Anonym (frustrerad), vilket trauma ni varit med om, så långt gången och allt =( Beklagar verkligen!
Mola skall ju helt enkelt bero på otur och slumpen, det avgörs redan vid befruktningstillfället eftersom partiell mola (finns en komplett variant också som är ngt svårare) beror på att två spermier befruktat ett ägg om jag inte missminner mig. Finns mkt info på nätet, b la osynligabarn.se har bra info. Jag har förstått att många får knapphändig info av sin läkare och att många verkar oinsatta, så upplever inte jag det, de verkar väldigt bekanta med mola på Sunderby Sjukhus i Luleå där jag går och har stött på en hel del fall trots att det är ovanligt.
Jag har sammanlagt haft 3 missfall / ma:n inkl det sista (molan). Har hunnit få en son efter det första missfallet och har nu alltså haft två på raken efter varann inom loppet av två månader. Har varit otroligt jobbigt och tärande, nu börjar jag kunna se ljuset igen. Resonerar som så, att vi försöker en gång till, går det inte vägen så blir det nog inte fler barn. Tråkigt, men känner att jag nog inte orkar hur många gånger som helst. Jag har blivit erbjuden en utredning i o m att jag haft 3 mf men efter att ha satt mig in i de här utredningarna ganska ordentligt förstår jag att de många gånger inte leder nånstans och vi har ju ett friskt barn ihop så jag tror inte vi har ngt galet i våra gener eller så, så jag misstänker att jag inte kommer att låta mig utredas.
malla7, det "bästa" vore ju om det är en trillinggrav, som avstannat, håller tummarna för det och hoppas du Anonym (frustrerad) får ett bra svar på din analys också. Som jag sa tidigare, mola är inte kul men går att överleva och ta sig igenom.