• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • xxJessikaxx

malla7, de kan endast få ett korrekt svar via en analys av skrapet, inget annat som jag förstått. Finns ju till och med de som fått veta att det inte var mola på snabbanalys men vid grundligare undersökning så var det mola trots allt.

• LC04

Härligt jessica att ha ett slut på göra-barn-förbudet.

Anonym frustrerad: Vad skönt att ditt analyssvar var bra.

Malla7: Jag har också fattat det så att det måste analyseras på lab för att kunna diagnostiseras.

• malla7

xxJessikaxx: Grattis till nollan!

Jo, jag vet att ett prov måste analyseras, visste bara inte om Anonym (frustrerad) hade fått nåt prov analyserat. Fick en känsla av att läkaren själv ansåg att det nog inte var mola. Inget förvånar mig efter att min läkare sa att det inte spelar nån för min del om det är mola jag haft?! Men förhoppningsvis har hennes prov analyserats.

• Anonym (frustrerad)

Skrapningen blev analyserad. Jag har redan från början haft lågt HCG, det högsta jag kom upp i var 3200. Men läkaren var envis och trodde ändå att det var en mola pga vad han såg på vul. Var på ett nytt vul i samband med provsvaren och då kom han underfund med att jag har ovanligt mycket blodådror i livmodern och att det därför såg ut som typisk mola. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när han sa det. Sen så hittade han ganska mycket cystor, men dom ska vara kvar tills jag får problem med dom tydligen.

Grattis Jessica till nollan!

• xxJessikaxx

malla7, ok, ja jag ville bara understryka det =) JA, det känns skönt med "nollvärde".

Frustrerad, känns ju som om kanske blodådrorna och cystorna kan spöka då och inte molan, hoppas det är så!

• malla7

Har fått ett första svar på analysen och enligt den var det ingen mola, bara en ofostrig graviditet!! Vågar dock inte riktigt jubla än för skrapet ska på vidare analys för att de ska vara riktigt säkra på att det inte är nåt konstigt. Får definitivt svar om två veckor.

Frustrerad: Skönt att de kollat dig ordentligt. Hoppas att cystorna inte ställer till några problem i framtiden. Många cystor försvinner väl av sig själva efter ett tag.

• LC04

Malla7: Hoppas att första analysen stämmer.

Jag hade 23 i HCG i tisdags. Inget svar än på 2:a skrapet. Hoppas imorgon.

• malla7

LC04: 23 är ju inte långt från noll Håller tummarna för att du får svar imorgon och att det är bra!

• First baby
    HEJ PÅ ER!! Jag har av ngn skum anledning tappat denna tråd. Letade upp den idag.

Hunnit m en alldelles underbar Stockholm resa nu efter påsk. Kom hem i måndags. Opererades (ÄNTLIGEN!!!) igår. En godartad cysta på m in vä äggstock. Fick åka hem samma dag. Känner mig ngt mörbultad, dr var snäll. 2v sjukskriven :)

Vä äggstock är helt ok och de kollade min hö äggstock osså. Titthålsop.
    Har 4 små ärr. En i naveln (där de pumpar luft i bukväggen), en i bikinilinjen och ärr på sidorna där äggstockarna sitter....
    ÄNTLIGEN!!! Sen i jan (första skrapet efter missfallet--->molan) har jag RÄKNAT dagarna.

Nu har vi inte så långt kvar till sept, då vi ska göra bebis.

Min senaste S-hcg jag vet svaret på är 2 (från 10 april, tog själv på jobbet)  
    Tog nytt den 15 april, inför operationen men ej sett svaret. Vi reste samma dag.
    Hur har d gått Lc04???  Var det Mola lr?
    Och Jessika, får du redan börja baka i juli? {#lang_emotions_laughing}
    Kram på er :)
    ♥♥♥♥♥♥
  • xxJessikaxx

First Baby, vad kul att se till dig, undrade just var du tagit vägen?

Vad skönt att bli av med alla dumma cystor och att allt såg fint ut i övrigt.

Jag har fått ok att börja baka i augusti men kommer att börja redan på juli-äl:en, det borde nästan bli i augusti. Försöker tänka att jag då kan ha en riktigt skön sommar i stället med gott vin och grillat varje kväll om jag så vill
    Däremot ska jag få göra en sk missfallsutredning eftersom jag haft 3 missfall och den kommer jag att få göra snart. Kommer ta alla de proverna nästa gång jag lämnar HCG den 8/5. Dock brukar man ju sällan hitta konstigheter på de där proverna och vi har ju ett friskt barn ihop men det kan ju vara skönt att få allt uppkollat iaf. Förhoppningen är att jag ska få Trombyl (blodförtunnande) som ju förhindrar en del missfall.

Svar på tråden Partiell mola