• Niinaaa

Fejkbröst

Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!?

Egentligen är det helt sjukt ju!
    Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så.

• Svar på tråden Fejkbröst
  • Thösen

Okej, så om jag har förstått det hela rätt så har jag allvarliga problem som jag försöker lösa genom att ha genomgått en plastikoperation?
    ÅTERIGEN så gjorde jag det för att jag ville se bra ut för min egen skull. Jag har aldrig blivit mobbad för att jag har haft små bröst så det var inte en orsak till att jag gjorde det. Alla pojkvänner jag haft ha rvarit nöjda med mitt utseende. Det var JAG och ENBART jag som tyckte att jag skulle göra en bröstförstoring.  För att jag kände att varför inte förbättra något som jag kan och har råd att förbättra!?

Det är ju helt sjukt att ni sitter här och trackar ner på alla människor som gjort plastikoperationer! Ni har ju inte en aning om varför dom ggör det. Om det får dom att må bättre så varför inte? Är ju itne direkt ni som betalar för det.

Kanske är det så att i grund och botten ligger det en avundsjuka och gror!!!

Folk som gör påhopp för en sån här sak har oftast egna problem.
    Anfall är ju bästa försvar sägs det ju.

• Myrtille
    Thösen skrev 2009-03-05 13:37:44 följande:
    Okej, så om jag har förstått det hela rätt så har jag allvarliga problem som jag försöker lösa genom att ha genomgått en plastikoperation?ÅTERIGEN så gjorde jag det för att jag ville se bra ut för min egen skull. Jag har aldrig blivit mobbad för att jag har haft små bröst så det var inte en orsak till att jag gjorde det. Alla pojkvänner jag haft ha rvarit nöjda med mitt utseende. Det var JAG och ENBART jag som tyckte att jag skulle göra en bröstförstoring.  För att jag kände att varför inte förbättra något som jag kan och har råd att förbättra!?Det är ju helt sjukt att ni sitter här och trackar ner på alla människor som gjort plastikoperationer! Ni har ju inte en aning om varför dom ggör det. Om det får dom att må bättre så varför inte? Är ju itne direkt ni som betalar för det.Kanske är det så att i grund och botten ligger det en avundsjuka och gror!!!Folk som gör påhopp för en sån här sak har oftast egna problem.Anfall är ju bästa försvar sägs det ju.
    Exempel på påhopp? "Nedtrackande"?
  • idiblon
    Myrtille skrev 2009-03-05 12:47:22 följande:
    Jaha. "Ge sig på" i betydelsen "problematisera ett val", alltså? För jag kan inte annars se på vilket sätt jag "ger mig på" folk när jag ifrågasätter ett ideal som vinner mark. För övrigt citerar jag trådstarten: "Fejkbröst Är det inte egentligen för sorgligt att vi kvinnor ska måsta känna oss så otillräckliga att vi tycker att det är helt ok att lägga ner tusentals kronor på att operera brösten!? Egentligen är det helt sjukt ju! Säg nu ainte att vi väljer själv osv föe egentligen är det ju det sjuka idalet som gör att vi VILL VÄLJA så. " Är det inte ungefär det här vi diskuterar? Det sorgliga i att en massa normala människor (25% av unga kvinnor, som sagt) känner att de bör opereras för att se ok ut? Om du är intresserad av mina personliga upplevelser så kastas jag mellan självförtroende och ynkedom, precis som de flesta andra, och tanken att operera det ena eller andra har givetvis slagit mig ett otal gånger. Ingen människa är som sagt en ö, men det gör väl knappast saken bättre? Just FÖR att jag är normal och frisk och ÄNDÅ får de här tankarna påprackade utifrån.
    Fast jag har mig veterligen inte sett dig "ge dig på" någon, däremot har jag sett andra indirekt göra det.
  • matilda87

MaryD

Men ursäkta!!! hur vet du att ALLA slänger fram en bild på henne hahah!!!

jag har fleera kompisar som gjort sina bröst, och dom syns knapp att det är gjort och dom hade då VERKIGEN inte med sig någon bild p Pamela Anderson ! haha
    snacka om att dra snabba slutsatser

Själv ska jag göra en brösoperation, efter att ha ammat 2 barn så är jag lika med platt, vilket jag inte var tidigare så vaför inte ändra det då om jag kan och vill det ?! och det du vad,, jag ska göra en C kupa, och har då INTE med min någon bild på Pamela Anderssons äckligt stora tuttar kan ja ju tala om för dig ;) HA

• matilda87

Thösen: Du skriver SÅ klockrent ! Håller precis med dig !! Ja jag kan bara säga det att fasen va bra du beskrev det !!

Du om någon verkar ja lite vett i huvvet här inne om denna diskution ;)

• MaryD
    matilda87 skrev 2009-03-05 18:30:33 följande:
    MaryDMen ursäkta!!! hur vet du att ALLA slänger fram en bild på henne hahah!!!jag har fleera kompisar som gjort sina bröst, och dom syns knapp att det är gjort och dom hade då VERKIGEN inte med sig någon bild p Pamela Anderson ! hahasnacka om att dra snabba slutsatserSjälv ska jag göra en brösoperation, efter att ha ammat 2 barn så är jag lika med platt, vilket jag inte var tidigare så vaför inte ändra det då om jag kan och vill det ?! och det du vad,, jag ska göra en C kupa, och har då INTE med min någon bild på Pamela Anderssons äckligt stora tuttar kan ja ju tala om för dig ;) HA
    Jag tror dig inte! Jag VET att du har en bild på Pamela under kudden...en på Silvstedt också Jag tror att du i detta nu faxar över dem till en plastikkirurg
  • marre67

jag tycker inte det är sorgligt så länge man gör det för sin egen skull!
    Många som opat brösten har inte gjort det för att de kännt sej otillräckliga, utan för att de själva velat det och att det fått dem att må bra i sej själv. Då är det ju bara något positivt med det.
    Det som är sorgligt är att alla plastik kirurger utnyttjar detta och tar hutlösa priser för alla skönhetsoperationer. DET är skandal.

• Carpe diem1981
    Thösen skrev 2009-03-05 13:37:44 följande:
    Okej, så om jag har förstått det hela rätt så har jag allvarliga problem som jag försöker lösa genom att ha genomgått en plastikoperation?ÅTERIGEN så gjorde jag det för att jag ville se bra ut för min egen skull. Jag har aldrig blivit mobbad för att jag har haft små bröst så det var inte en orsak till att jag gjorde det. Alla pojkvänner jag haft ha rvarit nöjda med mitt utseende. Det var JAG och ENBART jag som tyckte att jag skulle göra en bröstförstoring.  För att jag kände att varför inte förbättra något som jag kan och har råd att förbättra!?Det är ju helt sjukt att ni sitter här och trackar ner på alla människor som gjort plastikoperationer! Ni har ju inte en aning om varför dom ggör det. Om det får dom att må bättre så varför inte? Är ju itne direkt ni som betalar för det.Kanske är det så att i grund och botten ligger det en avundsjuka och gror!!!Folk som gör påhopp för en sån här sak har oftast egna problem.Anfall är ju bästa försvar sägs det ju.
    Inte alls, jag har alla pengar jag behöver för att förstora mina tuttar om jag så hade velat, tur att jag är nöjd med mig själv för den jag är och som jag är skapt att vara då ju
    Tycker det är sorgligt att man faller för dagens och samhällets/medias påtryck och därigenom får för sig att man gör det för sin EGEN skull, när man i själva verket blivit påverkad att känna som man gör inför sin kropp!
  • Chesses

Nu har jag inte läst igenom det folk har skrivit. Du har verkligen rätt om att det är vårat samhälle som kräver en viss ideal i dagen läge. Och det är helt fel!
    Men många gör det ju samtidgit pga att dom kanske har väldigt små bröst & har komplex. över det Personligen är jag är 1 av dom , Jag har 75 A (om inte mindre) och mår jätte dålig pga det. Jag känner mig fruktansvärt okvinnlig! Hade jag haft den ekonomin så hade jag absolut en bröst operation. Inte för samhällets skull utan för min egen

Svar på tråden Fejkbröst