• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • MaryD
    MaryD skrev 2009-03-03 09:05:16 följande:
    Men är det okej för dig då att op sig om man redan lyft fram, bejakar och lärt sina barn vad som är viktigast i livet: att vara en bra människa, vara snäll mot andra, stå för vad man tycker osv?Och om jag på banken redan har ett varsitt konto till mina söner där drygt 100 000 kr väntar dem den dag de flyttar hemifrån?Man kan ju faktiskt vara en bra människa m.m (och lära sina barn att vara detta), ha mkt pengar på banken OCH ha gjort valet att op sig. Det ena utesluter ju inte det andra.
    Fick inget svar här...
  • Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:20:20 följande:
    Jag tror att betydligt fler (bl a flera av dessa "motståndare") skulle göra en op (eller fler) om möjlighet gavs. Om de fick pengar till det.
    Det tror jag också, mkt möjligt att det är så. Själv har jag pengar så det räcker och står härliga till och hade (om jag velat/inte tyckt om mig själv för den jag är) kunnat göra både den ena och den andra skönhetsop. För mig finns det inget alternativ. Jag är fin som jag är och anser att naturlig skönhet är det vackraste som finns.....bortsett från medicinska problem hade jag aldrig lagt mig under kniven.
  • Alisa

Alltså varför detta intresse över vad folk gör med sin kropp??

Jag hade hellre satt in ett par bröst om jag mådde så dåligt över de jag har och blivit glad och fört över det till min dotter än t.ex. konstant bantning och "valkklämning" och ojjande över det eller konstant belöning i form av mat och godsaker så fort vi gjort något bra/något som behövdes tröst ifrån. DET är saker jag inte skulle vilja föra över till min dotter.

• Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:22:16 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:19:18 följande:
    Ja, det är mycket man borde, men att säga till andra hur de ska göra för att må bra när man inte har en aning om vad de gått igenom är något man definitivt inte bör. Vem är du att beröva människor bra självkänsla, om de de facto kan få sådan genom att få LOV att UNNA sig eller tycka sig VÄRDIGA en operation? Och varför talar du om för andra att deras bröst ser så konstiga ut, istället för att unna dem att må bra över dem?Man kan ju undra vem som i en sådan sits har mest hävdelsebehov, och varför. Annars förstår jag din poäng, det är så mycket som borde vara på ett annat sätt, men man kan inte tvinga in bra mående och att säga att någon måste "lära" sig må bra när det inte går är att säga åt den personen att den i princip inte är värdig att göra det som krävs för att må bra.
    Men jag tror till skillnad från dig att dom flesta gör skönhetsop pga vårt snevridna ideal och då blir det således inte så svårt att göra dessa antydningar eller dra dessa paraleller. Unna sig en op?? Som du ser på saken. Men jag ser inte hur man kan tycka det är okej att unna sig något sådant när det finns människor i tredje världen som svälter och inte ens kan få släcka törsten för dagen. Allt måste sättas i sitt perspektiv och vi i västvärlden är så inrutade i våra egna liv och så jävla ytliga att vi hellre lägger ner 50.000 på ett par nya tuttar än att bidra till något vettigare. Jag säger att jag tycker deras bröst ser konstiga ut just för att dom SER konstiga ut i dom flesta fall. Jag har sett jättemånga fejktuttar små som stora och man SER att det är oäkta vara om man inte har fel på synen då villsäga. Dom som har mest hävdelsebehov är troligtvis dom som har lägst självkänsla och måste lägga sig under kniven för att bli starka i sitt jag och för att må bra.
  • MaryD

Finns det någon tråd där kraftigt överviktiga kvinnor ifrågasätts?

• Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:29:00 följande:
    Finns det någon tråd där kraftigt överviktiga kvinnor ifrågasätts?
    Finns det säkert. Dock går det inte att jämföra då det som vi alla säkert vet om ibland finna medicinska orsaker bakom en kraftig övervikt så som för hög sköldkörtelproduktion, för låg ämnesomsättning med mera. Ett par små tuttar är knappast ett medicinskt problem.
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:28:45 följande:

Men jag tror till skillnad från dig att dom flesta gör skönhetsop pga vårt snevridna ideal och då blir det således inte så svårt att göra dessa antydningar eller dra dessa paraleller. Unna sig en op?? Som du ser på saken. Men jag ser inte hur man kan tycka det är okej att unna sig något sådant när det finns människor i tredje världen som svälter och inte ens kan få släcka törsten för dagen. Allt måste sättas i sitt perspektiv och vi i västvärlden är så inrutade i våra egna liv och så jävla ytliga att vi hellre lägger ner 50.000 på ett par nya tuttar än att bidra till något vettigare. Jag säger att jag tycker deras bröst ser konstiga ut just för att dom SER konstiga ut i dom flesta fall. Jag har sett jättemånga fejktuttar små som stora och man SER att det är oäkta vara om man inte har fel på synen då villsäga. Dom som har mest hävdelsebehov är troligtvis dom som har lägst självkänsla och måste lägga sig under kniven för att bli starka i sitt jag och för att må bra.
    Nej, jag anser att den som har mest hävdelsebehov är den som måste trycka ner de som lagt sig under kniven och dra upp saker som är helt utan relevans, som att det skulle vara värre att betala en operation än att konsumera som gemene man gör i dagsläget, eller ha "pengar så det står härliga till" på banken, att köpa bilar (i plural) och konsumera kläder från tredje världen eller köpa importerad mat, etc. Jag menar att då är man en lika god kålsupare själv och borde vända blicken inåt och helt enkelt söka sig till mer djupgående förståelse än att gå på människor som opererar sig och "tycka synd om", för det är nedvärderande om något. Antagligen så är det bästa när det gäller en sånhär fråga att just ställa frågor till människor i den situationen, för att få en djupare insikt, än att bestämma sig för "hur det är" och basunera ut det. Har du gjort det? Har DU satt saker i perspektiv innan du satt dig på dina höga hästar?
  • MammasÄlsklingar
    idiblon skrev 2009-03-03 09:17:20 följande:
    Lycka till! *avis*
    TACK
  • MaryD

Ska leta upp siffror på hur många det är som av medicinsk orsak lider av fetma. Tror det är någonting många skyller på (INTE ALLA), för att man inte orkar ta tag i sin vikt och göra någonting åt den.

Nåväl, skit samma, det är inte vad denna tråd handlar om.

• Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:32:54 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:28:45 följande:
    Nej, jag anser att den som har mest hävdelsebehov är den som måste trycka ner de som lagt sig under kniven och dra upp saker som är helt utan relevans, som att det skulle vara värre att betala en operation än att konsumera som gemene man gör i dagsläget, eller ha "pengar så det står härliga till" på banken, att köpa bilar (i plural) och konsumera kläder från tredje världen eller köpa importerad mat, etc. Jag menar att då är man en lika god kålsupare själv och borde vända blicken inåt och helt enkelt söka sig till mer djupgående förståelse än att gå på människor som opererar sig och "tycka synd om", för det är nedvärderande om något. Antagligen så är det bästa när det gäller en sånhär fråga att just ställa frågor till människor i den situationen, för att få en djupare insikt, än att bestämma sig för "hur det är" och basunera ut det. Har du gjort det? Har DU satt saker i perspektiv innan du satt dig på dina höga hästar?
    Fortfarande så är det du som tolkar fel samt drar egna slutsatser ur mina inlägg. Felaktiga sådana måste jag då tillägga.
    Jag har sagt och säger en gång till för att förtydliga vad jag MENAR och känner samt har åsikter kring.
    Kvinnor/män som väljer att lägga sig under kniven pga dålig självkänsla och som påverkats av vårt snevridna ideal/massmedia borde istället gå igenom och rannsaka sig själva innan dom fattar detta beslut. Dom kommer INTE bli lyckligare över sina nya tuttar om dom inte funnit en inre harmoni innan dom väljer att göra denna op. Väldigt MÅNGA idag av dessa jag syftar PÅ faller under denna kategorin som jag nämnt ovan. JAG nedvärderar INTE dom som påstår sig ha bra självkänsla med än dock väljer att göra en op. Däremot kanske jag ifrågasätter om dom egentligen har en bra självkänsla. Deras val är deras och alla anser olika/har olika åsikter kring detta ämne precis som alla andra ämnen som diskuteras här på FL. Jag är av den åsikten att det är helt OK att göra en op om det är pga medicinska problem, men inte annars. Sen om någon vill göra det utan medicinsk problematik pga dålig självkänsla så är ju det upp till dom men andra får ju lov att ha en åsikt om det. Jag tycker det är fel att det finns skönhetsop bortsett ur ett medicinskt perspektiv då. Tycker inte det borde finnas och det är MIN subjektiva åsikt därmed nedvärderar jag INGEN då alla har SIN personliga subjektiva åsikt. Jag hade nedvärderat om jag sa att ALLA ska tycka som mig, ALLA har fel och jag har RÄTT. Med andra ord är det DU som drar egna slutsatser av mina inlägg och tolkar dom käpp rätt åt helvete.
Svar på tråden Fejkbröst