• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • TessaS
    Svar på #253
    Jag har inte sagt att man behöver nicka instämmande. Vet inte var du sett det.
    Varför måste det vara svart eller vitt?
    ALLA som gör operationer är inte bimbon som är offer med dåligt självförtroende, alla som INTE gör operationer är inte naturliga och väna varelser med saftigt självförtroende. De flesta är nånstans mitt emellan. Att inte köra ner moralkakor i halsen på folk är inte detsamma som att nicka instämmande.
  • stjärnströssel
    Myrtille skrev 2009-03-04 13:35:52 följande:
    M Y L F skrev 2009-03-04 13:26:57 följande: Allt handlar om socialt tryckl. Principen skiljer sig inte mycket. Jämför nu två scenarion: 1) Inga kvinnor har opererade bröst. Vissa är mer nöjda än andra med sina tuttar och de allra flesta hittar en partner att trivas med. 2) Alla kvinnor har opererade bröst till en kostnad av 50000-100000 per person. Vissa är mer nöjda med sina tuttar än andra, men eftersom måttstocken förändras när alla börjar operera sig är opererade tuttar inte särskilt häftigt i sig. De allra flesta hittar en partner att trivas med. Tror du att 2) beskriver ett samhälle där kvinnorna i allmänhet är lyckligare än 1)?
    bra inlägg
  • Hervor 1
    prinsesstårtan skrev 2009-03-04 13:41:54 följande:
    Hervor 1 skrev 2009-03-04 13:35:33 följande: öhhhh....... könsstympning är inte plastikkirurgi......
    Det är helt riktigt.. Jag gjorde, som sagt, en liknelse - en jämförelse mellan två företeelser alltså. Förstår du?
  • Petra med små

Blir det samma ståhej om någon vill förminsa sina bröst enbart för att de inte trivs med storleken?

• prinsesstårtan
    Hervor 1 skrev 2009-03-04 13:49:45 följande:
    Det är helt riktigt.. Jag gjorde, som sagt, en liknelse - en jämförelse mellan två företeelser alltså. Förstår du?
    NEJ! Faktiskt inte, jag tycker du svamlar massa gojja.

´jag förstår överhuvudtaget inte vad det är i mitt inlägg du kommenterar eftersom vi uppenbarligen befinner oss i två olika disskutioner.

JAG svarade på ts kommentar om "fejk bröst" och varför hon orkade tycka att det var beklämmande.

Du pratar om könsstympning som är olagligt i sverige ( för kvinnor och det är det du verkar prata om)

jag förstår inte hur man kan gämföra ett bröst ingrepp av proffisionell plastikkirurg med en könsstympning som är en kriminel handling.

Har en kännsla av att hissen inte kommer gå hela vägen upp i detta inlägg heller så jag undanber mig en fortsättning. disskutera vidare på ditt hållk så disskuterar jag vidare på mitt....
  • Airlee

Min undran är bara varför det i det här landet anses så otroligt fel och fult att vilja vara vacker?

• prinsesstårtan

Petra med små skrev 2009-03-04 13:52:47 följande:

Blir det samma ståhej om någon vill förminsa sina bröst enbart för att de inte trivs med storleken?
    nej..... förmodligen inte för om man vill förminska sina bröst blir man nästan glorifierad men om man vill förstora dem blir man stämplad som ett korkat offer som fallit offer för massmedia.....
  • Petra med små
    prinsesstårtan skrev 2009-03-04 13:56:13 följande:
    Petra med små skrev 2009-03-04 13:52:47 följande:
    nej..... förmodligen inte för om man vill förminska sina bröst blir man nästan glorifierad men om man vill förstora dem blir man stämplad som ett korkat offer som fallit offer för massmedia.....
    det ante mig
  • M Y L F
    Svar på #276
    Absolut inte sagt att man är lyckligare för att man opererat sig ochjag håller med om att det är ett socialt tryck, men det är ett frivilligt val man gör ändå. Det är ju inget modemagasin som med pistol hotar in kvinnor eller män in i operations karusellen.

Varför klipper vi oss? Varför sminkar vi oss? Varför köper vi nya snygga kläder , v, vi ha ska ny bil, ALLA skall ha bil och hus osv, listan kan göras lång på det sociala trycket. Inte enbart operationer.
  • Hervor 1
    Svar på #285
    Återigen så jämför jag inte könsstympning med plastikkirurgi. Det som jag jämförde var det sociala trycket.
    I vårt samhälle ser idealen ut på ett sådant sätt att en del kvinnor behöver operera om sina kroppar för att känna sig attraktiva.
    I ett annat samhälle ser kulturen ut på ett sådant sätt att kvinnors genitalier behöver opereras.
    Könsstympning och plastikkirurgi är givetvis två helt olika ingrepp och i sak inte jämförbart MEN det man kan jämföra är, som sagt, det sociala trycket, att det finns förväntningarna på hur en kvinnokropp "skall" se ut.

Du begriper möjligen inte detta heller men då har jag åtminstone gjort ett försök. Om din hiss sedan inte klarar sig ända upp (eller hur du nu uttryckte dig) är en annan sak.
Svar på tråden Fejkbröst