• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • hjärtemax

min max har blodtrycks sänkande mediciner..
    han har annars för högt blodtryck, o varför han får det e för att hjärtat arbetar så hårt vid högt bltr att hjärtmuskeln blir förstorad o det sliter ut hjärtat..

hur länge han ska ha det vet jag ej men han har haft det i 6mån ca..

• willsam

Hjärtemax- Det lät inte kul.=( jag ska verkligen hålla tummarna för er imorgon!
    Massor av kramar!

• låjsan1

Hjärtemax: låter hur jobbigt som helst för er just nu. styrkekramar till er.

Bea: skönt att höra att det går åt rätt håll!!
    Kram

• Elliot Lönn

Här kommer en liten uppatering om hur det går för oss...
    Vi har pratat med Lund nu & Olle ska bli opererad i början av maj! Exakt datum får vi 2 veckor innan. Vi står även upsatta på återbuds-tid! Så vi får se...men om allt går som det ska så ska det nog vara klart innan maj är slut ialla fall..hi,hi!
    Olle sover lika dåligt fortfarande...ibland får man till en natt då han kanske bara vaknar 5-6 ggr & då är man överlycklig & tror att NU kanske det vänder...men ops så fel man hade!
    Styrkekramar till alla små & stora kämpar i hjärtebarns-tråden!

• hjärtemax

tack alla, sitter som på nålar nu,,
    lite eller ganska nervös inför imorgon..

kan lägga in en uppdatering när jag kommer hem i morgon..

• willsam

Elliot Lönn skrev 2009-03-30 20:59:52 följande:

Här kommer en liten uppatering om hur det går för oss...Vi har pratat med Lund nu & Olle ska bli opererad i början av maj! Exakt datum får vi 2 veckor innan. Vi står även upsatta på återbuds-tid! Så vi får se...men om allt går som det ska så ska det nog vara klart innan maj är slut ialla fall..hi,hi!Olle sover lika dåligt fortfarande...ibland får man till en natt då han kanske bara vaknar 5-6 ggr & då är man överlycklig & tror att NU kanske det vänder...men ops så fel man hade! Styrkekramar till alla små & stora kämpar i hjärtebarns-tråden!
    då kanske vi ses där! =)
    Vi väntar oxå på tid. inom några veckor har dom sagt. så vi får se när det blir. känns som om det är hög tid nu. Felicia har alldeles lila ben och armar. och jag har tom. sett att hon är blå runt munnen emellanåt..=(
    Tycker inte att hon är det annars.. fast kardiologerna säger att hon är det... hm.
    Hoppas att dom hör av sig snart....
  • Små Hjärtan

Någon som kommer vara i Lund nästa vecka??
    Om inte Trinity hinner bli sjuk igen (precis blivit frisk) Så blir det upp till Lund nästa onsdag för en hjärtkat på torsdagen.
    Hade varit kul och träffa någon här i från

Live everyday like it´s the last one
  • bea79
    Små Hjärtan skrev 2009-03-31 19:26:12 följande:
    Någon som kommer vara i Lund nästa vecka?? Om inte Trinity hinner bli sjuk igen (precis blivit frisk) Så blir det upp till Lund nästa onsdag för en hjärtkat på torsdagen. Hade varit kul och träffa någon här i från
    Vi är kvar då. Antagligen på biva men kanske på 67;an...
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Barbabok

Hej
    Jag är inte aktiv i tråden men har en hjärtetös och en undran. Hennes högra förmak är mindre än det högra men jag fick aldrig svar på frågan hos dr om vad det innebär för henne? Det kan man ju knappast operera (som ska ske med hennes hål mellan förmaken). Nån som vet eller har en tanke?

Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
Svar på tråden Hjärtebarn