• låjsan1

Hjärtebarn

Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

www.hjartebarn.se/
    www.mun-h-center.se/
    www.growingpeople.se/templates/Overview.aspx
    www.hjart-lungfonden.se/barnhjartan
    www.barnhjartcentrum.se/
    -------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
  • Svar på tråden Hjärtebarn
  • Jo  anna

poik: Får ni inte åka bil? =S Det gjorde vi, fast till gbg. Fick reseersättning, fast det är ju inte så mycket.

• Elliot Lönn

Hej svejs! Här har vi haft påsklov & inte skrivit på jättelänge! Vi väntar fortfarande på OP för Olle VSD. Det ska bli i början av maj, men vi har inte fått något exakt datum, det får vi 2 veckor innan!
    Innan påsken så hade olle sin 4.e lunginflammation sen i julas & så drog han på sig kräkssjukan oxå i ca 6 dagar! Så han har precis fått tillbaka sin aptit! Olle hade precis passert 8kg -strecket men efter 2 dagars kräkningar var han nere på 7.900 igen..så nu när han kräkts sammanlagt 6 dagar så har han väl tappat en massa vikt..
    Men kämpar vi med mat igen..usch, varje gång han blir sjuk så får man börja om från början!
    Styrkekramar till alla som är iväg på OP & till alla er som väntar!
    Go´natt kramar från Hanna & Olle

• Klunsen111

Elliot Lönn:
    Stackars lille Olle!! Hoppas han får god aptit när han är riktigt frisk!

Harry har också tappat i vikt. Han har halsinfektion med hosta och ögoninflammation. Nu har vi fått mediciner så jag hoppas det går över snabbt. Febern är redan borta:)!!

• Shanti1981

Va tråkigt att höra att det är så många som dras med förkylningar och annan elände!! Det är snuvigt här hemma oxå.. och vi ska ju snart in för operation så jag hoppas hoppas att Aron hinner bli frisk! (ingen feber dock.)

Hoppas de små tillfrisknar snabbt!

Någon som vet HUR noga det är inför operation.. får det inte vara en enda snordroppe??

• Barbabok

Hej
    Nu har jag några frågor igen.
    Vi ska till Gbg nästa vecka, Odin var fullbokat (fast bara när jag ringde, sambon sa att via Internet hade de rum, märkligt?) så vi fick tag på rum på Quality Hotel Win. Har nån bott där?

Sen är jag mycket besviken på vårt resecentrum. De kräver att vi betalar vår resa själv, sen lämnar in bevis på att vi åkt (tåg) samt nåt intyg från sjukhuset för att sen få tilbaka för resan. Hoppas de betalar för hela resan då, bussbiljetter, tåg inkl. avbokningsrätt+platsbiljetter, annars blir jag sur! Nästa gång vi ska åka kan de visst hjälpa oss innan, men första gången får man fixa allt själv!

Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
  • poik07

Tack alla som svarat. Skall försöka ringa Emelie idag eller imorgon.

Jo anna skrev 2009-04-14 20:25:46 följande:
    poik: Får ni inte åka bil? =S Det gjorde vi, fast till gbg. Fick reseersättning, fast det är ju inte så mycket.
    Jo men vi har ju inte bil eller körkort. Så  jag skall försöka kolla om man kan ha någon som kör... Fast då blir det ju totalt 4 resor, tror ju inte någon vill stanna hela tiden.

Ska nog kolla upp natt tåg, låter som en smart lösning.
  • Barbabok
    wero73 skrev 2009-04-15 16:23:52 följande:
    HejNu har jag några frågor igen.Vi ska till Gbg nästa vecka, Odin var fullbokat (fast bara när jag ringde, sambon sa att via Internet hade de rum, märkligt?) så vi fick tag på rum på Quality Hotel Win. Har nån bott där?Sen är jag mycket besviken på vårt resecentrum. De kräver att vi betalar vår resa själv, sen lämnar in bevis på att vi åkt (tåg) samt nåt intyg från sjukhuset för att sen få tilbaka för resan. Hoppas de betalar för hela resan då, bussbiljetter, tåg inkl. avbokningsrätt+platsbiljetter, annars blir jag sur! Nästa gång vi ska åka kan de visst hjälpa oss innan, men första gången får man fixa allt själv!
    Nu har plötsligt resecentrum ändrat sig och vi får tågbiljetter bokade och betalda, egen kupé, undrar vilka regler de har egentligen? Godtyckliga verkar det som. Taxi fick vi också åka, men jag tror det är enkare med buss då vi annars måste släpa på babyskyddet också.
    Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
  • Klunsen111

Nu verkar Harry ha hämtat sig från sin förkylning. På måndag ska vi träffa sjukgymnasten som är knuten till Barnkardiologen. Därför frågar jag er nu om era små var sena med att vända sig, sitta, stå och gå?

Harry är ju snart åtta månader och han vände sig precis. Han vill inte stödja på sina ben utan drar upp dem istället. Bröderna älskade att "hoppa" i knät i den här åldern. Han sitter om jag bullar upp med kuddar bakom honom men inte annars. Då trillar han framåt. Behöver jag oroa mig?? Alla barn är ju olika och vad som är "normalt" skiftar ju väldigt bland bebisar...

• Tifastar

Klunsen: Julian blir 1 år nästa lördag och han är sen i utvecklingen.
    * Satt utan stöd 9 månader
    * Rullade runt 11 månader

O han rätar inte ut och stödjer på benen än... om man inte "tvingar" honom.

Känns som att han aldrig kommer dra sej upp o stå o absolut inte gå.
    Det tar nog sin tid för våra hjärtisar att komma ikapp.

Svar på tråden Hjärtebarn