• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

Ja jag får se vad hon säger. Känns iallafall väldigt olustigt

• First baby

LC: HUR GÅR DET??????/Tänker på dig. (O dig m Jessika)

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Ingen som ringt än så jag vet inget. Börjar bli less på att alla lediga dagar går åt att vara ledsen och vänta på att nån tjomme ska ringa. Blir ju en riktigt sur helg dessutom om jag inte får nåt svar. Sjukvårds-skit.

Hur går det med katterna?

• LC04

Varför ta prover om ingen talar om hur dom är. Ska det ta 4 dagar?

• First baby

Ring o var joggig pat då. Det funakr tydligen (på mitt jobb iaf)
    Idag fick jag veta de ÄNTLIGEN satt upp mig i opkö för cystan. ÄNTLIIIGEN!!!!

Maja, Uvi kissen, var på Uljud idag. De rtgade över njurar o urinblåsan + tog kisseprov (sambon var med för JAG KLARAR ej av att se när de sticker i mina "barn")
    De rakade magen och 3 höll henne, hon var lugn, den tog de ett kisseprov. En spruta direkt på magen, i kissebåsan. Stackars liten. Snyft.- Hon ska börja m piller ikväll. Sprutan hon fick i torsnatt varar ändan tills ikväll. De ringer från djursjukan ikväll o meddelar ang provet....
    Ja, London sket sig, vi ska se om vi kan få back cash via Visakortet...hoppas.......

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

Hoppas ni får tillbaka pengarna och att hon blir frisk.

Nu ringde doktorn och hon tyckte det hela var mycket märkligt och hade ingen förklaring på detta alls. Fick tid för VUL + prover på måndag. Känns lite bättre nu när jag vet att jag blir undersökt snart.

• xxJessikaxx

LC04, tänk om du trots allt är gravid =) ? Skönt att du får bli uppkollad!

Håller tummarna för kissen, F B.

Vi drar till stugan nu och kommer hem i morgon. Ska blir riktigt skönt! Jag har ju varit och lämnat cellprov på livmodertappen förra veckan och jag vill veta om svaret på det kan påverkas av molan som ju kan ge förändringar i sig, så jag har satt upp mig på en av hans teletider den 9:e april. Har inte fått mens än, misstänker kanske att känningarna i magen var äl, och då borde mensen komma på ngn vecka, annars har jag ingen förklaring till det alls.

• malla7

Hittade denna tråd idag och läser och läser för att se om det kanske är här jag hamnar tillslut. Var på vul idag v8+3 och läkaren kunde bara se några tomma hinnsäckar. Fick ta blodprov och han pratade om ev mola men tyckte inte att det såg riktigt typiskt ut. Ev en trillinggraviditet som avstannat. Han ska ringa i em och meddela provsvaret. Kommer hur som helst att få göra en skrapning där de analyserar resterna. Känns så himla ledsamt. Gick igenom ma i december och var så glad att ha lyckats bli gravid igen ganska snabbt. Har dock känts väldigt konstigt denna gång. Har tänkt att det är för att jag varit orolig men så var det ju inte.
    Hur snabbt går det att få diagnosen mola? Har sett här i tråden att det kan variera väldigt. Men när läkaren redan misstänker mola från början kanske det går fortare eller?

• xxJessikaxx

Hejsan, malla7, och tråkigt med dina ma:n =(
    Mola kan karakteriseras av högre HCG-nivåer och avsaknad av foster, så var det i mitt fall, men de kunde inte se ngt i övrigt på vul:et, inga typiska klasar eller blåsor som man kan se ibland vid denna åkomma. Jag hade en skum känsla hela min graviditet även jag, molet kom och gick och ibland mer ihållande smärtor som jag i efterhand tolkat som kroppens sätt att stöta ut ma:t av sig själv. Mådde ganska illa och hade starka grav.symtom som också kan vara typiskt vid mola. Testade flera ggr och fick starka utslag som jag tolkade som BRA men i mitt fall var det de höga HCG-nivåerna till följd av molan som gav starka plus.
    Mitt svar var klart ganska exakt 10 dagar efter skrapningen och jag blev fort uppsatt på lungröntgen när det väl var klart, för vissa ggr, dock väldigt sällan, kan metastaser spridas dit.
    I mitt fall har det gått förhållandevis bra, från 49.000 till 1 i HCG på dessa fem veckor och inga andra komplikationer. Håll dig här om du vill till du fått veta hur det ligger till.
    Håller tummarna att det inte är mola, men om det är det, så går det att ta sig igenom det också.

• malla7

Tack snälla för svaret, blev lite klokare. Får väl se då hur det utvecklar sig, håller tummarna för ett snabbt besked iaf.

Svar på tråden Partiell mola