• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • låjsan1

Willsam:Håller tummar å tår!!  Styrkekramar 

• Elliot Lönn

Willsam: Lycka till! Vi håller tummar & tår för er!
    Styrkekramar Hanna & Olle

• Trolletmilla

Willsam: Lycka till, skönt att det blir gjort nu iallafall. Håller tummarna för Er, många styrkekramar

• Lill Trollet 1975

Lycka till Willsam, skönt att det äntligen är dags! Även om det förstås är skitläskigt. Kram från mig och Jonathan.

Jag tycker att hjärt.kat, som vi ska på imorgon är läskig.....men alla här verkar ju tycka att det inte har varit så farligt och att barnet återhämtat sig väldigt snabbt. Så jag försöker se det som en lite mer avancerad undersökning bara :)

• Trolletmilla

Lill Trollet 1975 skrev 2009-04-07 10:52:39 följande:

Lycka till Willsam, skönt att det äntligen är dags! Även om det förstås är skitläskigt. Kram från mig och Jonathan.Jag tycker att hjärt.kat, som vi ska på imorgon är läskig.....men alla här verkar ju tycka att det inte har varit så farligt och att barnet återhämtat sig väldigt snabbt. Så jag försöker se det som en lite mer avancerad undersökning bara :)
    Hej

ÅÅÅÅ lycka till imorgon, håller tummar och tår för att det ska gå fort och bra och att ni är hemma snabbt igen.

Styrkekramar
  • Små Hjärtan
    Lill Trollet 1975 skrev 2009-04-07 10:52:39 följande:
    Lycka till Willsam, skönt att det äntligen är dags! Även om det förstås är skitläskigt. Kram från mig och Jonathan. Jag tycker att hjärt.kat, som vi ska på imorgon är läskig.....men alla här verkar ju tycka att det inte har varit så farligt och att barnet återhämtat sig väldigt snabbt. Så jag försöker se det som en lite mer avancerad undersökning bara :)
    Lycka till. Vår dotter gjorde sin i torsdags och det gick jätte fort och hon återhämtade sig snabbt. Dom gick in via halsen på henne.
    Kan erkänna att jag med var livrädd för det innan men nu tycker jag det är skönt det är över. Ett steg i rätt riktning. Ett steg närmare nästa op.
    Live everyday like it´s the last one
  • Hjärteprinsen 2006

Nu har vi varit hos Filips nya hjärtläkare här på NÄL! de kändes såå bra.
    Han hade tid med oss i en timme.
    Jag fick fråga alla mina frågor o de kändes skönt.
    de ska ha en toraxkonfirans om filip o se vad de ska hitta på i nästa steg.

Sen ska han antagitgen få ändra sin mat nu har han infatrini via matpump 4 gånger/dag. så nu ska de nog bli Nutrini. Filip har gått upp till över 10kg nu.
    känns bra.

Snart är de dags för en rixträff för de som har 22q11 delesyndrom. vi ska till vackra
    Grötö som ligger i Göteborgs skärgård.
    det ska bli kul, träffa alla som vi såg förra året.
    då kommer "Norpansnorpan" Sandrine o hennes barn Maja o Pelle.
    igen vi sågs sist vid jul så.

Vill med såklart säga lycka till me era barns OP.

MVH Hanna

• mamaP

Hej på er,

Jag skriver inte så ofta men läser dessto mer. Först vill jag önska lycka till, till er som snart har op.

Idag var vi på koll med vår hjärtis, han är snart tre och inte så liten längre. Det slog mig hur luttrad man blivit under dessa år. Tänk att man kan bli glad och lättad över en förstorad högerkammare,förträngning och läckage. Hur som helst så är han glad och pigg - och vi har med åren lärt oss att gå på dagsform.

Ha det fint!

Svar på tråden Hjärtebarn