Carpe diem1981 skrev 2009-03-03 19:29:40 följande:
Vem modifierar något vansinnigt? Inte jag iallafall och definitivt inte som jag ser på saken. Risken är minimal att man dör, risken är något större att man får komplikationer, men dom finns och det kan man inte förneka. Likväl som kvinnor i Sverige fortfarande dör vid förlossning så dör kvinnor som op brösten/fettsuger sig och andra stora ingrepp, dock som jag sa väldigt sällsynt, men vem vill ta den risken. Man kan ju inte vara så naiv att man tror att det inte kommer drabba en själv utan att det endast drabbar andra!Gör du dina jämförelser och dra dina paralleller så gör jag mina! Jag tycker det är naivt och fruktansvärt omoget att INTE tala om ideal med tanke på hur vårt samhälle ser ut idag med massmedias påverkan och påtryckningar! Så än en gång tycker vi olika och resonerar på olika vis......
Då ändrar jag och säger att det är kålsuperi att prata om hur andra väljer att följa idealet och klaga på detsamma, när man själv solar solarium (cancer) och sminkar sig (allergier, djurförsök), färgar håret (farliga kemikalier) och konsumerar mer kläder än nödvändigt (miljö, tredje världen) för att modifiera det utseende man blivit skänkt. Att man har en riskmedvetenhet är väl givet, men de flesta är nog vuxna nog att ta beslutet själva utan att för det behöva omyndigförklaras av andra.