• Anonym (WH)

Partiell mola

Jag har det senaste året drabbats av först utomkvedshavandeskap och nu ma (ev partiell mola). Jag får ingen utredning då läkarna säger att det enbart är otur. Är det någon som varit med om liknande. Jag är så orolig över att det ska vara partiell mola.

• Svar på tråden Partiell mola
  • LC04

First baby: skönta att ha cystan bortopererad.

Jessika: Vad bra att ni får utredningen, om det nu skulle visa på nåt som kan åtgärdas.

Jag fick prelsvar idag drygt 3 veckor efter 2:a skrapningen och det visade inte på någon mola denna gång heller. Provet skulle iväg på nån mer analys innan det blir slutgiltigt. Väntar på mens som jag hoppas kommer om några dagar. Längtar tills vi kan kasta kådisarna i soppåsen

• First baby

Lc04: hoppas du slipper mol helvetet. Som sagt var min första resutlat negativ, men vid noggrannare undersökning var det tyvärr positiv. Vi kände oss fett lurade.
    Jessika: Jag tänker oxå så. Att passa på festa, dricka nu. Och äta gott. Jag börjat träna(får ej träna nu pga op på 2v)
    Det ska jag osså passa på, jogga, vågar ej göra det när jag blir m barn igen. Det blir att följas åt allihopa :)

Kram på er

♥♥♥♥♥♥
  • LC04

First baby: Jag hoppas verkligen att jag slipper ett molasvar när det slutgiltliga kommer. Nu är jag till 98% inställd på att det inte är det.
    Ska lämna nya prover på tisdag och ska ta gravtest. Har redan tagit grav-test hemma förra veckan och det var äntligen negativt.

• xxJessikaxx

LC04, håller tummarna ÄN en gång att du slipper molan. Måste själv säga att den inte bekommit mig så värst sista tiden dock. Visst är det frustrerande att inte få tillverka när man nu bestämt sig för det men tiden verkar gå ovanligt snabbt trots allt.

• LC04

Jag har ju varit beredd på att ha mola så många veckor nu (sedan 24feb). Det som är jobbigt är att det ALDRIG tar slut och att det tar så lång tid att få svaren. Är det mola så är det och är det inte det så vill jag känna mig som vanligt och inte gå och fundera på provsvar varje dag.

• xxJessikaxx

LC04, grattis, nu måste du ju äntligen kunna lägga allt som har med mola åt sidan. Skönt!

• xxJessikaxx

Jag fick i af svar på min cellprovskontroll och den var bra. Kändes jobbigt att vänta på svaret men som sagt, ingen fara.

• LC04

Ja nu stryker jag ett streck över det här och ser framåt äntligen. Det har varit riktigt sura 8veckor.

Skönt med ditt cellprov, alltid härligt att få positiva besked.

Lycka till ni andra så hoppas vi på många bebisar 2010 till oss.

• First baby

Varit sjuk sen operationen i tis...sjuk...fått svinfluensa kanske? 
    Är det så här jag skulle spendera mina 2 v sjukskrivna dagar hemma? (efter äggstocks op´n?)
    Bihålsinflammation,feber,halsinfektion och ont i magen/reflux av all aspirin/antibiotikan---> magkatarr &.... ta daaa.... MEENSEN kom igår.... SUCK

Legat iförgår+igår m kall handuk över huvud och näsa för inget har lindrat smärtan. Ögona har runnit...VITTOO!!
    Smaklökarna är borta...
    Det enda positiva är att min älskade man (sambo) tagit hand om mig såååå bra.
    Han var m mig hos dr iförgår+köpte antibiotika och igår igen till apoteket och köpte omebrazol och naturläkemedel som normaliserar mag o tarmfloran.
    SUCK..

Här bakas det som sagt ingen än tills efter sommaren. Jag e dock asglad att mensen kom som den skulle göra, trots jag op i tisdags.
    Mensen är lydig

LC04 O JESSIKA: HÄR ÄR EN TRÅD FÖR OSS SOM VILL HA BEBBE 2010:
    vi kan ses där istället?
    Jag vatt med där sen i början på masr tror jag. De är jättetrevliga alla :)

www.familjeliv.se/Forum-11-238/m41495918.html

♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden Partiell mola