• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:35:50 följande:
    Ska leta upp siffror på hur många det är som av medicinsk orsak lider av fetma. Tror det är någonting många skyller på (INTE ALLA), för att man inte orkar ta tag i sin vikt och göra någonting åt den.Nåväl, skit samma, det är inte vad denna tråd handlar om.
    Finns jättemånga som lider av fetma på medicinsk grund och jättemånga som inte gör det. Så att jämföra bröstförstoringar och andra skönhetsingrepp med fetma går inte oavsett då dom flesta skönhetsop inte har en medicinsk bakgrund.
  • MaryD

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:45:34 följande:

Finns jättemånga som lider av fetma på medicinsk grund och jättemånga som inte gör det. Så att jämföra bröstförstoringar och andra skönhetsingrepp med fetma går inte oavsett då dom flesta skönhetsop inte har en medicinsk bakgrund.
    Men du skiljer väl på de som op sig pga dåligt självförtroende och de som har bra självförtroende men ändå väljer att "lägga sig under kniven"??
  • JeBi
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-03 09:16:57 följande:
    jisses .. enda jag kan säga nu. ialf igår fick jag min ops tider den 10e juni har jag ny mage o bröst
    Spännande!

Jag fixade boobsen efter min förra förlossning. Nu har jag fått en sladdis för fem veckor sedan så vi får se hur "grejjerna" hänger efter amning och några måndader på gymmet. Efter förra graviditeten gick min mage tillbaks helt och blev jättefin. Men... Jag är ju inte 23 längre så det kanske blir att att tajta till lite över maggen ändå.

Brösten är det väl ändå dax att byta ut så vi får se hur dom ser ut om något år :)

Lycka till!
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 09:44:00 följande:

Fortfarande så är det du som tolkar fel samt drar egna slutsatser ur mina inlägg. Felaktiga sådana måste jag då tillägga. Jag har sagt och säger en gång till för att förtydliga vad jag MENAR och känner samt har åsikter kring. Kvinnor/män som väljer att lägga sig under kniven pga dålig självkänsla och som påverkats av vårt snevridna ideal/massmedia borde istället gå igenom och rannsaka sig själva innan dom fattar detta beslut. Dom kommer INTE bli lyckligare över sina nya tuttar om dom inte funnit en inre harmoni innan dom väljer att göra denna op. Väldigt MÅNGA idag av dessa jag syftar PÅ faller under denna kategorin som jag nämnt ovan. JAG nedvärderar INTE dom som påstår sig ha bra självkänsla med än dock väljer att göra en op. Däremot kanske jag ifrågasätter om dom egentligen har en bra självkänsla. Deras val är deras och alla anser olika/har olika åsikter kring detta ämne precis som alla andra ämnen som diskuteras här på FL. Jag är av den åsikten att det är helt OK att göra en op om det är pga medicinska problem, men inte annars. Sen om någon vill göra det utan medicinsk problematik pga dålig självkänsla så är ju det upp till dom men andra får ju lov att ha en åsikt om det. Jag tycker det är fel att det finns skönhetsop bortsett ur ett medicinskt perspektiv då. Tycker inte det borde finnas och det är MIN subjektiva åsikt därmed nedvärderar jag INGEN då alla har SIN personliga subjektiva åsikt. Jag hade nedvärderat om jag sa att ALLA ska tycka som mig, ALLA har fel och jag har RÄTT. Med andra ord är det DU som drar egna slutsatser av mina inlägg och tolkar dom käpp rätt åt helvete.
    Så du anklagar inte kvinnor som gör denna operation för att föra över snedvridna ideal till sina barn? Och menar du att det är värre att lägga sig under kniven (oavsett övriga levnadsvanor) än att konsumera utan like, eller vad helst annat man nu kan klaga på hos oss i-landsmänniskor? Jag tycker att det är fullt jämförbart att sätta konsumtionshets och operationer och diverse annat mot varandra, och att man ska vända blicken inåt innan man dömer andra, för orsakerna bakom både och kan vara exakt samma. Jag kan påstå att människor som konsumerar utöver sina verkliga basala behov har dålig självkänsla och jag kan klaga mig blå över konsumtionshetsen, men samtidigt förstår jag att den är en del i ett större sammanhang som påverkar människor. Det är samma sak med operationer, bara det att det "ska" anses mycket fulare. Det är illa.
  • idiblon

Och de flesta med fetma är inte feta av medicinska grunder.
  • Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:48:03 följande:
    Men du skiljer väl på de som op sig pga dåligt självförtroende och de som har bra självförtroende men ändå väljer att "lägga sig under kniven"??
    Jag skiljer på dom helt klart, men och med betoning på men, jag tror och det är min subjektiva åsikt , att det ändå ligger något bakom ingreppet oavsett om individen påstår sig ha en bra självkänsla eller ej. Jag tror det ligger många olika faktorer bakom oavsett.
  • Carpe diem1981
    MaryD skrev 2009-03-03 09:48:03 följande:
    Jag skiljer på dom helt klart, men och med betoning på men, jag tror och det är min subjektiva åsikt , att det ändå ligger något bakom ingreppet oavsett om individen påstår sig ha en bra självkänsla eller ej. Jag tror det ligger många olika faktorer bakom oavsett.
  • Myrtille
    MaryD skrev 2009-03-03 09:20:20 följande:
    Jag tror att betydligt fler (bl a flera av dessa "motståndare") skulle göra en op (eller fler) om möjlighet gavs. Om de fick pengar till det.
    Eller så kan det vara så att det är när man är ung och osäker (och oftare lågavlönad) som man får för sig att fejk är bättre än äkta vara.
Svar på tråden Fejkbröst