• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:02:09 följande:
    Ett par plastiga tuttar kan väl i sig vara fan så mycket bättre än att äta onyttigt och vara en fettomorsa, för vad sänder det ut för budskap?Ibland undrar jag varför vissa har sådant behov av att dra ner folk som gör något som får dem att må bättre. "Vilket budskap man ger sina döttrar" är inget annat en ett martyrredskap, lite längre bör man nog tänka. Vissa kanske mår bättre av att veta att man får göra som man vill med sin kropp, att det är okej att tycka det är kul att vara snygg, att man får må bra av det. Det betyder inte att alla kommer att ha samma behov av det, men det är värre att säga att man måste må bra i en annan sorts mall. Vi är alla olika, har olika önskemål, och det är okej.
    Men varken eller är ju bra för barn. Varken fettomorsa eller plastpattar. Vad det sänder för budskap? Ja detsamma. Inget av det är bra.
    Klart det ger en skev bild för barnen av hur en kvinna ska vara/se ut med mera. Det säger sig själv enligt mig.
  • Carpe diem1981
    Myrtille skrev 2009-03-03 09:03:04 följande:
    Man behöve rinte ha stora fejkbröst för att de skall se skriande fejk ut. Det är hur de rör sig och hur de (inte) påverkas av tyngdkraften som avslöjar dem som fejk. Och på dansgolvet ser det rent surrealistiskt ut med något som rör sig på egen hand under huden...
    haha, ja precis. Titta bara på Viktora Beckham, hon har inte stora tuttar men det skriker på långa håll att det är två tennisbollar innanför kläderna. Ser så overkligt ut som det bara kan göra...skitfult rent ut sagt.
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:06:45 följande:

Men varken eller är ju bra för barn. Varken fettomorsa eller plastpattar. Vad det sänder för budskap? Ja detsamma. Inget av det är bra. Klart det ger en skev bild för barnen av hur en kvinna ska vara/se ut med mera. Det säger sig själv enligt mig.
    Jag tycker inte det handlar om hur en kvinna ska se ut, utan snarare hennes rätt att må bra hur det än går till, och att det i sig är viktigast att förmedla.
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:04:15 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:00:24 följande:
    Jag tycker att det är mer sorgligt när folk måste dra upp sin egen självkänsla genom att dra ner andras.
    Jag har jättebra självkänsla samt självförtroende och det är därför jag anser det sorgligt att så många kvinnor låter sig påverkas av våra sjuka media och skönhetsideal. Trist att man inte tar itu med dom bakomliggande orsakerna till varför man vill göra en bröstförstoring tex.
  • Petra med små

sen angående barn, mina barn är redan dömda i så fall. just nu badar jag med kläder på....var ger det för signal? lyfter jag dom....så ger det fel signal (enligt er).

• MaryD

(får i tysthet stor lust att slänga ut en bild på mina bröst och även en video där jag dansar och stutsar omkring, så dessa enkelspåriga människor får se att allting inte är svart eller vitt, att op bröst minsann kan hoppa och flyga som icke op bröst)

• Petra med små

skönhetsideal?

det enda jag är ute efter är att inte ha randigt skinn i påsarna. jag ser missbildad ut. jag är inte ute efter att få storlek 70F liksom. Struntar i om jag får 70 A, bara det inte består av enbart löst skinn.

• Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:08:40 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:06:45 följande:
    Jag tycker inte det handlar om hur en kvinna ska se ut, utan snarare hennes rätt att må bra hur det än går till, och att det i sig är viktigast att förmedla.
    Pga massmedias påverkan så anser sig många kvinnor idag INTE må bra. Hade idealet sett annorlunda ut så hade fler mått BRA och betydligt fler valt att INTE op sig. Alltså handlar det i slutändan om bra självkänsla/självförtroende och hur lättpåverkad man är som individ.
  • Petra med små
    MaryD skrev 2009-03-03 09:10:43 följande:
    (får i tysthet stor lust att slänga ut en bild på mina bröst och även en video där jag dansar och stutsar omkring, så dessa enkelspåriga människor får se att allting inte är svart eller vitt, att op bröst minsann kan hoppa och flyga som icke op bröst)
    gör du det så gör jag det ...då blir det tyst i tråden hahaha
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:10:01 följande:

Jag har jättebra självkänsla samt självförtroende och det är därför jag anser det sorgligt att så många kvinnor låter sig påverkas av våra sjuka media och skönhetsideal. Trist att man inte tar itu med dom bakomliggande orsakerna till varför man vill göra en bröstförstoring tex.
    Om du har så bra självkänsla så bör du samtidigt ha förmågan att kunna sätta dig in i andras situationer, samt sluta inbilla dig att folk inte tar itu med bakomliggande orsaker först. Snacka om fördomsfull.
Svar på tråden Fejkbröst