Svar på #289
Måhända får genomsnittssvensken 2-4 barn. Men det är ju inte det enda man får höra i en spådom. Ofta så får man flera olika former av information och vägledning och via den kan man avgöra hur sanningsenligt det är. Det kan ju finnas en mängd olika saker att ta ställning till.
Var för övrigt hos en kvinna och spådde mig i göteborg för ett antal år sedan. Hon talade om mycket för mig som sedan hände (jag kunde själv inte påverka det som hände så nej jag gjorde inte själv så att det blev så). Hon berättade även om en mycket tragisk händelse (ovanlig sådan) som ägt rum i mitt liv ett år senare. Hon berättade detaljerat. Allt stämde. Hon hade aldrig träffat mig och jag berättade inget själv för henne. Hon hade ingen möjlighet att kolla upp något i förhand.
Har även spått mig hos en isländs man som med samma detaljrikedom som ovan berättade om någon som skulle komma att hända mig och min familj (den ovanliga tragiska händelsen jag tidigare nämnde) och ja, det hände som sagt. Tyvärr.
En kompis till mig var och spådde sig hos en kvinna (som förövrigt spådde i kaffesump). Hon berättade mycket om hennes dåvarande pojkvän, saker som hänt och saker som skulle komma att hända. Allt stämde. Hon gav dessutom bokstäver ur hans namn, 4 av dem fanns i hans namn som var av 5 bokstäver. Han hade ett ovanligt namn med en "ovanlig" bokstav i. Hon hade ingen möjlighet att veta om vem min kompis var eller hur hon fungerade.
Jag tror inte att dessa människor har gissat med sådan oerhörd skicklighet faktiskt.
Dessa gånger räckte för att jag skulle bli överbevisad eftersom infon var så oerhört detaljrik. Och dessutom från ovanliga händelser.