• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:10:43 följande:
    (får i tysthet stor lust att slänga ut en bild på mina bröst och även en video där jag dansar och stutsar omkring, så dessa enkelspåriga människor får se att allting inte är svart eller vitt, att op bröst minsann kan hoppa och flyga som icke op bröst)
    Gör det så kan vi avgöra vad vi tycker om saken. Du ser ju subjektivt på dina tuttar precis som vi ser subjektivt på våra tuttar op eller ej!
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:11:55 följande:

Pga massmedias påverkan så anser sig många kvinnor idag INTE må bra. Hade idealet sett annorlunda ut så hade fler mått BRA och betydligt fler valt att INTE op sig. Alltså handlar det i slutändan om bra självkänsla/självförtroende och hur lättpåverkad man är som individ.
    Du gör det enkelt för dig. Mer enkelt än en som väljer operation.
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:13:05 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:10:01 följande:
    Om du har så bra självkänsla så bör du samtidigt ha förmågan att kunna sätta dig in i andras situationer, samt sluta inbilla dig att folk inte tar itu med bakomliggande orsaker först. Snacka om fördomsfull.
    Jag säger inte att det är så i ALLA fall. Dock så är det så i MÅNGA fall. Med andra ord är jag INTE fördomsfull. Du tolkar fel och drar dina egna slutsatser och det är fördomsfullt om något!
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:14:11 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:11:55 följande:
    Du gör det enkelt för dig. Mer enkelt än en som väljer operation.
    Som du ser på saken, men inte som jag ser på saken.
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:14:37 följande:

Jag säger inte att det är så i ALLA fall. Dock så är det så i MÅNGA fall. Med andra ord är jag INTE fördomsfull. Du tolkar fel och drar dina egna slutsatser och det är fördomsfullt om något!
    "Trist att man" låter som en grov generalisering, eller? Den går ju att applicera på alla du inte pratat med, där du därmed inte vet hur man bearbetat bakomliggande orsaker, eller hur.
  • MammasÄlsklingar

jisses .. enda jag kan säga nu.
    ialf igår fick jag min ops tider den 10e juni har jag ny mage o bröst

• idiblon
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-03 09:16:57 följande:
    jisses .. enda jag kan säga nu. ialf igår fick jag min ops tider den 10e juni har jag ny mage o bröst
    Lycka till! *avis*
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 09:16:13 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:14:37 följande:
    "Trist att man" låter som en grov generalisering, eller? Den går ju att applicera på alla du inte pratat med, där du därmed inte vet hur man bearbetat bakomliggande orsaker, eller hur.
    Trist att man kan betyda så många olika saker och ha så många olika aspekter. Jag syftar främst på dom som väljer att op brösten för att dom har dålig självkänsla pga det sjuka/snevridna ideal vi i vårt samhälle idag har.
    Istället borde dessa individer (vilket är ganska många som det ser ut nu för tiden) ta itu med sina inre konflikter för att kunna må bättre med sig själva och finna en inre balans samt harmoni och vara tillfreds med sig själva precis som dom är skapade att vara.
  • MaryD

Jag tror att betydligt fler (bl a flera av dessa "motståndare") skulle göra en op (eller fler) om möjlighet gavs. Om de fick pengar till det.

• idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:19:18 följande:

Trist att man kan betyda så många olika saker och ha så många olika aspekter. Jag syftar främst på dom som väljer att op brösten för att dom har dålig självkänsla pga det sjuka/snevridna ideal vi i vårt samhälle idag har. Istället borde dessa individer (vilket är ganska många som det ser ut nu för tiden) ta itu med sina inre konflikter för att kunna må bättre med sig själva och finna en inre balans samt harmoni och vara tillfreds med sig själva precis som dom är skapade att vara.
    Ja, det är mycket man borde, men att säga till andra hur de ska göra för att må bra när man inte har en aning om vad de gått igenom är något man definitivt inte bör. Vem är du att beröva människor bra självkänsla, om de de facto kan få sådan genom att få LOV att UNNA sig eller tycka sig VÄRDIGA en operation? Och varför talar du om för andra att deras bröst ser så konstiga ut, istället för att unna dem att må bra över dem?

Man kan ju undra vem som i en sådan sits har mest hävdelsebehov, och varför. Annars förstår jag din poäng, det är så mycket som borde vara på ett annat sätt, men man kan inte tvinga in bra mående och att säga att någon måste "lära" sig må bra när det inte går är att säga åt den personen att den i princip inte är värdig att göra det som krävs för att må bra.
Svar på tråden Fejkbröst