• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • MaryD
    matilda87 skrev 2009-03-04 15:50:43 följande:
    Men tänk te.x om någon som fött barn, som tidigare haft stora bröst och efter graviditet + amning fått riktiga häng bröst? Det kanske inte är så roligt och personen kanske inte känner sig lika "fin" i det skicket, är det FEL att vara missnöjd med sina bröst då, och eftersom det GÅR att fixa till dom, varför är det fel att göra det då?? Eller om man har supersmå och inte alls känner sig kvinnlig i det, varför är det då fel att göra dom större ? Man behöver ju inte göra två fotbollar, utan det räcker kanske med en b-c kupa.. ?? Är det så jävla fel det ?!
    B eller C-kupa? Nej nej nej, det vet du väl att alla tjejer som gör bröstförstoring slänger fram en bild på Pamela Andersson till kirurgen!!

• Pelargonen
    idiblon skrev 2009-03-04 07:17:03 följande:
    Nej, jag talar om de som måste använda martyrargument som att man förstör för sina barn när man gör någonting för sig själv. Det är så fruktansvärt lågt.
    Aha! Jag måste ha missat det inlägget då.
  • Pelargonen
    Airlee skrev 2009-03-04 07:03:35 följande:
    Det menar jag absolut inte att de är, men lägger de verkligen märke till om mammas tuttar är lite fastare och större eller sitter högre upp? Och drar de i så fall slutsatsen att hon måste ha opererat sig? Samma resultat kan ju uppnås (visuellt i alla fall) med en bra push-up-BH och det använder väl ganska många kvinnor utan att barnen reagerar på det.
    Jag kan inte tala för alla barn (det kan ju ingen) men summan är att de förstår så mycket mer än vad många gärna vill tro. Och drar sina egna slutsatser.
  • idiblon
    Pelargonen skrev 2009-03-04 17:06:17 följande:
    Aha! Jag måste ha missat det inlägget då.
    Pelargonen skrev 2009-03-02 23:48:18 följande:
    Det sorgliga i det hela är de signaler man skickar till sina döttrar: "Som kvinna duger man inte som man är utan man måste ta till kniven". Det kan göra mig lite ledsen.
  • Pelargonen
    Svar på #314
    Och? Ingenstans står det att man "förstör sina barn". Så, återigen; jag måste ha missat det inlägget.
  • Thösen

Allvarligt talat. Folk som påstår att det inte är för ens egen skull som man gör en operation. Har antagligen aldrig upplevt hur det är att vara platt eller ha sned näsa eller va sjutton man nu väljer att operera.

Jag har gjort en bröstförstoring eftersom jag heltt enkelt inte hade några bröst att tala om. För att förtydliga kanske jag ska säga att jag inte ens kunde fylla den mista storleken som finns i affärerna.
    Jag gick på en konsultation hos en riktigt bra doktor som föreslog storlek och form på brösten. Jag kände stort förtroende för honom då mina bröst blev jättefina och inte alls ser ut som "Silikonbröst". Jag hahr anatomiska inlägg som påminner om ett naturligt bröst i formen. Sen kom vi tillsammans överens om att dom inte ska vara så stora då jag är rätt nätt i kroppen. Skulle ni se mig i badhuset eller på gatan så skulle ni aldrig tro att jag ahde silikonbröst. För jag valde att vara realistisk när jag gjorde en bröstförstoring. Ville helt enkelt bara vara snygg för mig själv.

Vill ni sedan påstå att jag gjorde det för någon annans skull så go ahead. Huvudsaken är att jag vet varför jag gjorde det och att jag blev nöjd!

• Airlee
    Thösen skrev 2009-03-04 18:34:42 följande:
    Allvarligt talat. Folk som påstår att det inte är för ens egen skull som man gör en operation. Har antagligen aldrig upplevt hur det är att vara platt eller ha sned näsa eller va sjutton man nu väljer att operera. Jag har gjort en bröstförstoring eftersom jag heltt enkelt inte hade några bröst att tala om. För att förtydliga kanske jag ska säga att jag inte ens kunde fylla den mista storleken som finns i affärerna. Jag gick på en konsultation hos en riktigt bra doktor som föreslog storlek och form på brösten. Jag kände stort förtroende för honom då mina bröst blev jättefina och inte alls ser ut som "Silikonbröst". Jag hahr anatomiska inlägg som påminner om ett naturligt bröst i formen. Sen kom vi tillsammans överens om att dom inte ska vara så stora då jag är rätt nätt i kroppen. Skulle ni se mig i badhuset eller på gatan så skulle ni aldrig tro att jag ahde silikonbröst. För jag valde att vara realistisk när jag gjorde en bröstförstoring. Ville helt enkelt bara vara snygg för mig själv. Vill ni sedan påstå att jag gjorde det för någon annans skull så go ahead. Huvudsaken är att jag vet varför jag gjorde det och att jag blev nöjd!
    Glad för din skull. Förstår ditt val till 100%. Man lever bara en gång, varför gå igenom livet och vara missnöjd med något som går att rätta till? Utseendet betyder faktiskt en hel del. Det betyder inte att man måste se ut som Heidi Klum för att vara lycklig. Det räcker att känna sig nöjd och tillfreds med sin kropp, vara avslappnad och kunna se den person man själv tycker sig vara på insidan även på utsidan när man tittar sig i spegeln.
  • Thösen
    Airlee skrev 2009-03-04 18:38:46 följande:
    Glad för din skull. Förstår ditt val till 100%. Man lever bara en gång, varför gå igenom livet och vara missnöjd med något som går att rätta till? Utseendet betyder faktiskt en hel del. Det betyder inte att man måste se ut som Heidi Klum för att vara lycklig. Det räcker att känna sig nöjd och tillfreds med sin kropp, vara avslappnad och kunna se den person man själv tycker sig vara på insidan även på utsidan när man tittar sig i spegeln.
    Precis! Mår man dåligt över att man inte kan ha vissa kläder, eller att man inte vågar gå och bada för att det är pinsamt att visa upp sig i duschen. Eller att man inte ens vågar gå och köpa underkläder för att man inte vill se sig själv i spegeln. Då måste man ju få göra något åt det. Eller ska vi säga att alla som har en depression inte får ta "lyckopiller"!? Det är väl samma sak. Mår man dåligt har man som människa rätt att göra något åt saken! Hos vissa kan det gå till överdrift, men återigen det är deras ensak, deras liv!
  • Vildblomman

orkar inte läsa allt men antar av det lilla jag läst att ni mest pratar om förstoring?

och då måste jag fråga om man då väljer att göra en förminskning? Om man har stora hängiga och oftast tunga bröst? gör man det då för man vill eller för idealet?

• idiblon
    Pelargonen skrev 2009-03-04 18:17:44 följande:
    Och? Ingenstans står det att man "förstör sina barn". Så, återigen; jag måste ha missat det inlägget.
    Klart man gör med varenda skev världsbild man har. Stackars barn.
Svar på tråden Fejkbröst