• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • stjärnströssel

o att man är en trevlig glad prick med 50 000 som säkerhet på banken el som man kan ge sina döttrar när dom flyttar hemifrån!

• MaryD
    stjärnströssel skrev 2009-03-03 08:58:26 följande:
    Jag tycker man visar sina döttrar fel budskap om vad som är viktigt här i livet.ett par snygga tuttar är för mig inte viktigt.Bättre att dum funkar att amma med
    Man kan amma med op rattar också.
  • Carpe diem1981
    Pelargonen skrev 2009-03-02 23:48:18 följande:
    Det sorgliga i det hela är de signaler man skickar till sina döttrar: "Som kvinna duger man inte som man är utan man måste ta till kniven". Det kan göra mig lite ledsen.
    Verkligen. Det är sorgligt att så många kvinnor har så låg självkänsla och som du säger förmedlar detta vidare till sina egna barn genom att genomföra dessa skönhetsop.
  • stjärnströssel
    MaryD skrev 2009-03-03 09:00:19 följande:
    Man kan amma med op rattar också.
    tyvärr inte alla..men ja..vissa.
  • idiblon
    Jag tycker man visar sina döttrar fel budskap om vad som är viktigt här i livet. ett par snygga tuttar är för mig inte viktigt. Bättre att dum funkar att amma med
    Ett par plastiga tuttar kan väl i sig vara fan så mycket bättre än att äta onyttigt och vara en fettomorsa, för vad sänder det ut för budskap?

Ibland undrar jag varför vissa har sådant behov av att dra ner folk som gör något som får dem att må bättre. "Vilket budskap man ger sina döttrar" är inget annat en ett martyrredskap, lite längre bör man nog tänka. Vissa kanske mår bättre av att veta att man får göra som man vill med sin kropp, att det är okej att tycka det är kul att vara snygg, att man får må bra av det. Det betyder inte att alla kommer att ha samma behov av det, men det är värre att säga att man måste må bra i en annan sorts mall. Vi är alla olika, har olika önskemål, och det är okej.
  • Petra med små
    Jag tycker man visar sina döttrar fel budskap om vad som är viktigt här i livet.ett par snygga tuttar är för mig inte viktigt.Bättre att dum funkar att amma med
    men när man ammat klart då? måste de fortfarande se ut som spenor?

och vad har mina döttrar med mina bröst att göra? brukar ni deklarera era kroppsdelar? brukar ni visa upp era organ? måste de ens veta att man har lyft upp brösten, är det deras ensak?. man måste liksom inte se ut som Pamela, man kan faktiskt välja mer naturlig storlek och en annan form
  • Carpe diem1981
    stjärnströssel skrev 2009-03-03 08:54:24 följande:
    såg en gammal abba video o jäklar vilka snygga naturliga kroppar det är bra mycket sexigare än plastik padding.
    Mkt mkt vackrare, om man frågar ett x antal män vem dom finner mest attraktiv av tex Jennifer Lopez eller Linda Rosing så tror jag nog dom flesta hade valt det första alternativet, iallafall i min umgängeskrets. Dom flesta karlar jag pratat med säger detsamma. Nämligen att det ser för jävligt ut med ett par badbollar till pattar där man ser att det är op bakom. Man ser inte brösten utan deras dåliga självkänsla och det är avtändande har en del sagt till mig.
  • Myrtille
    MaryD skrev 2009-03-03 08:59:16 följande:
    Kanske någon kan starta en omröstning där vi med förstorade bröst kan få rösta om vi haft dessa retucherade Slitzomslag som förebild, om vi haft en önskan om att op mega-dunder-bröst som gör att vi trillar framåt på näsan eller om vi helt sonika har op oss för att få den storlek på brösten som den - enligt undersökningar - medelsvenska kvinnan har.I denna omröstning kommer förmodligen framgå att endast ett fåtal kvinnor ( om ena någon öht) haft med sig en bild på Pamela till kirurgen.
    Man behöve rinte ha stora fejkbröst för att de skall se skriande fejk ut. Det är hur de rör sig och hur de (inte) påverkas av tyngdkraften som avslöjar dem som fejk. Och på dansgolvet ser det rent surrealistiskt ut med något som rör sig på egen hand under huden...
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:00:24 följande:

Verkligen. Det är sorgligt att så många kvinnor har så låg självkänsla och som du säger förmedlar detta vidare till sina egna barn genom att genomföra dessa skönhetsop.
    Jag tycker att det är mer sorgligt när folk måste dra upp sin egen självkänsla genom att dra ner andras.
  • MaryD
    stjärnströssel skrev 2009-03-03 08:59:36 följande:
    o att man är en trevlig glad prick med 50 000 som säkerhet på banken el som man kan ge sina döttrar när dom flyttar hemifrån!
    Men är det okej för dig då att op sig om man redan lyft fram, bejakar och lärt sina barn vad som är viktigast i livet: att vara en bra människa, vara snäll mot andra, stå för vad man tycker osv?

Och om jag på banken redan har ett varsitt konto till mina söner där drygt 100 000 kr väntar dem den dag de flyttar hemifrån?

Man kan ju faktiskt vara en bra människa m.m (och lära sina barn att vara detta), ha mkt pengar på banken OCH ha gjort valet att op sig. Det ena utesluter ju inte det andra.
Svar på tråden Fejkbröst