali vägde bara 2160 och 45 cm när han kom, men läkarna har sagt att det INTE beror på hjärtfelet att han var så liten. Eventuellt var min moderkaka för liten, eller så är det kanske någonting genetiskt som orsakat hans litenhet, dom håller på och utreder om han har något syndrom.
    Jag känner igen din oro ang sen motorisk utveckling, jag har verkligen försökt att inte bry mig om sådant men det är klart att man undrar och oroar sig.... Skönt för er att ni äntligen fått veta varför er lilla prins har mått dåligt och att ni har fått en tid för hjärt op! Det låter som om ni haft det kämpigt med mycket osäkerhet och många frågetecken, hoppas allt bara blir bättre och lättare från och med nu!

Kram, Anne och Jonathan

• Små Hjärtan

Hej hopp på er

Kom nyss hem från Lund.
    Allt har gått jättebra. Dom gick in genom halsen på henne och hon hämtade sig illa kvick så nu är vi hemma igen.
    Hon sövdes kl 9 och dom var klara kl 10 runt 10 över 11 ringde dom från postOP så vi kunde komma upp till henne. Runt 1 kom vi ner till avdelningen halv 5 fick vi åka hem Snabbt avklarat med andra ord

Live everyday like it´s the last one
  • bea79
    Små Hjärtan skrev 2009-04-02 17:57:14 följande:
    Hej hopp på er Kom nyss hem från Lund. Allt har gått jättebra. Dom gick in genom halsen på henne och hon hämtade sig illa kvick så nu är vi hemma igen. Hon sövdes kl 9 och dom var klara kl 10 runt 10 över 11 ringde dom från postOP så vi kunde komma upp till henne. Runt 1 kom vi ner till avdelningen halv 5 fick vi åka hem Snabbt avklarat med andra ord
    Så skönt att det gick så snabbt!
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Små Hjärtan
    bea79 skrev 2009-04-02 18:06:08 följande:
    Så skönt att det gick så snabbt!
    Verkligen.

Hur går det för er??
  • bea79
    Små Hjärtan skrev 2009-04-03 07:21:39 följande:
    Verkligen. Hur går det för er??
    Jodå. Leo tränar på att klara sig utan c-papen och det verkar som om det går framåt
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Små Hjärtan
    bea79 skrev 2009-04-03 08:20:36 följande:
    Jodå. Leo tränar på att klara sig utan c-papen och det verkar som om det går framåt
    Skönt. Hoppas ni får komma ner till avdelningen snart.
    Vi ska upp och hälsa på nästa vecka. Ska lämna en sak då med
  • willsam

Nu har Lund ringt.
    Felcia är inbokad på skärtordag... Passande namn. Usch man har gått och väntat på det här och nu känns det ändå tufft.
    Vill ju inte att dom ska skära i min plutta.=(
    hennes 4-de stora op...
    Men det är ju oifrånkommligt.
    Skulle höras på måndag igen så det inte har kommit in något akut under helgen.
    Annars ses vi väl där nere över påsken. Ni som är där. Bea iaf.=)
    kram

• Hjärteprinsen 2006

Hej!
    igår fick vi åka in akut me Filip. han hade gått ner i set från 97 till 74.. an kräktes massor o fick näsblod som följd, men när vi var där inne så piggnade han till snabbt och gick åter upp till 97 igen, o vi fick åka hem igen, ska ju till hans hjärläkare nu på tisdag, får se vad han säger.
    men de va lite otäckt nu eftersom man inte "peppar peppar" behövt åka in med honom sen i Okt-08 sist.

Nu i Onsdags träffade vi på en trevlig mamma i Trollhättan vars barn hade enkammars hjärta. Op på Östra sjukhuset med, det lustiga var att pojken var bara 7 dagar äldre en filip, så de hade väl legat inne på 323:an samtidigt som vi, Filip kan ju med kanske bli en kammar hjätbarn kommer få bli de senare. de vet vi dock inte i dags läget.

Svar på tråden Hjärtebarn