• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • M Y L F
    Svar på #298
    Fast jag får inte svar på frågan vad det är som är så dåligt med plasik operationer?
    Något dåligt för dig är kanske bra för någon annan.
  • Perry the Platypus

*poppar popcorn*

(¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
  • MammasÄlsklingar

Men då tycker jag alla föräldrar som röker ska sluta röka för era barn får för sig då att dom måste också röka. Lika snusa sluta upp med det ni ger barnen fel intryck.
    Sluta sminka er för ni ger intryck till barnen att man måste sminka sig för att vara fin.Färga inte håret för då ger ni intryck att er egen hårfärg inte duger.. noppa inte ögonbrynen för då ger ni intryck att ögonbrynen måste vara på ett visst sätt.Använd ej lösnaglar för varför duger inte era egna.. Drick inte alkohol dom kan få för sig att börja dricka tidigt osv osv
    Finns hur mycket som helst man kan dra upp!
    Men klagar jag NEJ för jag tycker alla gör sina egna val i livet ang allt och jag skiter i hur andra gör.
    Barn påverkas av en massa olika saker inte bara plastikoperationer!

• livet med barn
    Svar på #4
    Jag håller med dig.
    Visst okej om man är helt PLATT då kan jag fatta det men varför förstora osv om man har helt okej bröst?
    onödigt tycker jag.
  • idiblon
    Myrtille skrev 2009-03-04 15:35:03 följande:
    Jag har inte sett de där nedsättande omdömena du talar om. har du lust att ange vilket inlägg du syftar på?
    Det får i så fall bli ikväll, efter en tupplur och kaffe. Har just suttit på lång föreläsning.

Men kontentan är den att vissa anklagar de som vill följa detta ideal för att må bättre själva dels är egoister som inte arbetat med sin självkänsla, dels är ytliga offer och dels skickar ut ytterst destruktiva signaler om att man inte duger om man inte är snygg, till sina barn. Jag anser att det är kålsuperi om man inte dessförinnan har hundra procent koll på hur man själv konsumerar, varför, effekter och var allt kommer ifrån. Det är att göra det lätt för sig.

De som verkligen är bovarna är väl de som säljer detta ideal med vinstintresse, för jag antar att de flesta inte säljer paketet av omsorg för individens genuina välmående. Men vad vet jag, det finns kanske de som tror att de gör det också.
  • EllieMay
    Svar på #303
    Håller verkligen med!
    Duscha inte varje dag heller för då får folk för sig att de är äckliga som inte duschar varje dag och tar bort det naturliga kroppsfettet.
  • idiblon
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-04 15:40:40 följande:
    Men då tycker jag alla föräldrar som röker ska sluta röka för era barn får för sig då att dom måste också röka. Lika snusa sluta upp med det ni ger barnen fel intryck. Sluta sminka er för ni ger intryck till barnen att man måste sminka sig för att vara fin.Färga inte håret för då ger ni intryck att er egen hårfärg inte duger.. noppa inte ögonbrynen för då ger ni intryck att ögonbrynen måste vara på ett visst sätt.Använd ej lösnaglar för varför duger inte era egna.. Drick inte alkohol dom kan få för sig att börja dricka tidigt osv osv Finns hur mycket som helst man kan dra upp! Men klagar jag NEJ för jag tycker alla gör sina egna val i livet ang allt och jag skiter i hur andra gör. Barn påverkas av en massa olika saker inte bara plastikoperationer!
    Exakt.
  • matilda87

Men tänk te.x om någon som fött barn, som tidigare haft stora bröst och efter graviditet + amning fått riktiga häng bröst? Det kanske inte är så roligt och personen kanske inte känner sig lika "fin" i det skicket, är det FEL att vara missnöjd med sina bröst då, och eftersom det GÅR att fixa till dom, varför är det fel att göra det då??

Eller om man har supersmå och inte alls känner sig kvinnlig i det, varför är det då fel att göra dom större ? Man behöver ju inte göra två fotbollar, utan det räcker kanske med en b-c kupa.. ?? Är det så jävla fel det ?!

• EllieMay
    Svar på #308
    Det är inget fel i att göra i ordning det som påverkar en negqtiv i vardagen, tyvärr lägger för många människor sig i andras liv och ska predika, kanske brist på egna intressen vad vet jag.
  • MaryD

*tar en näve popcorn av Bellagio och proppar munnen full för att hindra orden från att komma ut*

Svar på tråden Fejkbröst