• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • tre guldklimpar

Sedan är det naturligtvis viktigt att inte bli för fixerad vid sitt utseende då missar man en massa kul i livet. Det ska man ju givetvis lära sina barn. Men har man pengarna så varför inte.

• Pelargonen
    idiblon skrev 2009-03-04 19:17:43 följande:
    Klart man gör med varenda skev världsbild man har. Stackars barn.
    På så vis.
  • Carpe diem1981

M Y L F skrev 2009-03-04 15:11:20 följande:

Klart att man får kommentera och tycka, men jag säger bara att det inte enbart är ett socialt tryck för enbart operationer, men det diskuteras flitig om just det. Det är ju inte direkt någon som argumenterar mot varför man sminkar sig eller klipper sig. Det gör man ju om mångt och mycket också för att alla andra gör.Varför är det dåligt med plastik operationer om jag får lov att fråga?
    Men hur kan man jämföra smink och hårfärg med en onaturlig vara i kroppen som inte borde finnas där och som många gånger ställer till med fruktansvärda komplikationer för personen i fråga? Smink kan man onekligen INTE dö av eller få svåra komplikationer av...löjlig jämförelse.
  • Carpe diem1981

Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med.
    Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra.
    Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!!

Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!

• Airlee

Carpe diem1981 skrev 2009-03-04 22:27:31 följande:

Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med. Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra. Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!! Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!
    Men vem är det som kan avgöra om det är värt riskerna? Personen själv eller du, en främling?
  • Carpe diem1981
    Airlee skrev 2009-03-04 22:29:26 följande:
    Men vem är det som kan avgöra om det är värt riskerna? Personen själv eller du, en främling?
    Personen själv givetvis. Jag säger bara min åsikt och vad jag anser precis som du och alla andra i denna tråd gör!
  • idiblon

Jag tycker det är en sak att varje individ gör det "bästa" möjliga av sitt utseende och den gåva vi skapats med. Tex sminkar sig, köper kläder som passar enligt tycke och som man känner sig fin i, rakar benen, färgar håret (om man inte har problem med allergier då villsäga), noppar ögonbrynen, gör hårförlängningar, klipper sig, skaffar en ny frisyr, påbyggda naglar med mera. Inget av detta är fel, vissa vill vara utan det och andra med det, men det är dock inget som man KAN dö av eller få svåra komplikationer av. Inga ärr eller men för livet. Ingen som skär i din kropp och utsätter den för en onaturlig påfrestning som i värsta fall kan leda både till det ena och det andra. Att vara nöjd med sig själv, älska sig själv för den man är, hur man är skapt att vara, göra det bästa möjliga av sitt utseende utan att utsätta sig själv för allt för stora risker!! Tycker det är fel med skönhetsingrepp om det inte är på medicinska grunder! Tror att många som gör dessa ingrepp pga icke medicinska omständigheter ofta tar i försvar att dom gör det för sin egen skull för att dom själva ska må bra med sitt beslut utan att behöva gå djupare inpå livet och inre konflikter kring varför dom valt att göra detta ingrepp!
    Jag har jobbat med mig själv och har bra självförtroende. Jag skulle kunna tänka mig att i framtiden göra nåt ingrepp eller två, eftersom jag inte alls har samma syn på "skärandet" i kroppen som du har.
  • prinsesstårtan

Carpe diem1981 skrev 2009-03-04 22:16:54 följande:

M Y L F skrev 2009-03-04 15:11:20 följande:
    Men hur kan man jämföra smink och hårfärg med en onaturlig vara i kroppen som inte borde finnas där och som många gånger ställer till med fruktansvärda komplikationer för personen i fråga? Smink kan man onekligen INTE dö av eller få svåra komplikationer av...löjlig jämförelse.
    går man till en riktig plastikkirurg så är chansen för komplikationer och dödsfall väldigt små.....
    att få en allergisk reaktion på ett nytt smink är inte ovanligt,.... även om dödsfall är det.....

gämförelsen är bra anser jag för man opererar sina bröst av samma anledning som man gör slingor i håret och drar på sig maskara.
    Man känner sig finare och mår därför lite bättre med sig själv. vad är fel med det?
  • TessaS
    Svar på #325
    Principen är ju densamma oavsett om man sminkar sig, tar hål i öronen, tatuerar sig eller fixar tuttarna.
    Om det är så viktigt att se in i sig själv och hitta de inre orsakerna till det dåliga självförtroendet om man vill fixa tuttarna, varför är det inte så viktigt om man ex sminkar bort fula fläckar i ansiktet varje dag?
    DU tycker att det känns jobbigt att lägga dig under kniven, därför är en operation en stor grej för DIG. För någon inte som tycker det är värre än att tatuera eller pierca sig, så är inte det ett argument.
    Argumentet att ta reda på VARFÖR man vill förändra sitt utseende bör väl gälla oavsett om jag frenetiskt sminkar och färgar eller fixar tuttarna?
Svar på tråden Fejkbröst