• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • xxJessikaxx

Endast Jag, vad gulligt, tack för omtanken.

• Vombell

Visst är det märkligt att det finns så lite information om mola! Dessutom tycker jag att många läkare säger olika saker.. När jag fick min mola (1993, jag var 16 år) fanns det inget internet att tala om och ingen jag talade med hade hört talas om det Kände mig ensam och konstig....
    Hoppas att det ordnar sig för er alla, jag har själv fått 5 friska barn efter molan och har tack och lov inte råkat ut för flera ma/mf.

• LC04

Tack o lov verkar det ju som att de flesta som drabbas av mola får sina efterlängtade barn till slut.

• LC04

Tog mina prover i förrgår och HCG nere på 109 så nu är jag snart framme vid 0 Hade drygt 5000 i HCG förra måndagen innan skrapning nr2. Analyssvaret får jag nog efter påsk för det var inte klart igår.

Hur är det med dina prover Jessika?

• xxJessikaxx

LC04, det var ju bra nyheter! Alltid härligt när det sjunker sådär fort.
    Jag tog mitt prov igår så det är nog inte klart ännu, får nog hålla mig till efter påsken skulle jag tro.

• malla7
    LC04 skrev 2009-04-09 07:40:34 följande:
    Tog mina prover i förrgår och HCG nere på 109 så nu är jag snart framme vid 0 Hade drygt 5000 i HCG förra måndagen innan skrapning nr2. Analyssvaret får jag nog efter påsk för det var inte klart igår. Hur är det med dina prover Jessika?
    Skönt att höra lite goda nyheter.

Glad påsk tjejer!
  • Anonym (frustrerad)

Jag hade ingen mola, utan ett "normalt" missfall. Läkaren trodde att det var mola pga alla blodådror jag har i livmodern. Har tydligen ovanligt mycket sånt. Sen hitta han en jädra massa cystor, men han sa att så länge dom inte påverkar mensen eller om jag får svårt att bli med barn så kan cystorna vara kvar. Men han sa att det var fritt fram att försöka bli gravid igen. Han rekommenderade faktiskt att jag skulle försöka igen, just pga att kolla om cystorna ställer till besvär och jag inte blir det. Eller att jag får ett missfall till så att det blir utredning direkt.
    Men det är iaf stopp i babyverkstaden nu ett tag. Får se hur länge jag kan hålla mig.

• Anonym (frustrerad)

Glad påsk på er allihopa!

• malla7

Anonym (frustrerad) skrev 2009-04-09 18:42:14 följande:

Jag hade ingen mola, utan ett "normalt" missfall. Läkaren trodde att det var mola pga alla blodådror jag har i livmodern. Har tydligen ovanligt mycket sånt. Sen hitta han en jädra massa cystor, men han sa att så länge dom inte påverkar mensen eller om jag får svårt att bli med barn så kan cystorna vara kvar. Men han sa att det var fritt fram att försöka bli gravid igen. Han rekommenderade faktiskt att jag skulle försöka igen, just pga att kolla om cystorna ställer till besvär och jag inte blir det. Eller att jag får ett missfall till så att det blir utredning direkt. Men det är iaf stopp i babyverkstaden nu ett tag. Får se hur länge jag kan hålla mig.
    Beklagar ditt missfall! Kollade de ditt hcg-värde? Skickade de "skrapet" på analys eller hur kom de fram till att det inte var mola?
  • xxJessikaxx

Anonym (frustrerad), vad skönt trots allt att det inte var mola.

Mina värden är nu mindre än 0 och jag har klartecken att börja med tillverkning efter juli-mensen. Kommer att ta prover varje månad nu ist för varannan vecka =)

Hoppas ni alla har / har haft en skön påsk.

Svar på tråden Partiell mola