• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Pelargonen
    Airlee skrev 2009-03-03 23:07:07 följande:
    Min bästa vän har fixat brösten och hennes barn har självklart ingen aning om att hon har gjort det, varför skulle de? Det är väldigt få människor som vet överhuvudtaget, de ser naturliga och fina ut. Och sen måste jag invända mot det här med "fejkbröst" och "låtsastuttar" som låter lite hånfullt i mina öron, det är ju inte direkt som om man skalar bort brösten och sätter dit ett par nya. Bröst är bröst.
    Bröst består av fettvävnad. "Fejkbröst" är nog menat som en benämning för att just klargöra att det inte handlar om ett par naturliga bröst. Jag tror TS har valt ordvalet just därför men jag kan ju inte veta.

Var har jag påstått att alla mammor med fejkbröst har barn som vet om det?
  • Airlee
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:09:33 följande:
    Bröst består av fettvävnad. "Fejkbröst" är nog menat som en benämning för att just klargöra att det inte handlar om ett par naturliga bröst. Jag tror TS har valt ordvalet just därför men jag kan ju inte veta. Var har jag påstått att alla mammor med fejkbröst har barn som vet om det?
    Jag tror inte att TS menade något illa och säkert inte du heller, jag tycker bara att det har en ganska negativ klang.

Nej, jag menade inte att du påstod det heller. Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud när jag läste diskussionen, att jag inte tror att det är särskilt vanligt att barn vet om sina föräldrars operationer om ingen berättar det för dem. Så argumentet om att vara en förebild för sina barn faller ju lite där.
  • Airlee
    Airlee skrev 2009-03-03 23:15:22 följande:
    Jag tror inte att TS menade något illa och säkert inte du heller, jag tycker bara att det har en ganska negativ klang. Nej, jag menade inte att du påstod det heller. Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud när jag läste diskussionen, att jag inte tror att det är särskilt vanligt att barn vet om sina föräldrars operationer om ingen berättar det för dem. Så argumentet om att vara en förebild för sina barn faller ju lite där.
    En DÅLIG förebild, kanske passar bättre.
  • Pelargonen
    Airlee skrev 2009-03-03 23:15:22 följande:
    Jag tror inte att TS menade något illa och säkert inte du heller, jag tycker bara att det har en ganska negativ klang.Nej, jag menade inte att du påstod det heller. Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud när jag läste diskussionen, att jag inte tror att det är särskilt vanligt att barn vet om sina föräldrars operationer om ingen berättar det för dem. Så argumentet om att vara en förebild för sina barn faller ju lite där.
    Men alltså, barn är sällan blinda, döva och dumma.
  • Airlee
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:17:48 följande:
    Det menar jag absolut inte att de är, men lägger de verkligen märke till om mammas tuttar är lite fastare och större eller sitter högre upp? Och drar de i så fall slutsatsen att hon måste ha opererat sig? Samma resultat kan ju uppnås (visuellt i alla fall) med en bra push-up-BH och det använder väl ganska många kvinnor utan att barnen reagerar på det.
  • idiblon
    Pelargonen skrev 2009-03-03 22:56:37 följande:
    Sitter du och talar om dig själv nu, eller har jag missat nåt?
    Nej, jag talar om de som måste använda martyrargument som att man förstör för sina barn när man gör någonting för sig själv. Det är så fruktansvärt lågt.
  • MammasÄlsklingar
    Pelargonen skrev 2009-03-03 22:54:44 följande:
    Tråden handlar om fejkbröst och inte om magar. Du tror inte att de själva kommer förstå att du har låtsastuttar då?
    Jag ska både OP min mage o bröst!!
    O om man opererar sin mage har man väl fortfarande gjort en så kallad skönhets operation.
    Varför skulle dom förstå det för om man får fråga?
  • Petra med små
    Pelargonen skrev 2009-03-03 23:17:48 följande:
    Det har du så rätt i . Så när tiden är mogen så kommer iaf jag ha en öppen dialog med mina barn om de undrar något. Och eftersom dom inte är dumma så kommer dom förstå (sparar även "före bilderna" så kommer de förstå ännu mer )

men jag undrar hur det kommer sig att ni som inte kommer operera er och som tycker detta är fjantigt mm, hur kommer det sig att ni ens orkar bry er? vad stör det er om "vi" vill operera oss?
  • TessaS
    Svar på #232
    Jag skulle tro att anledning till att du aldrig sett en "naturlig" bröstoperation är att de inte syns... Jag vet flera som opererat som jag inte ens anat har gjort det förrän de berättat. Och det är ändå människor som jag tränat och duschat ihop med.

Grejen är väl också att du inte BEHÖVER förstå. Om du inte känner att du vill operera tuttar eller mage så är det helt ok, men kan du inte försöka inse att inte alla göra det för att bli blonda bimbos på TV eller i tidningar? Någon har gått ner 50kg och har fått två platta ica-kassar till bröst. En annan har knapp myggbett och vill ha lite kurvor. En tredje har helt olika storlekar och vill jämna till dom för att slippa fylla ut bh:n Det betyder inte att man är ett offer. Visst finns det såna som "missbrukar" möjligheterna med skönhetsoperationer, men jag tror de är väldigt få.
    Det är lätt att servera moralkakor till höger och vänster, men jag tycker det är mer sorgligt att man känner ett behov av det, än att någon vill få fina bröst.
  • idiblon
    TessaS skrev 2009-03-04 08:16:17 följande:
    Jag skulle tro att anledning till att du aldrig sett en "naturlig" bröstoperation är att de inte syns... Jag vet flera som opererat som jag inte ens anat har gjort det förrän de berättat. Och det är ändå människor som jag tränat och duschat ihop med. Grejen är väl också att du inte BEHÖVER förstå. Om du inte känner att du vill operera tuttar eller mage så är det helt ok, men kan du inte försöka inse att inte alla göra det för att bli blonda bimbos på TV eller i tidningar? Någon har gått ner 50kg och har fått två platta ica-kassar till bröst. En annan har knapp myggbett och vill ha lite kurvor. En tredje har helt olika storlekar och vill jämna till dom för att slippa fylla ut bh:n Det betyder inte att man är ett offer. Visst finns det såna som "missbrukar" möjligheterna med skönhetsoperationer, men jag tror de är väldigt få. Det är lätt att servera moralkakor till höger och vänster, men jag tycker det är mer sorgligt att man känner ett behov av det, än att någon vill få fina bröst.
    Amen to that!
Svar på tråden Fejkbröst