• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • hjärtemax

heeej!!

uppdatering från igår på mvc :)

Allt såg kaaaanon bra ut med bebis
    moderkakan som jag var orolig över såg bra ut o den ligger över bebis??

fanns inget gammalt blod kvar alls, allt har kommit ut.. soooo happy!!
    var knappt så att hon trodde det själv! visade mig bebisens hand o FINGRAR!
    mätte lårbenet mm. o vips så flög man tbx en vecka så e nu 13+2 Igen

äntligen, så som jag har oroat mig...

nä'sta jobbiga grej blir hjärt ultraljudet i slutet av april..

• bea79

hjärtemax; Så skönt att allt såg bra ut!!

~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Små Hjärtan
    bea79 skrev 2009-03-31 22:09:07 följande:
    Vi är kvar då. Antagligen på biva men kanske på 67;an...
    Då ses vi kanske då Hoppas allt går bra för er
    hjärtemax skrev 2009-04-01 06:36:00 följande:
    heeej!! uppdatering från igår på mvc :) Allt såg kaaaanon bra ut med bebis moderkakan som jag var orolig över såg bra ut o den ligger över bebis?? fanns inget gammalt blod kvar alls, allt har kommit ut.. soooo happy!! var knappt så att hon trodde det själv! visade mig bebisens hand o FINGRAR! mätte lårbenet mm. o vips så flög man tbx en vecka så e nu 13+2 Igen äntligen, så som jag har oroat mig... nä'sta jobbiga grej blir hjärt ultraljudet i slutet av april..
    Skönt allt såg bra ut och ni nu kan släppa den värsta oron.
    Live everyday like it´s the last one
  • Små Hjärtan

Lund ringde. Vi ska dit idag. Fick ett återbud

• bea79
    Små Hjärtan skrev 2009-04-01 10:46:55 följande:
    Lund ringde. Vi ska dit idag. Fick ett återbud
    Då ses vi kanske, vi ligger på biva, som de senaste 5 veckorna...
  • Klunsen111

Hjärtemax: Vad härligt!! Skönt att allt såg bra ut!!

Här är det som vanligt. Det går upp och ner med matningen Två steg fram och ett tillbaks hela tiden. Harry äter bra på kvällen och natten: 120ml Minimax ur flaskan. På morgonen vill han bara äta lite eller inget alls själv. Han hade gått ner i vikt nu så jag vågar inte vara så cool längre och vänta tills han är hungrig för då blir det för få mål per dygn och jag kan inte sonda upp den mängden han missar. Just idag är jag så trött så jag känner att detta nog kommer att ta månader...

• bea79
    Klunsen111 skrev 2009-04-01 14:43:45 följande:
    Hjärtemax: Vad härligt!! Skönt att allt såg bra ut!! Här är det som vanligt. Det går upp och ner med matningen Två steg fram och ett tillbaks hela tiden. Harry äter bra på kvällen och natten: 120ml Minimax ur flaskan. På morgonen vill han bara äta lite eller inget alls själv. Han hade gått ner i vikt nu så jag vågar inte vara så cool längre och vänta tills han är hungrig för då blir det för få mål per dygn och jag kan inte sonda upp den mängden han missar. Just idag är jag så trött så jag känner att detta nog kommer att ta månader...
    Så tråkigt att det går så upp och ner med maten, men det är likdadant här. Leo kräks upp en del för tillfället... Så han går ner oxå..
  • willsam

Vilka härliga nyheter Hjärtemax!
    Undrar om jag oxå får ändrat datum? Vi kanske får samma BF igen=).

Väntar fortfarande från samtal från lund.... Får se när dom ringer.
    imorgon är det vikt och Synagis igen.. sista sprutan för den här säsongen. Jobbigt att åka 16 mil bara för det.. När man helst vill vara ute i det sköna vårvädret!

Hur ofta gör ni UL på era hjärtisar? Vi har gjort UL 3 ggr iår.
    Och 1 gång i månaden hela hösten. Det kanske är olika efter olika op?

kramar

• Lill Trollet 1975

Små hjärtan - lycka till i Lund!

Willsam - vi har gjort UL ca 1 gång i månaden, i samband med att vi ändå är spå sjukhuset för synagis sprutan. Vi ska också få den sista sprutan senare i veckan, usch, den gör så ont verkar det som.... Hur mår er lilla tjej, det lät så tråkigt med blåa armar och ben?

Vi trodde att vi skulle få göra hjärt.kat idag, var igår inne för alla kontroller och var förberedda att åka in imorse men dom ringde och sade att det barn vars tid vi skulle ha fått var friskt nog att opereras så det blev ingenting för oss. Det kändes lite jobbigt eftersom vi ändå hade förberett oss mentalt för det hela, samtidigt så unnar jag ju verkligen det andra barnet att få det gjort (tror att det var deras tredje försök, hade blivit inställt pga sjukdom tidigare). Nåja, vi har en bokad tid senare i april men sköterskan trodde att vi absolut kommer att få göra det tidigare eftersom Jonathan nu är undersökt och kan hoppa in med kort varsel.

• Små Hjärtan

Fick åka hem och sova hemma i natt. Åker tillbaka tidigt i morgon bitti Hon ska upp och sövas kl 9 i morgon. Som det lät kommer dom gå in genom halsen på henne.

Bea79: ses kasnke i morgon

Svar på tråden Hjärtebarn