• BulbusCordis

Tror du på medium?

Ja,tror du på att medium kan se borttappade saker osv?

Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.

• Svar på tråden Tror du på medium?
  • Fröken Freda
    Svar på #279
    Nu var det inte det jag skrev. Jag tycker det r intressant att ni kan ha missat att ni pratar om två helt skilda ting. Alla mediala tror inte på vättar, troll etc. Alla som tror på vättar, troll etc tror inte mediala förmågor. En himla skillnad om du frågar mig.
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda
    Svar på #280
    Min förlåtelse? Du kallade mig korkad och därför bör du vara människa nog att be om förlåtelse. Men jag tar det som att du inte är tillräckligt mogen för att be om ursäkt.
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda
    Svar på #282
    Snicksnack! Skulle folk följa ett visst mönster bara för att de har en viss stil då? Det där är bullshit. Du kan ju försöka sätta en analys på någon på hur den personen är och sen fråga. Du lär bli överraskad över hur förutfattade meningar du förmodligen har.
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda
    Svar på #289
    Måhända får genomsnittssvensken 2-4 barn. Men det är ju inte det enda man får höra i en spådom. Ofta så får man flera olika former av information och vägledning och via den kan man avgöra hur sanningsenligt det är. Det kan ju finnas en mängd olika saker att ta ställning till.

Var för övrigt hos en kvinna och spådde mig i göteborg för ett antal år sedan. Hon talade om mycket för mig som sedan hände (jag kunde själv inte påverka det som hände så nej jag gjorde inte själv så att det blev så). Hon berättade även om en mycket tragisk händelse (ovanlig sådan) som ägt rum i mitt liv ett år senare. Hon berättade detaljerat. Allt stämde. Hon hade aldrig träffat mig och jag berättade inget själv för henne. Hon hade ingen möjlighet att kolla upp något i förhand.

Har även spått mig hos en isländs man som med samma detaljrikedom som ovan berättade om någon som skulle komma att hända mig och min familj (den ovanliga tragiska händelsen jag tidigare nämnde) och ja, det hände som sagt. Tyvärr.

En kompis till mig var och spådde sig hos en kvinna (som förövrigt spådde i kaffesump). Hon berättade mycket om hennes dåvarande pojkvän, saker som hänt och saker som skulle komma att hända. Allt stämde. Hon gav dessutom bokstäver ur hans namn, 4 av dem fanns i hans namn som var av 5 bokstäver. Han hade ett ovanligt namn med en "ovanlig" bokstav i. Hon hade ingen möjlighet att veta om vem min kompis var eller hur hon fungerade.

Jag tror inte att dessa människor har gissat med sådan oerhörd skicklighet faktiskt.
    Dessa gånger räckte för att jag skulle bli överbevisad eftersom infon var så oerhört detaljrik. Och dessutom från ovanliga händelser.
    ♥ Love ♥
  • Mysan59

#294 Nej, visst skulle det vara mycket märkligt om dessa personer kunde gissa sig till så detaljerat om ens liv.

I mitt fall var det också så att hon visste allt från barndom fram till dagen vi satt där (nästan) och hon var aldrig tveksam eller frågande. Hon bara visste!

Jag var verkligen förvånad över vad hon såg i sina vanliga spelkort.

• Fröken Freda
    Svar på #295
    Ja det vore ju väldigt konstigt enligt mig som vet vad det hela handlade om och så.

Men eftersom man enligt tTBS kan förutsäga vad en människa äger/har etc beroende på dess utseende så har de personerna förmodligen varit j*vligt duktiga på just det, att se vad som händ någon bara genom att hälsa och sedan se =P *ironi*.
    ♥ Love ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-14 16:35:42 följande:

Min förlåtelse? Du kallade mig korkad och därför bör du vara människa nog att be om förlåtelse. Men jag tar det som att du inte är tillräckligt mogen för att be om ursäkt.
    Jag håller fast vid att det är korkat att tro på spöken o dyl.
    (ergo: den som tror på spöken är korkad)
    Varför vill du att jag ska be om ursäkt om du inte erbjuder din förlåtelse?
  • Fröken Freda
    Svar på #297
    Och vad ska jag be om ursäkt för? Det är inte jag som kallat dig korkad. Tvärtom däremot.

Hur vet du att jag tror på spöken? Har jag nämnt det här någonstans? Jag har däremot nämnt att jag tror att människor har en gåva att faktiskt se saker som att kommer att hända. Vilket inte har med spöken att göra.

Det är just det jag syftat på i ett av mina tidigare inägg i tråden att ni inte kan skillja på folk och fä. Ni blandar ihop spöken med spådomar, vättar med medialitet, troll med spöken. Vice versa. Det skulle inte skada om många av er skeptiker faktiskt satte er in i vad som är vad innan ni öppnar foderluckan. 
    ♥ Love ♥
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-14 20:35:57 följande:

Och vad ska jag be om ursäkt för? Det är inte jag som kallat dig korkad. Tvärtom däremot. Hur vet du att jag tror på spöken? Har jag nämnt det här någonstans? Jag har däremot nämnt att jag tror att människor har en gåva att faktiskt se saker som att kommer att hända. Vilket inte har med spöken att göra. Det är just det jag syftat på i ett av mina tidigare inägg i tråden att ni inte kan skillja på folk och fä. Ni blandar ihop spöken med spådomar, vättar med medialitet, troll med spöken. Vice versa. Det skulle inte skada om många av er skeptiker faktiskt satte er in i vad som är vad innan ni öppnar foderluckan. 
    Jag har inte bett dig om någon ursäkt, men jag är lite nyfiken på varför en ursäkt från mig betyder så mycket för dig (är faktiskt förvånad att det betyder något öht)

För att utveckla mitt resonemang:
    Alla som tror på spöken, vättar, spåtanter, troll, andar och alla andra övernaturliga förmågor, ÄR korkade. Det behöver du naturligtvis inte be om ursäkt för.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-14 20:35:57 följande:

Och vad ska jag be om ursäkt för? Det är inte jag som kallat dig korkad. Tvärtom däremot. Hur vet du att jag tror på spöken? Har jag nämnt det här någonstans? Jag har däremot nämnt att jag tror att människor har en gåva att faktiskt se saker som att kommer att hända. Vilket inte har med spöken att göra. Det är just det jag syftat på i ett av mina tidigare inägg i tråden att ni inte kan skillja på folk och fä. Ni blandar ihop spöken med spådomar, vättar med medialitet, troll med spöken. Vice versa. Det skulle inte skada om många av er skeptiker faktiskt satte er in i vad som är vad innan ni öppnar foderluckan. 
    Är det dummare att tro på vättar än att tro på medialitet? Varför?
Svar på tråden Tror du på medium?