Svar på #274
Fast här är det ju så att det är föräldrarna som väljer att omskära sina barn. Jag har också sett dokumntär om detta och barnen vet ju inte vad det innebär, mer än att det är spännande till en början, men sedan så är det inte lika "kul" längre. Det är ett övergrepp anser jag , oavsett att det är ett kulturellt fenomen. Det har inget med vare sig utseende eller religion att göra. Många är ju obildade och vet ju inte vilka infektioner och liknade som det innebär att göra dessa hemska ingrepp.
Om jag själv lägger mig under kniven är jag fullt medveten om att det är ett risk fyllt ingrepp och det är MITT beslut att ändå göra det. Det är inget övergrepp att operera sig.
Jag kan tycka att det har blivit väl hysteriskt med operationer, kolla ett dåligt exempel i mina ögon Linda Rosing. Men vill man vanställa sig så gör det säger jag.
Det är helt hysteriskt att vi matas via media dessa förebilder, men det är var och ens eget beslut om man skall hänga med i karusellen eller inte.
Många är snyggare utan operationer, men dom känner sig bättre efteråt så vad är felet då? Jag är inte emot skönhets operationer lika lite som jag är emot att var och en får göra vad dom vill så länge dom inte skadar andra.