• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 17:38:58 följande:

Dock är det stoooor skillnad på att sminka sig och att låta någon skära i ens kropp med risken att dö eller får kraftiga problem! Kass jämförelse. När du kan göra bättre mer realistiska jämförelser så är jag villig att gå halva vägen...
    Ja, för risken är ju jättestor att man dör. Men så jag får lov att göra jämförelser nu? För jag har massor på lager, så du får ge grönt ljus. Jag tycker det är aslöjligt att börja prata om ideal, att man ska älska sig själv preciiiiis som man är och annat tjafs när man själv modifierar något vansinnigt.
  • Kopparkruka

Jag kom hem från kliniken idag. I mitt garantiblad står det följande:

"Alla incidenter registrerade sedan 1994:

• Kopparkruka
    Svar på #202
    Kopparkruka skrev 2009-03-03 18:22:51 följande:
    Jag kom hem från kliniken idag. I mitt garantiblad står det följande: "Alla incidenter registrerade sedan 1994:
    Varför försvann halva mitt inlägg? :(

Jag kom hem från kliniken idag. I mitt garantiblad står det följande:
    "Alla incidenter registrerade sedan 1994:
  • MaryD
    Kopparkruka skrev 2009-03-03 18:27:04 följande:
    Varför försvann halva mitt inlägg? :(Jag kom hem från kliniken idag. I mitt garantiblad står det följande: "Alla incidenter registrerade sedan 1994: < 1.7 promille"Det är lika med 17 personer utav 10 000 personer som fått svåra problem!Att låta operera min bröst har varit det bästa val jag gjort. Jag är supernöjd, och jag slipper skämmas för mina medfödda missbildad bröst mer. Storleken är perfekt till min kropp och ingen kommer att kunna märka att jag någonsin opererat mig. Mitt val, min kropp.
    Grattis
  • Carpe diem1981
    idiblon skrev 2009-03-03 17:41:37 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 17:38:58 följande:
    Ja, för risken är ju jättestor att man dör. Men så jag får lov att göra jämförelser nu? För jag har massor på lager, så du får ge grönt ljus. Jag tycker det är aslöjligt att börja prata om ideal, att man ska älska sig själv preciiiiis som man är och annat tjafs när man själv modifierar något vansinnigt.
    Vem modifierar något vansinnigt? Inte jag iallafall och definitivt inte som jag ser på saken. Risken är minimal att man dör, risken är något större att man får komplikationer, men dom finns och det kan man inte förneka. Likväl som kvinnor i Sverige fortfarande dör vid förlossning så dör kvinnor som op brösten/fettsuger sig och andra stora ingrepp, dock som jag sa väldigt sällsynt, men vem vill ta den risken. Man kan ju inte vara så naiv att man tror att det inte kommer drabba en själv utan att det endast drabbar andra!Gör du dina jämförelser och dra dina paralleller så gör jag mina! Jag tycker det är naivt och fruktansvärt omoget att INTE tala om ideal med tanke på hur vårt samhälle ser ut idag med massmedias påverkan och påtryckningar! Så än en gång tycker vi olika och resonerar på olika vis......
  • Kopparkruka
    MaryD skrev 2009-03-03 18:38:04 följande:
    Grattis
    Tack
  • idiblon

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 19:29:40 följande:

Vem modifierar något vansinnigt? Inte jag iallafall och definitivt inte som jag ser på saken. Risken är minimal att man dör, risken är något större att man får komplikationer, men dom finns och det kan man inte förneka. Likväl som kvinnor i Sverige fortfarande dör vid förlossning så dör kvinnor som op brösten/fettsuger sig och andra stora ingrepp, dock som jag sa väldigt sällsynt, men vem vill ta den risken. Man kan ju inte vara så naiv att man tror att det inte kommer drabba en själv utan att det endast drabbar andra!Gör du dina jämförelser och dra dina paralleller så gör jag mina! Jag tycker det är naivt och fruktansvärt omoget att INTE tala om ideal med tanke på hur vårt samhälle ser ut idag med massmedias påverkan och påtryckningar! Så än en gång tycker vi olika och resonerar på olika vis......
    Då ändrar jag och säger att det är kålsuperi att prata om hur andra väljer att följa idealet och klaga på detsamma, när man själv solar solarium (cancer) och sminkar sig (allergier, djurförsök), färgar håret (farliga kemikalier) och konsumerar mer kläder än nödvändigt (miljö, tredje världen) för att modifiera det utseende man blivit skänkt. Att man har en riskmedvetenhet är väl givet, men de flesta är nog vuxna nog att ta beslutet själva utan att för det behöva omyndigförklaras av andra.
  • idiblon
    idiblon skrev 2009-03-03 19:43:59 följande:
    Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 19:29:40 följande: Då ändrar jag och säger att det är kålsuperi att prata om hur andra väljer att följa idealet och klaga på detsamma, när man själv solar solarium (cancer) och sminkar sig (allergier, djurförsök), färgar håret (farliga kemikalier) och konsumerar mer kläder än nödvändigt (miljö, tredje världen) för att modifiera det utseende man blivit skänkt. Att man har en riskmedvetenhet är väl givet, men de flesta är nog vuxna nog att ta beslutet själva utan att för det behöva omyndigförklaras av andra.
    Slå dessutom ihop kostnaderna för ovanstående så är det lätt att se hur summorna springer iväg och på ganska kort tid motsvarar de dära "50 000 som man inte får spendera för tänk på tredje vääärlden". Det är lätt att se flisan i andras ögon, men missa bjälken i sina egna.
  • MammasÄlsklingar

Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 19:29:40 följande:

Men om vi tar den risken som finns.. vem fasen e du att dömma oss för det?
    Det e väl endå upp till oss och vårt eget ansvar?
  • Maddiss
    Svar på #205
    Risken att dö eller allvarligt skada vitala organ är säkerligen många gånger högre i samband med graviditet och förlossning, ändå är det många som ställer upp på det också. Plastikkirurgi är inget i jämförelse med det. Att göra fysiska ingrepp är alltid en risk, men många operationer av diverse slag görs trots att det är inte livsviktigt. Det finns även personer som frivilligt låter sig skadas, som tex elitidrottare, och sedan gör mängder av operationer. Allting är inte så svart och vitt, och frågan är var gränsen går? Oavsett om man skaffar barn, opererar idrottsskadat knä eller brösten, så kanske det kan få en person att må bättre?
Svar på tråden Fejkbröst